Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2018 om 17:27
De hoes of tas is al stofvrij, mag je hopen. Er is vast wel een plastic doos in die maat om de machine veilig weg te zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2018 om 08:28
Ging van het weekend naar een experience center bij ons in de buurt voor een haaknaald met wisselbare punten die licht geeft...
Dit liep natuurlijk weer heel erg uit de hand...
De haaknaalden waren maar 15 euro en verliet de winkel met een totaal van 84...
Man lief was mee dus heb geen commentaar gehad...
2 boekjes gekocht 1 van den dennis en 1 met een kerststalletje dat ik nog niet kende...
En het aller aller aller leukste vind ik de sneeuwpop die ik ga maken...
Hij stond daar en we waren beiden op slag verliefd...
Hier had ik natuurlijk het garen niet voor liggen dus heb ik dit ook gelijk gekocht...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2018 om 14:37
Een haaknaald met een lampje, heb ik al eens in een webshop gezien. Daar heb ik ook even over getwijfeld. Toch niet gekocht, maar wat niet is kan nog komen.

Maar 84? LOL
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2018 om 14:51
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

De hoes of tas is al stofvrij, mag je hopen. Er is vast wel een plastic doos in die maat om de machine veilig weg te zetten.


De originele hoes van Bernina is echt schandalig slecht. Het houdt de machine niet stofvrij, beschermt niet tegen UV, en al helemaal niet tegen stoten. Het is niet meer dan een passende plastic zak met reclame opdruk en een opbergvakje dat uitscheurt als je het gebruikt. Omdat het passend is voor de machine met de kloshouder en klossen, heb ik de maten overgenomen voor het maken van een eigen stofhoes die tenminste de lichtinvloeden tegenhoudt, want de plastic delen gaan al behoorlijk vergelen. Zonlicht maakt plastic broos en dat zou de machine onbruikbaar maken.

Maar eigenlijk vind ik alleen maar een stofhoes niet genoeg bescherming. De Singer lockmachine tas is wat dat betreft een hele verbetering. Het is van een dikke stevige zwarte polyester weefstof gemaakt. Bescherming tegen stof en UV-licht zit dus wel goed.

Ik ben al aan het zoeken naar een passende opbergkrat om de machine met tas in te zetten, zodat het ook is beschermd tegen stoten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2018 om 14:41
Ik heb nog een naaimachinekoffer staan, misschien past die - misschien niet jouw kleur maar wel degelijk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2018 om 15:00
Dit aanbod zou ik nooit afslaan als hij past

Als de kleur je niet aanstaat valt het altijd wel wat op te pimpen .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2018 om 09:25
Kijk de oplossingen komen vanzelf hier...

Mijn nieuwe aankoop een variotang...
Kwam deze op het internet tegen waar hij ook wel ogen tang genoemd wordt...
Heb oogjes liggen die met de hand niet aan te drukken zijn...
En aangezien schoonma zo'n tang had liggen kon ik het mooi testen voor ik hem zelf ging kopen...
En wat denk je ideaal voor het aanknijpen van ogen zonder zere vingers...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2018 om 10:20
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb nog een naaimachinekoffer staan, misschien past die - misschien niet jouw kleur maar wel degelijk.

Tongue
De kleur maakt me echt niks uit en ik ben al tevergeefs op de koningsdag rommelmarkt gaan zoeken naar een naaimachinekoffer voor een andere naaimachine. Dus als de lockmachine er niet in past, dan is het nog goed voor die naaimachine.
Thumbs Up
Dat aanbod sla ik niet af!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2018 om 18:12
Nieuwe aankopen: van de Zeeman club (alleen online) een t-shirt, joggingbroek en joggingshirt om 's zomers en 's winters in te breien en haken met Royal en Baby soft.

In de Zeeman winkel nieuwe kleuren royal.

Op de kofferbak en kleedjesmarkt: elpee's en poppen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 11:18
De naaimachine koffer van lw1463 was helaas te klein voor de Bernette lockmachine en te klein voor de Privileg naaimachine zonder koffer. Voor de lockmachine had ik bij Lidl een Singer lockmachine tas gekocht, die wel mooi stofdicht is en tegen zonlicht beschermt, maar onvoldoende beschermt tegen stoten. Bernina verkoopt ook een lockmachine tas, maar die is wel duurder, niet beter.

Google liet nog een oud model Bernette lockmachine met bijpassende koffer zien http://www.midlandbidjunkies.com/lot/83422-118912-2240/bernette-overlock-sewing-machine--model-mo-234/ misschien kom ik die ooit nog een bij een kringloop tegen. Wel jammer, dat je steeds vaker beter af bent met tweedehands spullen omdat de nieuwe productie kwalitatief slechter is.

Ik heb een afsluitbare plastic opbergdoos gekocht bij de Action, die past in de lengte en breedte, maar het deksel gaat er niet op want de lockmachine blijkt hoger dan de doos. Die gaat dus retour.

De machine blijkt met tas in een stevige plastic Curver krat te passen die ik in de tuin had staan omdat een buurvrouw die niet meer wilde hebben. Die krat is ook niet hoog genoeg, maar voorlopig gebruik ik dat als stoot bescherming, samen met de Singer tas, die dus ook mag blijven.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2018 om 17:45
Als je een 2e krat op de eerste zet past dat ??

het is maar een idee
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2018 om 18:42
Als je het 2e kratje stapelt zoals het bedoeld is, dan past dat niet, omdat de Bernette lockmachine hoger is dan die 1e krat. Als ik de 2e krat omgekeerd er bovenop zet, dan staat dat los te schuiven als je er tegenaan stoot. En die krat beneemt je dan wel het zicht op de inhoud, zodat iemand die niet oplet waar die zijn voeten zet, eerder tegen de krat en dus de machine zal stoten. En alleen voor zo iemand moet ik dus een steviger opbergmiddel gebruiken dan alleen de Singer lockmachine tas.

In fantasie kan ik wel manieren bedenken om de krat waar de machine in staat te verhogen, maar de praktische uitvoering is toch wel lastig.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 07:49
En als je een goed afsluitbare doos op zijn kant zet? Je kunt hem op de rand van de tafel zetten om hem open of dicht te doen. Wel een sticker plakken met de mededeling "Deze kant boven".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 11:55
Nu zal het wel gaan regenen ik heb een korte broek gekocht,als de zon mijn witte benen ziet kruipt ze weg ....laat maar wat regen vallen, morgen 36 gr hoor ik juist ,ik smelt stilaan 🌞🌧🌩⛄
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 12:27
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

En als je een goed afsluitbare doos op zijn kant zet? Je kunt hem op de rand van de tafel zetten om hem open of dicht te doen. Wel een sticker plakken met de mededeling "Deze kant boven".


De machine heeft een bodem van 35x30 cm. Met ingeklapte draadgeleider is de hoogte 30cm.
Een plastic doos of krat met die binnenmaat is goed. Maar een doos die niet hoog genoeg (30cm) is, daar past de machine ook op de zijkant niet in.

Het zal vast wel bestaan, een afsluitbare doos of koffer van 35x30x30 cm.
Ik ben hem alleen nog niet tegengekomen.
Behalve dan op een plaatje.

Ik vind het trouwens wel raar, dat steeds meer naai- en lockmachines niet meer met een stevige koffer geleverd worden.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 12:41
Goeie koffers zullen best prijzig zijn. Ik vergelijk het even met koffers voor muziekinstrumenten. Zo'n instrument wordt daarin met regelmaat vervoerd door weer en wind. Met een naaimachine doe je dat veel minder of nooit. Hoogstens om de machine op te ruimen. Wat is dan de prijsverhouding tussen machine en verpakking? Als je de prijs betaalbaar wilt houden, is een koffer het eerste dat je weglaat als fabrikant.    
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 13:00
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Nieuwe aankopen: van de Zeeman club (alleen online) een t-shirt, joggingbroek en joggingshirt om 's zomers en 's winters in te breien en haken met Royal en Baby soft.
 

O, Magtelt, NU snap ik waarom ik niet opschiet met breien... ik moet mijn joggingkleding aantrekken, dan gaat het vast een stuk sneller, hahaha. Heb nét het katje uit het boek 'Knuffels...' gebreid, maar moet nog puf vinden om het in elkaar te zetten. De laatste maand bijna niets gedaan, de breipennen glibberen door mijn handen. Normaal kan ik altijd heel goed tegen de warmte, maar dit jaar heb ik er voor het eerst écht goed last van. Strijken doe ik 's ochtends vóór zeven uur, met alle deuren en ramen open, ventilator erbij aan... Stofzuigen moet ik zo nog, maar ik zie dat echt even niet zitten. Heb met veel moeite mijn badkamer een sopbeurt gegeven, maar wel verdeeld over twee dagen. Schiet dus niet hard op, maar alle beetjes zijn meegenomen, denk ik op het ogenblik. En mijn breiwerk blijft maar lekker even liggen tot het wat minder warm is, het is gelukkig geen aangenomen werk en er zit niemand op te wachten :).
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 13:17
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Als je de prijs betaalbaar wilt houden, is een koffer het eerste dat je weglaat als fabrikant.    

Ik weet dat fabrikanten elke stuiver aan materiaalkosten besparen. Maar betaalbaar houden, daar zijn ze volgens mij niet zo in geïnteresseerd. Niet voor de Europese markt in ieder geval.

Een voorbeeld:
Ik zocht Brother onderdelen en kwam via Google terecht bij Walmart (USA) die ze wel te koop heeft maar niet naar Europa levert. Ik zag daar ook een aantal nieuwe Brother naai en borduur combinatie machines voor ongeveer 300 dollar. Voor die prijs kan het dus. In Nederland zul je dat niet vinden.

Ik kwam die machines ook tegen bij Amazon.com voor de zelfde prijzen en ik zag een Bernette  naai en borduur combinatie machine voor 399 dollar. Dat is goedkoop, maar voor mij op dit moment toch een groot bedrag. Ik heb wat meer documentatie gezocht en die machine bleek alleen op de Amerikaanse stroomsterkte te werken. Net zoals die Amerikaanse Brother machines overigens.

Ik heb wat meer documentatie gezocht en youtube filmpjes bekeken. Die machine, Bernette Chicago 7, heeft met software behoorlijk veel mogelijkheden. Ik zag bij Amazon.de de Europese versie aangeboden voor prijzen tussen €250 en €1500-. Die €250 was tweedehands, de andere vanaf €399- nieuw. Nu ben ik niet zo bekend met kopen via Amazon en het moet worden opgestuurd uit Duitsland, of van verschillende verkopers uit Spanje en Italië. Lijkt me een probleem worden als er iets aan de machine mankeert.

Het is een model van 2013, dus al wat ouder en het kan natuurlijk uitverkoop zijn. Ik heb Nederlandse naaimachine handelaren er naar gevraagd en hun prijs was zo rond de €1500-.

Ik kwam een Ebay aanbieding tegen van een naaimachinehandelaar die een prijs vroeg van $599-. Bij Ebay kun je de aanbieder vragen stellen en de handelaar kan antwoorden. Die teksten staan dan onder bij de aanbieding. Deze handelaar had in zijn tekst de vraag opgenomen, waarom zo veel mensen de aanbieding bekeken en hadden opgeslagen om te volgen, maar niet kochten. Hij vroeg om hem te vertellen wat hij verkeerd deed en waarom hij niet van zijn voorraad af kon komen.

Daar kwamen reacties op: De zelfde machine wordt door anderen veel goedkoper aangeboden en de volgers dachten dat ook deze aanbieder wel in prijs zou zakken.

Daarop antwoordde de verkoper: $599 is de laagste prijs die ik van Bernina mag vragen.
Ik mag niet goedkoper verkopen.

In Europa zijn dat soort prijsafspraken verboden, maar daarom is het nog niet ongewoon dat ze bestaan. Bernina en de andere merken, willen de prijzen van naaimachines niet betaalbaar houden, ze willen de prijzen hoog genoeg houden om aantrekkelijk te zijn voor de verkopers. En zo kan het dus ook gebeuren, dat de prijzen te hoog worden voor veel klanten. De omzet wordt dan te laag voor de naaimachine winkels en de winkelhuren worden te hoog. Zo zie je die winkels in Nederland verdwijnen.


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 18:01
Handwerkjuffie, ik haak, dat scheelt één pen in de zweethanden. En ik zag dat Lidl a.s. maandag een daglichtlamp in de aanbieding heeft. Lekker, want de zonwering staat de hele dag uit en het is aldoor half donker. Voor de winter zal die lamp ook prettig zijn. Vandaag lag er bij Lidl een soortement tuniek, niet mijn smaak, maar hij leek me koek en fris te zijn. Dus ik heb hem toch maar genomen, en een sportshirt en sportbroek. (En Engelse toffees, laat mijn trainer dat maar niet horen).
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 23:21
ge zijt nog vergeten te melden ook een naaimachine voor 80 euro zag ik juist in die folder. Wel geen koffer of zak bij.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.844 seconden.
Lang Yarns