Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 1819202122 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2018 om 00:02
Drie gezellige hyacinten voor in de kamer: wit, rose en paars. Lekker de eerste voorjaarsbloeiertjes in huis gehaald.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2018 om 13:02
De hobbybeurs ging door. Twee haakboeken en drie bollen gemeleerde acryl met glitterdraadje! Dat is drie poppenjurken met toebehoren en mooie restjes. Eén haakboek is voor tunisch haken en daar staat een babyjasje in, knuffels en kleren zag ik ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2018 om 13:40
Dat klinkt goed! Leuk, die gemeleerde acryl. Succes ermee.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 10:47
Niet echt aankopen, uit de boekenkast van mijn moeder heb ik van Ann Roth Mosaics Masterpieces (The holy land en Ravenna) gehouden.
Toen ik de motieven in het boek zag, dacht ik dat zou toch mooi als tegelvloer zijn. Wel typisch mijn moeder, van het Holy land boek had ze
drie exemplaren Confused
Het zijn dus eigenlijk borduurboeken, maar dat doet de motieven eigenlijk te kort.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 11:25
Heb daar even op gegoogeld.
Mooi!!
En als tegelvloer...zou prachtig zijn!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2018 om 21:01
Vanmiddag was ik op de breiclub. Blijkbaar is er afgelopen week een koffer vol restanten met lappen neergezet door iemand die er anderen mee wil plezieren. Degenen die dat leuk vonden, mochten gratis uitzoeken. Met een fooi in het busje voor de koffie en thee ben ik 2 mooie stukken ribfluweel rijker. Appelgroen en peertjesrood.   
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2018 om 09:10
Kamilla, wat kan je blij worden van sommige dingen he?
Big smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2018 om 10:09
Helemaal waar! De kleurtjes zagen er zo vrolijk uit. Dan nog te bedenken dat je de laatste jaren nergens meer ribfluweel kan vinden.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2018 om 16:37
Vanmiddag naar het tuincentrum geweest. Alvast een paar zakjes nieuwe zaden gekocht voor het komende seizoen: pastinaak, schorseneren en ananaskers. Alledrie nieuwe probeersels.

Bovendien een flinke bol sisal-touw (200 meter). Daar wil ik mee aan de gang met macrame.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2018 om 09:51
O ananaskers, ik heb even gegoogled want ik dacht al dat het physalis was. Die had ik vroeger ook in mijn kruidentuintje, wis niet eens wat het was maar vond het mooie lampionnetjes. Alleen dacht ik dat ze in oranje niet rijp waren, durfde ze ook niet te proeven dus heb alles weggegooid. Kom ik een tijd later in de groentewinkel, zie ik ze in oranje te koop liggen en vertel de eigenaar dat ik ze dus had weggegooid. Vond hij erg jammer want hij had ze wel van me willen kopen. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2018 om 11:29
Ohhh, wat jammer. Ze lijken inderdaad wat vorm betreft op rode lampionnetjes op de kleur na dan. Ze zijn heerlijk. Ik heb een lage kleine soort gekocht zodat de planten niet zoveel plaats innemen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2018 om 15:24
wat ook lekkere besjes zijn, zijn Japanse wijnbes. Wordt wel een struik met zurige besjes aan, die eerst schoon bloemekes waren. Eens het besjes zijn geworden ziet het er maar rommelig uit.

Mijn nieuwe aankoop is, na het lezen van mutti haar stoompoetsen, een stoomreiniger. Kwam die toevallig tegen in de solden, 2 exemplaren hadden ze nog. 1 waarvan de doos open was en 1 nog helemaal verzegeld dicht. De verzegelde dichte ging ik 2 dagen na aankoop proberen na eerst al de gevaarlijke waarschuwingen erover gelezen te hebben. Wil ik de vloer in de veranda stomen omdat ik dus denk dat de voegen dan terug proper worden. Na veel gepuzzel en alle onderdelen neer te leggen zoals in het boekje, blijken er 2 buizen te missen, natuurlijk die voor de borstel. Terug naar de winkel en in de resterende open doos zaten er wel 2 buizen. Buizen meegekregen. Toestel in elkaar gestoken, buizen ondersteboven, terug uit elkaar en juist gestoken. Water in het openingeske gekapt, wachten tot ik groen licht kreeg en stomen maar met de borstel, zonder doekske. 'k had een natte vloer van de stoom en dacht efkes wachten totdat de vuiligheid beseft dat het heet is en verdwijnt. Niet dus. Doekske errond gedaan en opnieuw. Zelfde resultaat alleen een vuil doekske maar de voegen zijn dus nog niet proper. Zal het maar terug op de knieën doen met een harde tandenborstel.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2018 om 15:48
Zat er niet een borsteltje bij die je op de stoomopening kan doen?
Dan stoom en borstel je tegelijk.

Ik gebruikte* dat voor de richels in de badkamer, kalk en zeepresten verdwijnen als sneeuw voor de opwarming van de aarde.

Ook voor het toilet is de stoomreiniger prettig.


* Gebruikte, omdat mijn lief die taken nu  op zich neemt en niet met de stoomreiniger overweg kan.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2018 om 16:03
ja er zitten van die kleine dingeskes bij maar ik dacht ineens met het grote geschut beginnen, een grote borstel voor de vloer dan heb ik de voegen ook mee. Maar beter dus met zo'n fijneke dan; mikken in de voeg. Zal het morgen eens proberen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2018 om 17:38
Dat met die tandenborstel kun je als straf gebruiken tegen mensen die jou niet het juiste respect betogen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2018 om 17:05
Mijn laatste aankoop had ik liever niet gedaan, nl. een vaatwasser. De oude (8 a 9 jaar oud) was stuk en mijn man kon hem niet maken. Eerst zouden we geen nieuwe meer kopen, maar vandaag toch maar wel een besteld. Echt nodig is het niet, maar wel heel erg handig vooral tijdens verjaardagen en feestdagen want dan heb ik altijd heel veel vaat. En eigenlijk vond ik met de hand afwassen, samen met mijn man, best wel gezellig. We zijn bij diverse winkels geweest maar uiteindelijk op het internet gekocht want degene die we wilden was nergens in een winkel te koop, terwijl het volgens de Consumentenbond de beste koop van 2018 is.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2018 om 17:35
Fijn dat je op internet nog kon slagen. Vroeger was de beste koop van de consumentenbond nergens te vinden, het leek wel een complot. Of het nu om stofzuigers of kinderwagens ging, overal "uitverkocht en niet meer te krijgen".

Ik heb op marktplaats 5 poppen gekocht, ik raakte een beetje door mijn voorraad heen. En ik heb vandaag een koptelefoon voor de laptop gekocht. Nu zoek ik naar het gaatje om hem aan te sluiten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2018 om 17:36
Bep ,ik doe de voegen ook met het kleine borsteltje .
Als het heel erg is ,moet ik eerlijk zeggen , dat ik ze vooraf nog wel eens inspuit met dusty ,van de Wibra.




Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2018 om 17:39
Ik heb bij de Deka vorig jaar een soort reuzentandenborstel gekocht voor voegen en ander sanitair. Werkt op batterijen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2018 om 18:05
Een leuke picknickmand in het tuincentrum, klein model. Eigenlijk bedoeld voor plantjes, maar ik ga het mandje bekleden van binnen. Het is dan geschikt om als nostalgische vervanging te dienen voor een damestas.   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1819202122 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns