Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4647484950 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 17:42
Hoe zit het met jouw kringloop, Haarlemmertje? Wel eens handwerkspul gevonden? In mijn woonplaats is dat alleen in de kringloop aanwezig, als ik het er gebracht heb. Maar op de kofferbakverkopen langs het Kanaal sla ik 's zomers mijn slag. Eens was een medesosijs (sooslid), die een beetje laat was opgestaan, daar. Zij vroeg aan de dame met handwerkspullen of die tunische haaknaalden had. Nee, die waren in één koop door een andere vrouw gekocht. Nou toen wist de sosijs wel wie dat was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 16:16
Lw 1463,

Je hebt ...lentekriebels...Heerlijk!!

Ik wil deze zomer ook "productief" zijn! Het is me de afgelopen week al opgevallen dat ik veel meer doe als de tv uitblijft. Dat is echt een tijdopslokker.

Zojuist even naar de Kringloop geweest om een schemerlamp te halen. Ik heb een lamp boven mijn stoel hangen maar dat is een rotanlamp waar het licht doorheen schittert. Geen fijn licht om bij te handwerken want het glimt op mijn werk!

En aangezien niets mijn breikriebels en mijn handwerktalent in de weg mag staan ben ik maar even wezen snuffelen in de Kringloop. En jawel, hoor...een lampje met zelfs nog zo'n kettinkje eraan om aan/uit te doen....voor 3 euro!

Ook nog een lampenkap meegenomen voor 1,50. Maar thuis bleek het een kap voor een staande lamp te zijn terwijl ik hem wil voor een hanglamp. Nou....hij hangt wel maar loopt een beetje taps toe...geen gezicht maar voor 1,50 zal ik er wel snel aan wennen!

Hoop dat je snel antwoord krijgt van MP voor de wol...ik zal duimen

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2017 om 10:43
Ik heb genoeg wol enzo, maar ik heb besloten me helegaar niet te schamen en de hele zomer breiend/hakend door te brengen.
Ik heb net op MP gevraagd of (even tellen) 3 + 3 + 10 + 20, die 36 bollen waar ik mijn oog op had laten vallen er nog zijn. Maar ik
weet nu al dat van die 20 ik er zeker 10 weg ga geven, dus die zijn goed besteed - ik zit vanaf nu in spanning te wachten op een reactie
en tot aan de postbode idem LOL. Hè lekker en pas ook voor het eerst in een half jaar boeken besteld, het mooie weer fleurt me op denk ik.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 12:49
Heb je t kunnen trekken en trésen .? ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 12:20
Haha! Pakketje is er bijna ;) 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 12:12
Ja, en als iemand dan een patroon zoekt en je kijkt in je eigen boekjes, dan zie je toch leuke dingen! Dan wist je niet dat je zoveel leuke patronen had. Toch eens maken, denk je dan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 10:51
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Haha Machteld is weer gelukkig😆eindelijk zwart wit snoepjes en ook ik kan mij dat zo goed voorstellen ,al die boeken en er komen elke dag nieuwe bij ,zo erg als mijn vingers kriebelen .....verslavend🤗🤗🤗🤗🤗


Zo herkenbaar...
Heb je al een kast vol met leuke boekjes...
Maar ja in die andere staat weer iets anders dat ook zoooo...leuk is...
Dus die gaat dan ook weer mee naar huis ...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 09:44
Haha Machteld is weer gelukkig😆eindelijk zwart wit snoepjes en ook ik kan mij dat zo goed voorstellen ,al die boeken en er komen elke dag nieuwe bij ,zo erg als mijn vingers kriebelen .....verslavend🤗🤗🤗🤗🤗
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 17:43
Tja, ik bracht een pakketje en een brief weg. In The read shop. Op de toonbank lag een klein boekje van Frans Pointl over een kat, in het schap stond een Breimode van Simply Creatief met een mooie gebreide stola op de cover. En ik had postzegels nodig voor Binnen Nederland, ik heb die met kaas, molens en klompen genomen, de koning boeit me niet zo. Bij Kruidvat hadden ze weer mini chou chou popjes en ik kreeg er drie met korting vanwege de punten op mijn rooie pasje. Ik heb maar zwartwitsnoepjes gekocht, want Jamin was in gebreke gebleven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 17:16
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:


Bep, mijn tunische gewone naalden heb ik uitgeleend voor een workshop. Ik behelp me met de verlengde en dat gaat heel goed, ook voor kleine projecten. Ik kan je de dubbele sturen, als de workshop klaar is. Daar ga ik verder niet over. En als ze daar worden ingepikt, kijk ik van de zomer op de kofferbakverkopen voor je. Hema heeft soms de nummers 10 en 4.



Ik heb een nr. 2 met draad en een gewone lange nr. 3,5.

Is al voor dun en dik garen, maar als ik een ander nummer zou nodig hebben, roep ik wel. Dankjewel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 14:59
Ik heb dat pas in een late levensfase geleerd, ik word dit jaar 70 en ik schat dat ik het in 2008 pas leerde. Ook de Kreeftsteek leerde ik toen pas. Ik kan me nog herinneren hoe ik hier op het forum zat te jubelen. Ik vond het van die pols-breek manoeuvres. Zat ik daar met die pen vol steken. En wat nu? Vreemde draaibewegingen maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 14:56
[QUOTE=Magtelt] Je sprak ook niet na één week les Engels, Duits of Frans, toch? En je eerste haaksel of breisel zal wel vol gaten hebben gezeten. Of te strak zijn geweest. Je krijgt het ritme straks te pakken en dan tunischhaak je de sterren van de hemel.


nou dat viel reuze mee met dan breien dan alleen hahahaha
vreemde talen spreek ik nog steeds niet
hooguit een beetje Engels
haken heb ik heel veel uit gehaald en uitgehaald en uitgehaald en uit gehaald
maar breien ging me een stuk beter af
vraag me niet hoe maar het is echt waar snap niet alles in 1 keer maar geen gaten en niet te strak of te los nee ik moet zeggen dat gaat me aardig af
maar ik blijf oefen met tunisch haken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 14:40
Voor jarige vriendin en manlief twee Dopper flesjes met gratis sportdop. In een tweedehandswinkel wat garens en breiboekjes. Bij Action nog wat leatherlook labels (twee pakjes laten liggen), wat blingbling garen in diverse kleuren en een tas, ze hebben weer een nieuw diesain. Bij The flying Tiger goudkleurig dun elastiek en poëzieplaatjes van katjes en engelen, bij Wibra twee pakjes met die heel kleine bolletjes, ik meen dat ze bonbon heten. En bij de voordeelboekwinkel een boekje Freeform haken. Bij MacDonalds een Happy Meal genomen. Een aantal aankopen zijn als verjaarscadeau bedoeld, bij de fles.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 16:34
Je sprak ook niet na één week les Engels, Duits of Frans, toch? En je eerste haaksel of breisel zal wel vol gaten hebben gezeten. Of te strak zijn geweest. Je krijgt het ritme straks te pakken en dan tunischhaak je de sterren van de hemel.

Bep, mijn tunische gewone naalden heb ik uitgeleend voor een workshop. Ik behelp me met de verlengde en dat gaat heel goed, ook voor kleine projecten. Ik kan je de dubbele sturen, als de workshop klaar is. Daar ga ik verder niet over. En als ze daar worden ingepikt, kijk ik van de zomer op de kofferbakverkopen voor je. Hema heeft soms de nummers 10 en 4.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 14:50
ik begrijp dat ik dus een goede koop heb gedaan?
hoewel ik het nog moet leren
doe het af en toe eens maar ik krijg het nog niet mooi regelmatig
dat is best lastig vind ik
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 14:40
dat is iets dat er hier niet te vinden is in de kringwinkel en dat zijn tunische haaknaalden. Ofwel ben ik altijd te laat, kan ook.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 09:46
Wauw, tunische haaknaalden, bofferd. Ik zal tot de kofferbakverkopen moeten wachten op haak- en breispul Als dat in onze kringloopwinkels ligt, heb ik ze zelf gebracht. Ik denk dat we een stuk of 6 kringlopen hebben, er zijn heel wat opkopers, die voor een kapitaal een huis leeghalen, de boel opslaan, prijsje plakken en het in hun winkel verkopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 19:32
heb gister een rondje kringloop gedaan
en eerst naar jouw marktkraam daar heb ik een slakom van boerenbont gekocht
daarna naar drie kringloopwinkels die zijn wij rijk in ons dorp
de eerste had ik 3 tunisch haaknaalden 3 beursbeugels een houten lijst
(om als klep voor een eigen gemaakt bestekbak te dienen)
een doosje met geluksbriefjes
de tweede een mooie jas voor mezelf
de derde een grote bak met houten blokjes
ik ben weer helemaal happy en heb een leuk rondje kringloop gehad
over een poosje ga ik weer

nu eerst de zolder opruimen en kijken waar ik al mijn schatten op ga ruimen


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 16:54
Ha, er waren nog leatherlook labels in Action en heel mooi fijn garen, gemêleerd met zilverachtige glittertjes er door. Heel dun, ik denk pen 2, dus prima voor poppenkleertjes. En een bus bloemzaad voor wilde bloemen gekocht, meestal komt daar weinig uit, maar ze kosten ook weinig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 12:56
Volgens mij zijn er net zo veel popjes in omloop als er meisjes op de wereld zijn. Het bedje is van binnen 25 cm, dus een matrasje in tunische steken is snel gemaakt en ik kan me uitleven op een aardig dekentje. De popjes zijn rond de 13 cm. De boeken kunnen na lezing retour of in de weggeefkast van de bieb. Want eigenlijk ben ik aan het opruimen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4647484950 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.515 seconden.
Lang Yarns