Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2930313233 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2018 om 22:42
Nuttige aankopen! Het "eet niet" dus over een jaar alles ook nog te gebruiken. Die stolaveiligheidsspeld met roosje lijkt me heel bijzonder.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2018 om 07:59
Die zou je ook zelf kunnen maken van een speld voor een kilt. Maar ik zag hem en dacht meteen aan mijn stola's die al klaar zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2018 om 10:03
Ik ben naar hobbysalôn geweest en ,mooie wol voor driehoeksjaal gekocht en een krans ook sokken wol ik kan weer verder met een blij hartje tegen de feestdagen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2018 om 11:45
Bij de Wibra geweest en rammeltjes gekocht, leuke houten paddenstoelen en heel zacht garen in wit en rood...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2018 om 12:30
Vanochtend kreeg ik mijn nieuwe konijnenagenda voor 2019 met de post thuisbezorgd. Deze agenda's koop ik al een paar jaartjes. Dagelijks is het genieten van alle leuke plaatjes die erin staan. Prachtig uitgevoerd met een stevige kwaliteit papier en een spiraal. De agenda kost 23.90. Dit is inclusief verzendkosten en de opbrengst komt ten goede aan de konijnenopvang. Op de volgende link kan je even meegenieten:


Heart


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2018 om 12:44
Dat is elke dag genieten. Ik raak agenda's altijd kwijt, maar ik heb in de keuken een kattenkalender hangen voor de afspraken en in de huiskamer een Britse-korthaarkalender voor de mooi. Op het toilet hangt een treinenkalender en bij mijn mans bureau een brandrodekoeien kalender.

Ik heb laatst het boekje Doekjes haken aangeschaft en wilde het boekje Doekjes breien bij bol.com kopen. Maar daar is het 10,95, terwijl het elders 4,45 kost. Toch maar naar de Beekbergse Wolhal of Voordeelboekhandel, met oogkleppen op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2018 om 17:39
Het meeste van de Versace collectie is heel erg NIET mijn stijl. Toch heb ik nu een Versace portefeuille.  Gekocht bij de kringloop voor 50 cent.

Eigenlijk meegenomen voor iemand die nog steeds op zoek is naar een passend etui voor zijn smartphone en het juiste model maar niet kan vinden. Het mobieltje past er keurig in, maar hij vond deze portefeulle te dik om mee te nemen. Zelf vind ik het wel een handig model, met alle vakjes die je nodig kunt hebben, mooi leer, goed afgewerkt en anders dan veel Versace spullen niet vol met overdreven tielerantijnen. Ik ga hem maar zelf gebruiken. Past prima in de boodschappentas.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2018 om 19:23
Nog nooit van Versace gehoord. Even op internet gekeken... bij sommige artikelen had je wel een zonnebril nodig.

Vanmiddag heb ik worteldoek gekocht bij Gamma. Ik ben de voortuin aan het opknappen voor de winter. Aanvankelijk wilden we de voortuin goed LATEN aanpakken door een hovenier omdat de oprit nogal erg verzakt is en kweekgras hier een plaag is. Nu blijkt dat de gemeente de straat op gaat hogen binnen drie jaar. Daarom stellen we het project uit tot na die ophoging rond 2021.

Dus heb ik een noodgreep bedacht zodat het er tot die tijd toch nog leuk uitziet.       
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2018 om 10:02
Nu heb ik op de hobby beurs wol gekocht voor een giraf te maken op een krukje maar dan een heel klein krukje en giraffe ben benieuwd was wel grappig
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 08:37
-stof gekocht op de markt in Apeldoorn
-2 bollen roze fluffy wol en 2 bollen zwarte fluffy in de zeeman in Ede (lagen in een uitverkoopmand voor 1 euro de bol)
-en dan ben ik aan een verzameling begonnen en heb ik overal en in elke winkel die ik tegenkwam en waar ze het hadden gekocht. In alle formaten en kleuren die ge kunt bedenken, alleen naturel heb ik niet genomen. Kruidnoten ondergedompeld in chocolade. Spijtig genoeg zijn er al een paar gesneuveld.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:14
Vorig jaar was er in Apeldoorn een kruidnotenwinkel met allerlei smaken van zoet tot scherp en hartig. Ik ben er toen niet geweest. Was die markt nog wat? Heel veel kramen met stoffen en fournituren waren verdwenen, toen ik er in de lente was. Doetinchem heeft nog wel een uitgebreide stoffenmarkt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:35
Het was geen grote markt en er stonden 3 of 4 stoffenkramen (meestal met hetgeen ik meubelstoffen noem) maar éne had veel stofkes bij. Een jonge kerel was het nog en de stofkes waren 3 of 4 euro per meter. Ik heb 7,5 meter bij dus ik kan al eens verkeerd knippen. En wat bij jullie op de markten veel staan zijn fourniturenkramen, dat ziet ge bij ons bijna niet en stoffenkramen heeeeeeeel soms staat er ergens op een markt 1


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:41
Als ik zo'n jurkje/kleedje tegen kom, dan ga ik jouw namen roepen en kijken of het de Bep is
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:43
Mijn broer zat vorige maand in Epe en we gingen dit jaar in september weer richting Zwolle. En ik had opgezocht dat er vrijdags een stoffenmarkt was in Zwolle. Dus hij vorige maand naar die markt en ik kreeg de melding dat er maar drie kramen stonden maar dat hij 's maandags wel in Apeldoorn zou zien. Het bericht dat ik toen kreeg was : vergeet Zwolle, in Apeldoorn staan er zeven. En als ge daar nikske vindt, dan gaan we naar het stoffenspektakel in Zwolle op woensdag. Maar dat stoffenspektakel is hier in Antwerpen ook, daar moet ik niet voor naar Zwolle. 1 kraam met veel stofkes is genoeg voor mij.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:52
dan zal het iemand anders zijn want het is zeker al 40 jaar geleden dat ik nog eens een kleed of een rok heb gedragen.
Ik ga er tshirten van proberen te maken. Lang genoeg zodat ze over mijn billen vallen maar ik denk dat het uiteindelijk door het verkeerd knippen (omdat ik denk dat ik smaller ben) een aanspannendslankmakend topke gaat worden. Kan ik niet zuchten ook niet als ik het aan heb.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 12:49
Originally posted by bep bep wrote:

Lang genoeg zodat ze over mijn billen vallen maar ik denk dat het uiteindelijk door het verkeerd knippen (omdat ik denk dat ik smaller ben) een aanspannendslankmakend topke gaat worden.


Maar daar hebben ze toch centimeter linten voor uitgevonden, Bep. Tongue
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 16:16
Bep, vroeger stond het hele marktplein vol met stoffenkramen, alleen aan de randen stonden kramen met kaas, groente en brood. Toen waren die zogenaamde fonteintjes er nog niet of ze waren stilgezet en zaten onder het zeildoek.

Mijn vader zag niks in centimeterlinten, volgens hem rekten die uit en zijn houten meetlat niet. Maar het maakt niets uit als je aldoor hetzelfde lint gebruikt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 16:54
Mijn vader zweert bij zijn rolmaat. Inderdaad heb ik op naailes geleerd dat je je metingen altijd met hetzelfde meetlint moet doen.

Pas op met het aflezen aan de verkeerde kant van je meetlint in centimeters! Dat kan wel eens een veel te slank resultaat geven.   

Vandaag in het tuincentrum gekocht:
Heleboel winterviolen en herfstasters voor de voortuin.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2018 om 17:24
Voor timmerwerk en klussen is een metalen rolmaat en een houten maatlat inderdaad beter. Maar meet een lichaam maar eens op met een starre maatlat. Dat gaat heel moeilijk.

Ik had vroeger het idee dat meetlinten heel erg duur waren, want mijn moeder gebruikte een heel oud versleten meetlint. Je kon eigenlijk niet goed meer lezen wat er op stond. Maar ze kocht geen nieuwe. Later kwam ik er achter dat ze het niet verving vanwege de prijs van zo'n ding, maar omdat ze steeds hetzelfde lint wilde gebruiken. Inderdaad omdat het lint rekt en dus niet meer de correcte maat aangeeft, maar wel dezelfde maat als eerder werd gemeten.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2018 om 18:45
ik heb hier efkes tellen, een stuk of negen van die meters en nog 2 nieuw ingepakte. Het probleem ligtem in feite dat als ik mijn breedte meet en die maat van een patroon neem, dan is dat een plavei dat ge denkt dat is veel te breed. En dan leg ik er een tshirt op die me goed zit en dan is die laatste veel smaller dan dat patroon dat er ligt. Het ligt hem ook aan de stof zelf. Als ge natuurlijk een stofke neemt dat als ge eraan trekt goed rekt, maar eens in elkaar gestikt de rek al een pak minder is, dan hebt ge een soortement van dwangbuistshirten. Dus nu tshirtstof gekocht.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2930313233 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns