Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3536373839 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 07:51
Op rommelmarkten en antiek- en curiosamarkten loop ik ook vaak rond alsof het een museum is. Ik hoef niks te kopen, maar ik zie het servies van mijn oma of het wasrek van mijn moeder.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 08:51
Ik snuffel ook heel graag bij de kringloop en heb er best al veel gekocht.
Spulletjes voor in huis, natuurlijk poppen en ook af en toe wol .

groetjes Nickie
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 09:00
Oh ik vind het ook altijd weer een verrassing van wat ga je tegenkomen...
Vorige keer boekje kerststal van vilt gevonden...
Aangezien de man te druk was met de telefoon en me daardoor niet kon helpen gebaarde hij dat ik het zo mee mocht nemen...
Me happy ...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 09:38
Wat een idee om de volgende keer iemand uit je vriendenkring naar een winkel te laten bellen met een lang verhaal en met de rest van de horde de winkel binnen te gaan.

Foei toch.... stout plan
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 09:44
haha super, stout plan ? Beetje wel , maar als het toevallig echt zo is en de meneer is ff druk, dan heb je geluk. Big smile
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 09:56
Dat is geluk hebben toch .

Ze hebben geen inkoop orders dus dat hoeft niet te kloppen .

Met echte wol moet je wel oppassen . Had er ooit de mot in .Nu was dat niet zo erg ,maar je bent wel bang dat je het je huis inbrengt .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 10:10
Dit was inderdaad geluk hebben...
Wie weet dat je plan wel zou werken Kamilla ...
Het is wel een heel stout plan ...
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 11:33
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat is geluk hebben toch .

Ze hebben geen inkoop orders dus dat hoeft niet te kloppen .

Met echte wol moet je wel oppassen . Had er ooit de mot in .Nu was dat niet zo erg ,maar je bent wel bang dat je het je huis inbrengt .


ik kijk de wol altijd heel goed na , wat niet altijd in goede aarde bij de verkopers valt.
Die zeggen gewoon, het is goedkoop dus, kijken en kopen.

Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 16:33

Ik had laatst motten in katoen, hoe dan dacht ik. Want ik dacht dat dat niet kon, dus ik heb de wriemelaars eruit gewipt (doei) en het toen

in de vriezer gelegd. Maar het geeft een naar gevoel, ik heb alles nagekeken maar verder leek alles ok Geek
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2019 om 17:00
Dat is een oplossing,maar ik had alleen nog maar vrij korte draadjes ,waar niet veel mee te doen was .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 20:59
Van de Knip hebben ze deze maand een mannenuitgave, die heb ik aangeschaft omdat de mannen blijkbaar geen interessante doelgroep
zijn. Burda geeft al jaren geen manneneditie meer uit, ik heb het nog even gevraagd - dit jaar staan de mannen wederom niet op de agenda.
En de mannen Burda die ik nog wel heb is zo gedateerd dat de huisband bleek wegtrekt als hij het ding ziet . . . en dat wil wat zeggen.
 
O ja en ik heb dus geen aandelen van de uitgever van Knip en ik moest de Knip ook gewoon zelf betalen LOL uit mijn eigen Knip
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 21:25
Wel bewaren, over een paar jaar zijn ze weer in de mode
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 08:26
Wat leuk dat er toch ook weer eens een blad voor mannen dingen is...
Hier 6 nieuwe bollen garen gekocht 3 met zwart en een rood glimmertje erin en 3 ook zwart maar dan met een goud glimmertje erin...
Het idee is om er 2 sjaals van te haken...
Steek is ook al uitgezocht de weefsteek...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 13:58
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Van de Knip hebben ze deze maand een mannenuitgave


Bedankt voor de tip. Ik ga binnenkort even bij de bladen kijken.
Altijd handig om toch een paar patronen voor mannenspul te hebben.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 16:47
Het is trouwens heel raar, want Burda heeft wel mannen kooppatronen en net zoals dat er mannen zijn die breien en haken, zijn er toch ook
mannen die wel eens achter de naaimachine kruipen. Of die ontevreden over de confectie zijn.
Ja die oude Burda heb ik bewaard ook onder het mom dat er "vast" bepaalde dingen zoals een shirt of een korte broek in zou staan dat wel
bruikbaar is. En anders kun je gewoon bladeren en heel hard lachen LOL
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 17:02
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 19:42
Ja hoor, die zijn er. Ik vraag wel eens iets op een Duits hobbyforum en daar zijn regelmatig ok mannen die antwoorden. Een beetje lastig soms, dat Duits, maar een aantal van die mannen kennen de naaimachines tot op de kleinste schroefjes en weten daarom vaak te vertellen hoe je een ongehoorzame machine weer aan het werk krijgt. En wat tnaai en brei technieken betreft zijn er ook wel een paar die van wanten weten.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2019 om 08:23
Er zijn zat mannen die hobbyen en daar wordt niet altijd even goed rekening mee gehouden...
Zeker als het hobby's zijn die vaak door vrouwen worden gedaan...
Zijn er ook Duitse hobby forums waar het dan ook veel over haken en breien gaat cocos dat jij weet???
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2019 om 09:08
Vroeger hoorde je wel van herders , die met wol van hun eigen schapen ,sokken breiden .
Of dat zomaar een romantisch verhaal was weet ik niet .

Wel had ik een onderwijs inspecteur die z,n akte K ,een handwerkakte op de kweekschool ,gehaald had om meer inzicht te krijgen in het vak .

Ik heb geen idee of er tegenwoordig nog inspecteurs de scholen afgaan ,maar vroeger was het best spannend als zo'n hoge piet de school bezocht om z,n oordeel te geven over jouw manier van lesgeven
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 19:03
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Er zijn zat mannen die hobbyen en daar wordt niet altijd even goed rekening mee gehouden...
Zeker als het hobby's zijn die vaak door vrouwen worden gedaan...
Zijn er ook Duitse hobby forums waar het dan ook veel over haken en breien gaat cocos dat jij weet???


Kijk eens hier: https://www.hobbyschneiderin24.net/portal/index.php?

Naaien, breien, knutselen, alles kun je er vinden en vaak heel deskundige adviezen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3536373839 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns