Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2223242526 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 12:47
      Eerste dag solden en ...ik kon hem niet laten liggen ,word een trui of zo
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 21:59
Goed zo pareltje LOL knit it LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2018 om 22:12
Prachtige combinatie van donker blauw met zilverspikkels. Als ik er tegenaan gelopen was, zou ik er waarschijnlijk een vest van maken.

Succes Pareltje! We zien het resultaat wel een keer verschijnen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2018 om 08:01
Wat een leuk garen...
Daar gaan de handen gelijk van jeuken...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2018 om 08:04
Niet gekocht, maar gekregen: 3 poppen, bladen met poppenpatronen en andere patronen en drie plastic tassen vol garens, soms zelfs meer bollen van dezelfde kleur en hetzelfde bad. En een thriller.

Van een vriendin, die mijn gedram over de hobbydoos zo beu was, dat ze kwam kijken, wat er zo bijzonder was. En gebleven is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2018 om 16:18
wat heb je haar dan laten zien of horen over de hobbydoos?
daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar

en wat een mooie aanwinst
veel plezier ermee 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2018 om 17:28
Elke keer dat we over breien praatten, vertelde ik hoe leuk het op het forum van de hobbydoos is. Ze is zelf gaan kijken en voelde zich blijkbaar thuis.

Ik vergat nog te zeggen, dat ik een doos eieren van eigen leg (van haar kippen) kreeg. En had ik al verteld van de kersenjam en bessenjam en kersensap uit uit haar eigen boomgaard?

En bij Zeeman had ik fluffy garens gekocht en garens met een glitterdraadje. Leuk dat ze tegenwoordig ook in de zomer met nieuwe garens komen. Vroeger kreeg je als antwoord, dat de zomer geen breiseizoen was, maar ze hebben hun lesje geleerd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2018 om 17:44
o je bedoelt dat ze op de site is komen kijken 
en zich hier thuis voelt 
dat is wel leuk voor haar


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2018 om 08:44
Ze is in januari 2014 lid geworden en ze kletst heel vaak mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2018 om 09:59
Dan is dat een goeie investering geweest voor het forum en een vermelding waard bij "nieuwe aankopen".
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2018 om 06:51
Ik was van plan een hoes voor mijn lockmachine te maken. Het ding dat Bernina bij die dure machine leverde is niet meer dan een plastic zak en die is niet erg nuttig en inmiddels al behoorlijk kapot.

Ik heb een model van patroonpapier gemaakt en ben begonnen alle steekjes van de naaimachine te zetten op het stuk stof dat een opbergvakje van de hoes zou moeten worden. Maar toen bedacht ik, dat een rondom gesloten bescherming beter zou zijn. En dus moest er een bodem aan de hoes en een rits om het geheel open en dicht te doen. Een stevige rits van 90cm had ik nodig. Plus wat versteviging. Dat bleek hier in het dorp wat lastig zoeken en bij mijn zoektocht op internet kwam ik een aanbieding voor de Singer lockmachinetas bij Lidl tegen, voor een prijs waarvoor ik de materialen niet kon kopen.

Ik heb die tas maar besteld. Nu nog een toepassing vinden voor mijn stekenlapje.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2018 om 08:21
Nou Cocos, zo zie je dat het nut heeft om op internet rond te struinen. Zoiets verwacht je niet bij Lidl, maar soms heb je geluk! Ik heb ooit eens een grand foulard willen maken om de bank te beschermen tegen honden- en kattenpoten, haren enz. Kon ik ook voordeliger kopen dan zelf maken, haha. Maar als je het zelf maakt, dan weet je natuurlijk wel precies hoe je iets hebben wilt en het is ook leuk om te doen, dus 'elk nadeel heeft zijn voordeel'... Veel plezier met je nieuwe tas!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 10:19
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Dan is dat een goeie investering geweest voor het forum en een vermelding waard bij "nieuwe aankopen".
Hèhè, dat was lachen LOLLOLLOL Het was Magtelt van harte gegund, ik zat er zelf een beetje doorheen dan is een dagje Apeldoorn een goed uitstapje.
Heb ik gezegd dat ik zelfgemaakte tompoes van haar kreeg, niet netjes rechthoekig, maar vol liefde.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 11:19
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Heb ik gezegd dat ik zelfgemaakte tompoes van haar kreeg, niet netjes rechthoekig, maar vol liefde.


Dat had je er nog niet bij verteld. De liefde is uiteindelijk de opperste vorm van magie. Na het eten daarvan openden zich nieuwe forumwegen. Een bakwerk in de oven gaat toch een beetje zijn eigen weg. Tellen en meten helpt daar niet meer.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 14:03
Dus nergens te koop .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 14:19
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dus nergens te koop .

Mezenbollen?

Ik zag nog wel vogelzaden bij de Action. Misschien hebben ze de bollen ook?
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 14:24
Te oud geworden brood gaat bij mij in stukjes op het dakje van de schuur waar de kat niet kan komen. Overgebleven patat zonder zout, gaat daar ook heen en wordt altijd heel snel opgegeten. Oud kattenvoer had ik er nog nooit gezet, maar jullie hebben me op dat idee gebracht. Die kater wordt steeds kieskeuriger sinds zijn poes dood is. Dus er blijft altijd wel wat eten staan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 15:33
Ik denk dat dit een misverstand is .

Ik bedoelde die niet netjes in model gemaakte ,maar vol liefde gebakken tompoezen .

Die zijn toch nergens te koop .????
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 16:16
Dat is zeker.

Ik heb bessen geplukt, gewassen en het sap uitgestoomd. Nu wil ik er ijs van maken. "liefdevol ijs"
Maar volgens het recept zouden er hele bessen met pitten in moeten zitten, plus slagroom.
Ik probeer het met halfom bessensap en yoghurt met suiker en honing.

Ik hoop dat het lukt.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 20:54
Nee joh tuurlijk niet, als jij ijs wilt maken met sap dan kan dat ook en er zijn zat mensen, die niet op die pitjes zitten te wachten.
Ben heel benieuwd hoe jouw liefdevolle ijs wordt . . . ik hou van zelf ijs maken, maar snap nooit waarom het bij mij zo hard wordt
en dat het ijs uit de winkel altijd zo zacht is Confused
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2223242526 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns