Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenantwerpen hobbysalon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Onderwerp: antwerpen hobbysalon
    Posted: 22 Februari 2008 om 21:38

ANTWERPEN-
Antwerp Expo
donderdag 6 t/m zondag 9 maart
dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00 uur

De grootste crea-beurs van het voorjaar!!!

NIEUWSBRIEF Hobby Creatief Salon Antwerpen, week 8

Tal van nieuwigheden en wedstrijden:

DOE MEE aan de Foto-wedstrijd en maak kans op een waardevolle digitale camera (9 milj. megapix.)!!!
.
Stuur vóór woensdag 27 februari a.s. een leuke en originele foto in A4-formaat naar:
BEO-Beurzen b.v.b.a., postbus 50, 2030 Antwerpen 3. GRATIS vrijkaart voor elke deelnemer! ! !
Meer informatie is terug te vinden op
www.hobbysalo n.be
Primeur voor België:
VENITIAANSE MASKERS decoreren.

Olga Dol, geen onbekende in de creatieve wereld, maakt al jarenlang de mooiste Venitiaanse maskers. In haar workshop tijdens de beurs kun je zelf een stijlvol Venitiaans masker decoreren, met of zonder barokke lijst. Een absolute meerwaarde voor uw interieur of feest.
DOE MEE: Versier thuis een melk- of sap-pak
Je neemt een leeg en goed uitgespoeld pak (karton, brik) dat je gaat versieren / deco
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 10:17

 

Bedankt Chrisje!!!Was het eingelijk vergeten!

Dit is dus over 2 weekjes!Perlefientje wil er naartoe!Er is een goeie borduurwinkel aanwezig (uit zonhoven)waar ze fan van is (Passione Ricamo)van The Stitch Company.

Borduurmiep zal dit wel kennen!(Lotje heeft een werkje op lijst staan van Winter Fairy Spirit!) Wil die alle 4 maken(de 4 seizoenen)maar is vollop bezig met Maria van Scharrenburg (Love-peace en Harmony)Een gigantisch werk!

'tIs zo'n creatief beestje!Want ze is een zomertrui aan het breien word heel mooi in groene tinten en met 7 verschillende kleuren en draadjes!Voor eentje van 15 jaar vind ik dit echt een topper van formaat!En ze doet dit héél zelfstandig!Daar ik vroeger onder de wol kruip dan Lotje steekt ze me soms haar werk onder de neus en kijk ik eingelijk vol bewondering naar het eingenwijze of eigenzinnig? spookje!Ben heel blij met die meid!Altijd al geweest!En ze is altijd al zo iemand geweest!Toen ze pas 2j en 6 maanden was en s'nachts opstond om op haar potje te gaan en ik geroezemoes hoorde vanuit haar kamertje en opstond om te gaan helpen,vroeg ze...wat kom je doen?

iedereen een fijn creaweekend!Perle

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 18:17
hoi perle, ik probeer ook te gaan! misschien kunnen we wat afspreken?
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2008 om 23:11

 

Goed ideetje!Chrisje!

Wanneer dacht je te gaan?De zaterdag?Gezien dat wolwinkel er staat?Met breiwol van bergere de france?Dat wil ik niet missen!

Niet dat ik geen wol meer heb ,hoor!!Maar beter wol te veel dan te weinig!Ben toch al de 3000bollen voorbij!Hoor!

Groetjes,Perle!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 08:17
Wat leuk ,als jullie samen kunnen gaan,een verzetje kan geen kwaad,en Perle of je er nu 3000 of 3500 hebt maakt toch niets meer uit,alleen in kastruimte.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 10:26

Kastruimte?

Eris geen enkele kast waar dit allemaal in kan!

Moet zeggen dat er op mijn naaikamer een 30 tal opbergbakken staan waar vele garens in gesorteerd zijn.

Mijn man heeft een grote kast gemaakt van 2.5 hoog en 3 meter lang met een diepte van 60 cm en die zit zowat  voor 60 % vol met breigarens.Keukengerief en potten en pannen moeten steeds meer wijken!

Gewone plotjes garens kan ik er in 3 rijen mooi na elkaar in sorteren,en heb het probleem van ...wat zit er na deze rij?heb ik opgelost met een index aan de kastdeur bevestigd(welke wol,welke kwaliteit,kleur en hoeveel plotten?)Ziet er profesioneel uit!Mijn moeder keek de eerste keer haar ogen uit en was wel wat verstomd door mijn verslaving maar is er kennelijk in berust geraakt!

Ook toon ik niet alle aanwinsten en niet te veel ineens!(ben ik mij bewust van verslaving?ja,doe ik er iets aan?Absoluut niet!)Eingelijk wel,koop nog steeds nieuwe bij!

Ja,het is eingelijk erg met mij!Ik heb tijdens de dagen die mij vrij gegeven werd over alles es goed nagedacht ....en heb besloten om nog 3 jaartjes full-time te werken en daarna ga ik voor halftijds of 24 uur.

Dan zal voor alles meer tijd zijn!En het monterd me op,geeft me nieuwe moed!

Nu zijn er zoveel dingen die ik wil maken en zie ik iets waarvan ik denk...perfect voor dat of dat?Dan neem ik het meestal mee met gevolg dat de tijd ontbreekt en de stapel steeds groter word!Het gebeurt weleens dat als ik een kast open er een plot op mijn hoofd valt !Dan word die plot extra geknuffeld en teruggeplaatst!

Tja,het word toch wel een gigantische berg!De mooiste mogen later mee in mijn kist!Zodanig ik me daar niet te veel verveel!Als ik dan toch vrije tijd heb moet je die nuttig besteden,vind ik!

Zondagse groeten van Perle

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 10:40

dus we gaan gewoon lekker nieuwe wolletjes kopen, zoals de l'oreal-reclame zegt: "Omdat ik het waard ben!" Whoehaaaa!

Ventje moet zaterdag werken, maar we verzinnen wel iets! Schoonzusje wil misschien wel mee?

Staat je versierd melkkarton al klaar?

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:25
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

dus we gaan gewoon lekker nieuwe wolletjes kopen, zoals de l'oreal-reclame zegt: "Omdat ik het waard ben!" Whoehaaaa!

Ventje moet zaterdag werken, maar we verzinnen wel iets! Schoonzusje wil misschien wel mee?

Staat je versierd melkkarton al klaar?

Hallo,Chrisje!

Of als schoonzusje niet kan met de trein tot Antwerpen en komt taxi Perle je oppikken?

No problemos!

Versierd melkkarton? Quesque ca veu dire?...Wat wil dat zeggen?Ik ben eventjes niet mee!Als je bedoeld om wol in rond te zeulen?Geef mij maar een kruiwagen ,daar kan tenminste wat in!

(Maar dat zul je wel niet bedoelen,zekers?)

Groetjes,Perle

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:29

nee zotteke, we nemen zo'n grote plastic tas van Ikea mee, haha!

even naar de "affiche" kijken... je krijgt daar een geschenkje als je een versierd karton meebrengt...  Misschien dat we zo'n leuke van Corrigami morgen lenen? (moet maar eens bij "creatief" kijken, die heeft er portemonnaikes van gemaakt...)

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:44

 

Ah!!!!!Sjiek!!!Had dit weeral niet gelezen!Zal daar met kinderen een workschop van maken!

Komende zaterdagnamiddag staat dit dus op programma!En een leuke bezigheid!

Die ikea tas ?Had je die vorige keer niet mee naar Moeskroen?Ja,dat was inderdaad een ernstig gevalleke!

Zal straks es portemonaikes kijken!

groetjes

 

Back to Top
noëlla View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 November 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 225
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:47

chrisje en perle,

ik wens jullie veel plezier in antwerpen hoor. Misschien lukt het mij ook eens langs te komen, moet alleen ventje nog overtuigen  maar ik kan het misschien wel koppelen aan het feit dat we dan een bezoekje brengen aan mijn moeder (woont in Mol). Antwerpen ligt dan toch op onze terugweg of heenweg en is dus geen nutteloze reis (zal het sowieso niet zijn als ik jullie zo hoor praten over al die verschillende soorten wol en werkjes). Dus... who knows. Kzal uiteraard mijn best doen om er te geraken. Wil dat wel eens allemaal van dichtbij beleven...

groetjes, Noëlla
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:59

da's leuk, noella, is inderdaad de moeite om eens te zien! Spijtig genoeg, net als overal, zijn de prijzen ook nogal hoog...  Maar ja, kijken mag, hé, hihi!

Het meeste dat er staat is kaarten maken, en dat doe ik zelf niet... (heb al zoveel te doen) Maar er staat nog genoeg van andere dingen om eens te kijken, dus...

ja Perle, die zak is van mijn schoonzusje... Staat hier nog sinds moeskroen..  

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 01:44

Heel veel plezier op de hobbybeurs Perle en Chrisje

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 08:18

Dank je wel!

Het is een leuke dag geweest!Na een collectieve spagetti(toverbloemenprinses was mee!!!!!!!)hebben we er ons met volle overgave ingesmeten!

Alhoewel dat er weinig wol te verkrijgen was (enkel een 3-4 tal standen)hebben we er een fijne dag op zitten!

Bij een boekenstandje heb ik een haakboek aangeschaft=haaktechnieken!

Voor mij en niet echt actieve haakster is dit een schitterend boek waar alles piekfijn uitgelegd word!Want je kunt wel bv vierkanten haken?maar hoe krijg je die aan elkaar?Met stap voor stap foto's geillustreerd!Prijs? 7.99!Weinig geld voor een superboek!

En dan 8 plotten cocktail van Markoma in een fel-fris roze teint om samen te breien met Plumetis van Phildar(dun pom-pon)draadje in een lichtroze teint!Zal kleurnuance geven en is om een zomers truitje te breien voor mijn middelste dochtertje ( Ellen)Het meisje begint mij nu letterlijk boven het hoofd te groeien!Is 13 jaar en 1.64cm groot!En het positieve van Risperdal is dat er inderdaad een gewichtstoename is!

Toen ze 1.52 was weegde ze slechts 28 kilo!Knietjes waren dikker dan billetjes!Nu weegt ze toch 42 kilo!En haar lichaampje ziet er nu veel mooier uit!

Groetjes,Perle!

 

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 08:56
Fijn dat jullie genoten hebben,en Perle nu maar flink gaan haken.Jammer dat er niet zoveel wol was en wat is een plot,is dat een bolletje?
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 09:25

 

Ja!!!!!hahaha!!!!!!!!!!Een plot is inderdaad een bolletje!

Is weer in het Belgisch ,hé!

Is niet zo erg hoor,dat er niet veel was!Zal es de aanwinst van laatste week op foto plaatsen!Is eingelijk al een hoopje!

Moeskroen,garenexpert,wibra en wolbeurs!?Hmmmmm

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 09:59

hihi! was lekker spaghetti, ja!  Beetje bij babbelen, en overal wat rond gesnuffeld... Weinig wolletjes, maar plezant gezelschap, dus dat was niet zo erg, hé!  Geen boeken meegebracht, want de meeste had ik al...

Wel nog lekker zitten kijken in de boekskes van perle (die gaat nergens naartoe zonder!) en weer twee goed ideetjes opgedaan voor spulletjes voor hema..; maar in tegenstelling tot perle, moet het bij mij vooral klein spul zijn... (kort truitje, kort vestje, enz...)

Perle, laat je gauw weten hoe Plumetis bevalt, want daar heb ik ook wel zin in! Leuk truitje in katoen voor hema met kort mouwke, en een plummeke erdoor!

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 15:38
Ik ben blij dat jullie het ondanks het weinige aanbod van de garens toch naar jullie naar jullie zin hebben gehad.
Groetjes,
Dorine
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 16:04

 

Hallo,Chrisje!!!!

Na gisteravond nog een 40 min in de file gestaan te hebben(waarschijnlijk ergens een ongeluk gebeurd) zijn we goed heelhuids thuisgekomen!Zijn van autosnelweg gereden en andere route gevolgd!(Met tomtom raak je altijd thuis,hé!)

Denk dat plumetis heel plezant zal zijn om mee te werken!Ook kan je bv voor Hema een truitje maken waar enkel de onderste boord of het onderpand met katoen en plumetis afgewerkt word!Zoals in de phildar boekskes!

Zal nu vlug proberen nog een pandje af te breien !Het truitje voor Amber bestaat uit 8 stukken.Rug,2voorsten in ajour,2 grote belegsels voorsten in boordsteek,mouwen en een mooie kraag.Ben aan tweede voorste stuk bezig met ajour.

Dan strijken want morgen gaan werken,hé!

Doei!!Perle!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.