Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3637383940 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2019 om 09:00
Heb me aangemeld Cocos nou nog eens kijken hoe goed mijn Duits is ...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2019 om 12:23
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Heb me aangemeld Cocos nou nog eens kijken hoe goed mijn Duits is ...


Ze hebben daar een woordenlijst met handwerk-technische termen. Niet Nederlands-Duits, maar het Duitse woord met een Duitse uitleg. Dat helpt wel.

Natuurlijk maken wij Hollanders taalfouten doordat we niet goed Duits vervoegen, maar dat kunnen ze zelf ook vaak niet, en doordat we woorden verwisselen.
Zo heet het afstellen van de naaimachine niet abstellen, want dat is wegzetten.
Afstellen is in het Duits einstellen.
En zo maken we meer fouten. Maar ze nemen je dat daar echt niet kwalijk.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2019 om 12:28
Gelukkig maar want ik ben nog niet zo heel erg thuis in de Duitse taal...
Heb het mezelf voor zover aangeleerd via een online leer programma en dat is dan nog vanuit het Engels naar Duits en andersom...
Helaas is er geen Nederlands Duitse variant ...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2019 om 10:43
Als je graag tv kijkt, kijk dan gewoon een half uur per dag duitse tv, want het is een taal, die afgezien van de vervoegingen voor Nederlanders
best te doen is. Ik was op school altijd heel slecht in naamvallen en vervoegingen, maar als ik Duitse tekst met meerkeuzevragen kreeg
was ik altijd zo klaar. Dan riepen ze in koor, daar gaat ze weer (want je mocht weg als je het af had . . . LOL)
En dat kwam dus omdat wij thuis heel vaak naar de Duitse zenders keken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2019 om 18:00
Mijn kinderen keken naar Sesamstrasse en Mit der Maus en gaven in het Nederlands antwoord, als er een vraag aan de kijkertjes werd gesteld. In Zeeland op de camping en op het strand hadden ze geen enkele moeite om vriendjes met Duitse kinderen te maken. Ik moest soms wel moeizaam een poëzieversje in het Duits vertalen.

Ik heb schoenen voor de zomer gekocht, Intersko sneakers met luchtgaatjes en geschikt voor blote voeten. En een ponnetje en vier bloesjes met korte mouwen. Telt dat alles mee als nieuwe aankopen? Ik heb zo braaf mijn best gedaan om niet naar Aldi te gaan, waar wolpakketten lagen en klittenband.Ook Wibra met knutselspul in de folder heb ik niet bezocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2019 om 16:30
Dat telt alleen mee als je die bloesjes tijdens het breien en haken draagt . . .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2019 om 09:22
Het moet dan wel ietsje warmer zijn. Als ik Poppenatteljee Het Zonnehoekje heb heropend. Dat heet nu De warme stoel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2019 om 15:29
Bij de kringloop in Twello een boek met bijna alle gedichtjes en liedjes voor volwassenen van Annie Schmidt, een babybreiboekje uit de grijze oudheid en een handvol stalen breinaalden, ik ben daar dol op. Ik heb al een wagendekentje uit het boekje overgenomen in eenvoudige, voor mij begrijpelijke, taal. En een roman De Ierse vallei van Kimberly Cates. Als ik Iers of Ierland in de titel zie, wil ik het lezen. In het A. S. boek zat nog de originele kassabon uit 1989. Wat zal die persoon blij zijn geweest met een boek van bijna 50 gulden! De rug is vergeeld, de bladzijden zijn nog als nieuw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2019 om 15:35
Pareltjes bij de 2e hands winkel...
Heel veel plezier ermee gewenst Magtelt...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2019 om 16:24
Wat leuk om zulke juweeltjes bij een kringloopwinkel op de kop te tikken, Magtelt! Was toen wel ontzettend prijzig, dat boek van Annie! Leuk is dat, als er nog zo'n originele kassabon in zit. Zal zeker wel de moeite waard zijn. Veel plezier ermee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2019 om 07:50
Het is een dik boek, en alle liedjes en versjes van 1958 tot 1985 staan er in, van hoorspelen, musicals en gewone losse gedichten, ook het complete Schaap Veronica. Echt voor de liefhebber.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2019 om 09:22
Ik heb ooit voor mijn verjaardag de biografie gekregen, ik ben nog nooit verder dan pagina 20 gekomen geloof ik. Zelf schreef ze beter LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2019 om 11:00
Ik heb naar het tv programma "Wat ik nog weet" gekeken en dat was ook een biografie van Annie. Dan hoefde ik het boek niet meer te lezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2019 om 18:57
Ik heb ontdekt dat er sinds kort een naai- wolwinkel hier neergestreken is, ze had eerst een winkel ergens buitenaf.
Daar heb ik een centimeter aangeschaft, want ik heb er pas 1 doormidden getrokken Wacko en ik vind dat zo onhandig geen centimeter bij de hand.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2019 om 09:08
Oh lw dat worden vele tripjes als hij in de buurt zit ...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2019 om 09:35
Leuk, zo'n winkel in de buurt! Ik heb het idee dat er zo langzamerhand toch weer steeds meer wordt gehandwerkt en het lijkt ook of mensen toch liever een fysieke wolwinkel bezoeken dan online bestellen, dus hopelijk blijft die winkel er lang zitten! Handig om tussendoor eens even naar binnen te wippen en rond te neuzen.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2019 om 20:29
Het geldt natuurlijk niet als nieuwe aankoop, maar ik wil het toch even noemen - maar er zit een verhaal omheen - vooraan beginnen.
 
Voor mijn verjaardag stelde Magtelt voor dat ik cultuur happen in Gorssel bij museum More zou krijgen van hen. Wow. Als het weer beter en
de nieuwe tentoonstelling er zou zijn, dat cultuur happen was vandaag, inclusief hapjes en drankjes Thumbs Up
 
Na afloop wisselden we de tassen uit, bij een normaal bezoek doen we dat van te voren, maar nu deden we dat achteraf. Kofferbak open
en zij krijgt de T&M tas en wij krijgen de E&G tas. Er zit ook nog een cadeautje in, pas thuis openmaken hoor . . .
 
Dus ik ga zo eens even heel fijn op de bank zitten met "steken voor de breimachine" deel 1 & 2 - die boeken zijn redelijk zeldzaam (of aan de prijs)
vandaar dat ik zelf vooral Engelstalige boeken heb. Helemaal in mijn nopjes Big smile
 
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2019 om 09:27
Ja, die boeken stonden gewoon in de hobbykast in de kringloop in Twello. Ik had ze natuurlijk niet vermeld als nieuwe aankoop, het moest een verrassing blijven. Nou, ik werd ook verrast in museum More, we liepen de tentoonstelling van 4 Zwitserse broers binnen, meteen een kamerbreed schilderij met vier levensgrote blote musicerende mannen. Hallo! Ik heb poezenkaarten van Sal Meier gekocht, wat kaarten van de Zwitsers (zonder naakt) en kaarten van Hollandse meesters. En ik kreeg twee zakken knopen en ouderwetse meisjesboeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2019 om 13:06
Leuk zo'n vondst .

Het lijkt wel of er hier ,in het Westen ,steeds minder komt in de kringloop .
Dat over de datum ligt aan de week van inbreng .

Wel staan er in de clubhuizen e.d steeds meer kasten met gratis haal en breng ( leg ) puzzels en boeken .

En voor de huizen en in de tuinen spullen met gratis mee te nemen .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2019 om 15:02

Dat eerste boek is helemaal te gek vooral omdat er 1 kwartje bij mij gevallen is. Ik heb wel "tuck" steken op de machine geprobeerd

maar vond het resultaat altijd maar zo zo. Tuck steken is wel doorhalen, maar niet af laten glijden. Maar in dat boek zie je dat je hele
mooie patronen daar mee krijgt als je per 2 toeren van kleur wisselt. Wat in mono saai is, is in stereo fantastisch.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3637383940 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns