Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2018 om 14:57
Oh Bep dat zijn van die dingen waarmee ze op een beurs staan en dan gaat het allemaal zo rap ,dat je denkt ,handig en dat moet ik toch ook kunnen .

Thuis valt het puur tegen ,en bij mij belanden ze dan achterin de kast .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2018 om 15:06
Ik ga het toch moeten kunnen want ik heb daarjuist 6 kilo asperges gekocht. Dan kan ik ze invriezen.
Vroeger toen we nog gingen kamperen, liet ik bij de beenhouwer vlees luchtdicht verpakken, dan bleef dat in de ijskast zeker nog een dikke 10 dagen goed.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2018 om 15:42
Misschien is het luchtdicht verpakken voor de koelkast belangrijker dan bij het invriezen. Ik heb het nog nooit gedaan. Zeker als je met bakjes werkt in de vriezer, is het luchtdicht maken eigenlijk niet mogelijk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2018 om 18:27
Oh Bep jouw gaat het vast lukken ,anders vraag je hulp van de 3 jarige
.
Ik heb ooit eens een peterselie molentje gekregen . Er bleef meer peterselie in het molentje zitten en voor dat het schoon was .
Ik heb ook nog eens een elektrisch mes gehad ,kon je ook diepvries mee snijden .We hadden toen nog een moestuintje en vroren in. Ik heb het een paar keer gebruikt toen ging ik al door het snoer heen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2018 om 08:59
In het kaasmolentje bleef meer kaas zitten, dan er uit kwam. Ik had peterseliekaas kunnen maken met het molentje van Mutti.

Ik heb bij het hegsnoeien wel eens het verlengsnoer doorgesneden. Er moest een stop worden vervangen en een nieuw snoer gekocht, maar de snoeier werkt nog prima.

Spul dat op huishoudbeurzen verkocht wordt, werkt meestal ook niet. Ze hangen een vervuild sieraad in een potje zilverpoets en het komt er glanzend uit. Of ze smeren met vet spek op een glasruit en dat wordt helemaal schoon met hun spuitfles. Maar wat zij gebruiken is waarschijnlijk 10 x sterker, dan wat ze je verkopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2018 om 09:30
MAchtelt,dat doet me denken aan een standwerker,jaren terug .

Hij verkocht flesjes vloeibare was.Je kon er oud hout weer mee als nieuw krijgen ,alle kringen eruit je weet het wel .

Ik had even staan kijken ,het resultaat sprak me wel aan,maar goedkoop was het niet
Ze vlogen weg .
Toch had ik mijn twijfels . Hij gebruikte steeds het zelfde flesje en vulde dat bij.

Ik vroeg toen of ik zo'n flesje voor de verkoop eens mocht proberen en ik beloofde hem het te zullen kopen en misschien wel meer .

Ik kreeg van alles te horen en negeerde me verder volledig .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 11:20
Ik heb zo'n molentje - ik heb vorig jaar selderij blaadjes gedroogd en toen me eigen selderzout gemaakt. Zegt mijn schoonzus
daar gebruiken ze altijd de stengels voor - ik dacht dûh.
 
Gisteren een streng handgeverfde sokkenwol gekregen. Wil je er sokken van vroeg ik in mijn onschuld. Ja zei ze. Maar het hoefde niet en
er was ook geen haast bij. Dus dat ga ik wel doen LOL
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2018 om 19:32
O, ik ben dus niet de enige met 'miskopen', lees ik nu :). Maar hier valt het wel mee nog. Alleen de keukenmachine heb ik weinig gebruikt. Was best wel handig hoor, maar bijv. iets raspen met de hand kostte me vijf minuten, met de keukenmachine was ik in een halve minuut klaar. Maar ja, dan kwam de ellende: het ding uit elkaar halen, afwassen, afdrogen, in elkaar zetten... dan was ik zó een kwartier bezig, dus in het vervolg snel met de hand weer gaan raspen en al die andere handige dingen die je met zo'n keukenmachine kunt doen... Gelukkig is hij kapot gegaan en ik heb meteen aan mijn man gezegd dat hij me nooit een nieuwe cadeau moet doen, haha!
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2018 om 23:36
Haha ik vraag mij altijd af of zulk soort dingen nu echt werken, maar niet echt dus..
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 08:37
Ik heb een Braun keukenmachine en de beslagkom en het mes of de kloppers stop ik in de vaatwasser, ik heb er nooit problemen mee.

Mijn allerbeste aankoop in de huishoudelijke sfeer was de Tefal Reverso met losse platen voor tosti's, twee soorten wafels, poffertjes, pannekoeken en hamburgers. Bijna 40 jaar geleden gekocht en nu voornamelijk in gebruik voor tosti's. Ik moest wel eens nieuwe platen aanschaffen voor tosti's, maar nu gebruik ik altijd keukenpapier. Volgens mij niet meer te koop. Je kunt wel aparte apparaten kopen voor tosti's, vlees grillen of wafels bakken, maar dan staat je keukenkast al half vol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 12:23
mijn beste aankoop ooit is de stoomreiniger om mijn vloer te dweilen
echt een uitkomst
en verder heb je nog wel een apparaat met verwisselbare platen Magtelt 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 13:06
Dat van die stoomreiniger ben ik volkomen met je eens .
Ik gebruik hem ook voor alle kieren op toilet en badkamer .

Ik denk zo'n 40 jaar geleden heb ik een horizontale BB gekocht ,alleen voor spiesen . Dus geen plat vlees .
Het vlees en de rest steek je op metalen spiesen en die steek je rechtop in gaatjes . middenin staat een verwarming "s element . Zodra de spiesen contact maken gaan ze om het verwarming "s element draaien .
Geen rook geen vuur vooral als je maar samen of met z,n viertjes bent best gezellig ,zelfs binnen .

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 13:10
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat van die stoomreiniger ben ik volkomen met je eens .
Ik gebruik hem ook voor alle kieren op toilet en badkamer .

Ik denk zo'n 40 jaar geleden heb ik een horizontale BB gekocht ,alleen voor spiesen . Dus geen plat vlees .
Het vlees en de rest steek je op metalen spiesen en die steek je rechtop in gaatjes . middenin staat een verwarming "s element . Zodra de spiesen contact maken gaan ze om het verwarming "s element draaien .
Geen rook geen vuur vooral als je maar samen of met z,n viertjes bent best gezellig ,zelfs binnen .


wat is een horizontale BB?
heb je daar een afbeelding van?

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 13:27
Ja, de stoomreiniger van mij is ook al oud; ik gebruik hem niet dagelijks, maar is inderdaad ideaal voor héél veel klussen, vooral bij het schoonmaken van de badkamer vind ik hem ideaal.
Eén keer de fout in gegaan: vlekken op de (houten) deuren, die kreeg ik er niet af, dus stoomreiniger gebruikt. Oei, dat beet uit, was natuurlijk veel te heet voor dat hout, maar ja, mijn eigen stomme fout... Verder inderdaad een van de meest handige dingen voor in huis, helemaal mee eens dat het een fijn apparaat is!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 14:22
Ik denk dat er een verticale bedoelt wordt

Zoiets??


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 14:46
Inderdaad Lao-tse ,een verticale sorry

Het principe is het zelfde ,maar dan in een versie van 40 jaar geleden .

Het zijn 8 spiesen die langzaam draaien en de doppen bovenaan hebben verschillende kleurtjes ,onderaan zit een soort stop zodat het er niet vanafkan glijden
Iedereen mag zijn eigen spies samenstellen .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 16:14
Gisteren 40 euro aan garen gehaald voor mijn vakantie projecten...
En ja natuurlijk is er weer een boekje ( zoomigurumi 7 ) aan de vingers blijven plakken ...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 16:27
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik denk dat er een verticale bedoelt wordt

Zoiets??



nog nooit gezien maar ziet er lekker uit
als ik die op wil zoeken hoe noem ik dit dan?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 16:34
verticale spiesgrill
https://www.google.be/search?q=verticale+spies+grill&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwjLiYiDiqHbAhVIjqQKHZ4iBeYQBQgkKAA&biw=1600&bih=760

bij mij de grootste miskoop was die stoomreiniger, hoe dat werkwijzen kunnen verschillen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 16:40
dank je wel bep

jammer dat het bij jou de miskoop is geweest
die stoomreiniger
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2021222324 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns