Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3738394041 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2019 om 17:25
Wat leuk als je zo'n cadeau krijgt. Jullie hebben dus allebei genoten daar in museum More!
Dit 'tuck' steken, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar ik heb even gezocht, dat ziet er leuk uit, maar lijkt wel moeilijk. Veel succes ermee!

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2019 om 15:06
Bij Action een leebril met 2 led-lampjes voor €3,95.
Precies voor de goede handwerk en naaimachine afstand. Ik heb het al getest thuis.

Bij Aldi een loep met ledlampje voor €7,95.
Dat is meer voor de hele kleine lettertjes op verpakkingen enzo.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 09:18
Bij Kruidvat lagen bollen garen van 200 gram/500 m voor pen 4 en 4,5, hoewel ik het dun genoeg voor 3 en 3,5 vind. Pastelkleuren bleu, grijs, groen, perzik, okergeel en roze. Bij Zeeman hebben ze tegenwoordig wat babykleertjes in maat 44, prematuur. Ik heb twee slobbroekjes, een truitje en een romper met lange mouwen gekocht, zodat de babypoppen die op kleren wachten, niet zo bloot meer zijn. In de sportschool kreeg ik wat handwerkspul: een houten maasbal, een speldenkussen, elastiek, drukkers, klittenband. Wat ik zelf al heb, deel ik wel met de sosijzen. En in de weggeefkast bij de bieb lag een hippytijd haakboek van Liz Paludan: Zelf je kleding haken, dat ik ook al heb, Maar ik kon het niet laten liggen, ik bied het eerst op de soos aan, en anders gaat het terug de weggeefkast in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 09:52
Wat leuk, zo'n weggeefkast! Hebben ze hier niet bij de bieb, maar ik zie ze wel steeds meer (op internet, in het echt nog niet), dus hopelijk komt er hier ook eens een te staan. Haha, dan heb ik hem zó vol gezet. Maar ook wel leuk als je dan weer zo'n boekje kunt scoren.

Handige dingen, Cocos. Zoiets kun je altijd gebruiken!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 10:21
Oh ze hebben hier in de buurt van die kleine ruil bibliotheken...
Dan kun je boeken ruilen...
Niet dat ik hier gebruik van maak...
Kom ze zo nu en dan nog wel eens tegen omdat er soms ook een cache ( van Geocaching )in verstopt zit ...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 13:57
Leuk, weggeefkast en ruil bibliotheek, dat vind ik goede ideeen.

Beter dan de vele tweedehands handeltjes die overal opduiken waar gewone winkels het niet bolwerken. Daar is het gratis inleveren en betalen wat je weer meeneemt. Soms zijn ze gewoon duur, vragen ze meer dan de vroegere nieuwprijs.

Gek genoeg zijn de winkelhuren voor dat soort ondernemingen veel lager of zelfs gratis. Terwijl de gewone winkelier goudgeld moet betalen.Waar ik woon waren er 3 naaimachinewinkels, 2 handwerkwinkels, 1 stoffenhandel en 1 wolwinkel. Die zijn allemaal weg en in de panden zit nu tweedehands handel en van die vliegende winkels. Die zitten er een paar weken en dan zijn ze weg. We hebben nu nog 1 winkel over die stoffen en naaimachines en een beetje handwerkspullen verkoopt. Die is wel verhuisd naar een goedkoper adres, want de huur van vroegere winkel was te hoog geworden en staat nu leeg.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 14:05
Hier in het dorp is zo'n kast voor kinderboeken, bij het huis van het meisje dat het bedacht heeft. 1 kinderboek brengen 1 kinderboek halen
Of 1 kinderboek halen en dan wat geld achterlaten.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 14:09
Dat zijn leuke initiatieven.

Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die een boek zomaar ergens neerleggen met een briefje erbij, dat het de bedoeling is om gratis mee te nemen en na lezen zelf ook weer neer te leggen voor de volgende. Dan moet je in Nederland wel een droog plekje vinden, anders blijft er van het boek niks over.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2019 om 14:12
ik heb ook een hele tijd een mini bieb in de tuin gehad 
hij is laatst weg gehaald door mijn dochter die hem er neer had gezet 
het kastje begon te lekken en de paal waar ie op stond was verrot 
wil eigenlijk een nieuwe maar heb nog niet het kastje wat ik er voor zou willen gebruiken 
wil eigenlijk iets bestaands want zelf maken gaat nog een hoop kosten 
en een hoop tijd in zitten 
ben dus nog zoekende want ik heb nog veel boeken staan om te delen 
er werd veel gebruik van gemaakt

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 00:39
bij ons staat er op het gemeentehuis zo'n ruilkast. Maar het is de bedoeling dat ge er ook meeneemt en niet alleen dumpt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 07:53
Er zijn initiatieven geweest om zelfgemaakte knuffels achter te laten met een briefje er bij. Het was dan de bedoeling, dat mensen op facebook of zo lieten weten hoe ze de knuffel vonden. En er waren zogenaamde zwerfboeken, waarin een briefje geplakt zat, dat het boek na lezen achtergelaten kon worden, de bedoeling was wel in openbare gebouwen of café's. Niet in de open lucht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 08:34
Oh dat van die zwerfknuffels is wel heel leuk...
Het enige dat ik me dan afvraag zou je echt ooit reactie krijgen van een knuffel die je zo hebt weggeven...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 11:18
Nee, ik denk het niet. Mensen die zelf niet handwerken zijn meestal ook helemaal niet zo blij als je hoopt, terwijl je bezig bent. Ik denk dat de meesten een knuffel zien liggen en denken "Pik in, het is winter" en dat het ze weinig uitmaakt of die knuffel per ongeluk of expres is achtergelaten. Ik ben nog van de generatie, die gevonden voorwerpen bij de juiste autoriteit inlevert. De caissiere of de bibliothecaresse. Of de politie, maar dan zou ik helemaal naar het centrum moeten reizen voor een afgekloven knuffelbeest. Meestal zet of leg ik gevonden dingen op straat wel aan de kant of uit de regen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2019 om 12:33
Zo heb ik ooit in een ver verleden inktvisjes gehaakt voor het goede doel...
Die leverde ik netjes in bij een vrouwtje hier in Gorinchem...
Bleek dat de inkies niet meer werden gebruikt in het ziekenhuis omdat die helemaal over waren op de earlie birds...
Dus ik navraag gedaan en ja hoor ze had mijn inkies nog liggen...
Of ik ze dan zelf maar eventjes kwam ophalen...
Prima zo gezegd zo gedaan er zat bij mijn oma om de hoek ten slotte nog een winkeltje dat ze wel nog bij ziekenhuizen daar in de buurt aanleverde...
Ik ze opgehaald bleek die vrouw een kettingroker te zijn en stonken al mijn inkies die ik met liefde en plezier had gehaakt super erg naar de rook te stinken ...
Dus ze gewassen en ingeleverd bij het punt bij mijn oma om de hoek...
Je mocht er een kaartje bij doen met je e-mail adres voor als de ouders nog een bedankje zouden willen sturen...
Ik gedaan... 1x raden...nooit wat gehoord...
Snap ook dat ouders van een prematuur kindje iets anders aan hun hoofd hebben...
Maar soms denk ik ook wel dat het gemak waarmee de maatschappij tegenwoordig alles maar als verbruik artikel gebruikt wel erg gemakkelijk is...

Zo las ik pas geleden op facebook een goed bericht...
Een oud vrouwtje in de supermarkt koopt een plastic tasje en de caissière die zegt tegen haar beter je eigen tas meenemen dat is beter voor het milieu...
En daar staan dan zinnen onder als wij wasten vroeger de luiers uit, maar dat groene gedoe hadden wij niet...
Wij gebruikte melk flessen die terug gingen naar de fabriek voor hergebruik, maar dat groene gedoe hadden wij niet...
Ik vond het typerend voor de manier van denken van tegenwoordig...
En zo stonden er nog vele voorbeelden meer, maar dat groene gedoe hadden wij niet...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 08:57
Op de dag dat scholieren staakten voor een beter milieu, verzamelde een schoolconcierge een enorme berg afval, dat de stakers de dag tevoren hadden achtergelaten, plastic flesjes, snoepverpakkingen en zo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 11:37
jep dat was hier. En nu lees ik ook weer dat lappen stof om te naaien ook milieubelastend is. Waar polyester inzit komt er bij elke wasbeurt plastiek van in het water, katoen daar is het proces heel belastend en de verf nog belastender. Zijn ze nu bezig dat alleen bamboestoffen vriendelijk zijn. Hebben die paar bedreigde pandaberen die er nog zijn achtereen helemaal geen eten meer. Maar dat is milieuvriendelijk. Ik word gewoon heel chagrijnig van dat milieugedoe (ge wilt niet zien hoe ik er dan opgefokt bijzit) . Is gewoon om nog meer taxen te kunnen heffen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 12:24
Nou dat is precies wat ik bedoel...
En ik ben geen heilige echt niet maar het groene gedoe komt me toch ook wel aardig de keel uit...
Hybride / elektrische auto maar de accu's die daarvoor nodig zijn die heel erg milieu belastend zijn ...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 12:40
Elk tijdperk kent zijn rages. Inderdaad ontstaat er altijd een onbalans als je een enkel facet eruit tilt. Helaas zijn het economische belangen die de rode draad zijn in het milieubeleid.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 13:22
ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier moogt ge met 'vervuilende' wagens de stadsgrenzen (en die is heel breed genomen) niet meer binnen. LEZ lage emissiezone. Er hangt een fikse boete aan vast als ge toch een camera passeert.

Ge hebt 3 opties : ofwel neemt ge het openbaar vervoer (oude stinkbussen) en laat ge uw auto buiten die stadsgrenzen staan, ofwel koopt ge een nieuwe wagen ofwel (en nu komt het) betaalt ge 350 euro per jaar en moogt ge er wel rijden met die vervuilende wagen. Alles voor het milieu zeggen ze, zolang er maar geld aan te pas komt.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 13:33
Zojuist in de krant gelezen dat een elektrische auto pas bij 700.000 km groener is als een benzine die 1 liter op 16 km doet...
Laat mij maar in mijn benzine autootje rijden ...
En inderdaad bep dat idee heb ik ook wel tegenwoordig als het maar geld kost...
Als ze kunnen innen van de burger dan zullen ze het zeker niet laten...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3738394041 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.434 seconden.
Lang Yarns