Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3839404142 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 13:59
In 2012 hebben wij onze keuken vernieuwd met een gaskooktoestel. In 2015 moesten we een nieuwe CV-ketel. Plannen over andere energiebronnen waren toen niet bekend. Apparaten die wij in goed vertrouwen aangeschaft hebben, gaan wij niet op amper de helft van hun levensduur eruitgooien. Dat noem ik pas verspilling! Dus: ik volg liever mijn eigen geweten.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2019 om 15:33
Mijn gasstel moet nog geplaatst worden is nog ongebruikt ...
En die hebben we ook al gekocht voor dit bekend werd...
Dus de aankomende jaren ga ik ook echt nog niet over...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 08:51
Er zijn ook al geluiden dat het gasnet ook voor andere types gas gebruikt kunnen worden . . . ze beginnen al te roepen het mag niet voordat
ze er goed over nagedacht of over een goed alternatief gedacht hebben.
Wel heb ik zonnepanelen (echt heel blij mee), regentonnen in de tuin zelfs 1 hele grote voor de was en het toilet en waarom dat meer kost
dan drinkwater door het toilet spoelen is mij een raadsel . . .
We hebben ook 1 auto, maar die gebruik ik alleen voor de langere afstanden, want van fietsen krijg je hele mooie benen LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 11:50
vroeger gebruikten we hark en bezem ,nu moet het een bladblazer zijn .

Begin vorige week kwamen er 3 mensen van de gemeente blazen wat ? ik heb geen idee . Er reed oog nog een veger achter voor wat .

Een paar dagen later na de wind lagen er een boel katjes maar geen blazer .

Kennelijk gaat dat via een rooster . Zoiets as maandag wasdag maar ik heb niet veel ,maar toch die machine maar laten draaien .
Waarom vliegt de halve regering van hot naar her? Kan toch ook met de computer .
Ik heb net een nieuwe verwarmingsketel een zuinige dat wel .
Een paar jaar geleden is het gemeentehuis verbouwd voor miljoenen .
Bevalt toch niet zo ,er zijn al verschillende mensen door het hoog laagte verschil gevallen .
Gewoon toch weer voor een klap geld verbouwen .Gewoon de gemeente belastingen verhogen .
Nieuw stationsplein met prachtige tegels ,waardeloos door de bussen gaan ze gewoon kapot . Gerepareerd met tegels weet ik niet waar vandaan ,bevalt niet . Ik geloof dat het nu weer beton wordt . Verhoog je toch gewoon de parkeerkosten .
Ze gaan nu een woonwijkje bouwen ,maar dan moet je tekenen dat je geen auto hebt en ook niet neemt wil je er voor in aanmerking komen .
Je mag voor een hoop geld wel een parkeerplaats in de parkeergarage kopen .

Zonnepanelen kunnen niet op ons dak, bovendien zitten we rondom de bomen zodat dat ook geen zin heeft .
Wel hebben we net de zijgevel laten isoleren .

Dubbelglas i.p.v voorzetramen . Zat in de sponning misschien een asbeststukje koord van nog geen meter .
Mensen met witte pakken . In de openlucht er uitgehaald met alleen een lint met asbest erop .
Na afloop gingen ze vegen alles het gazon op .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 17:37
Inderdaad Mutti - dat dus. Ik heb stembiljetten gekregen en heb er eigenlijk geen zin in, behalve als ik ergens een kruisje kan zetten voor
- huisvrouw met boerenverstand
Oké boer met huisvrouwenverstand zou ik misschien ook nog voor gaan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 18:01
Met dat stembiljet zit ik ook.

Ik heb van mijn moeder geleerd ,juist wij vrouwen moeten stemmen ,we hebben zolang gestreden voor vrouwenstenrecht .

Misschien stem ik blanco ,of met een groot rood kruis erdoor ,of blijft mijn moeder toch haar stem laten horen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 18:51
Ik nam de kinderen altijd mee naar het stemhokje, ook op de lagere schol, dan wachtte ik tot de school uit was. "Kijk, mamma mag stemmen, vroeger mocht dat niet". Uiteindelijk stemde mijn zoon wel, mijn dochter had geen tijd of zin. Misschien nu wel, ik heb ze al 13 jaar niet meer gezien. Maar je staat gek te kijken als opvoeder, zelf altijd gestemd. Ook over gepraat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2019 om 19:31
Mijn gasfornuis is oeroud. Alleen de plastic knoppen zijn slecht. Plastic gaat niet zo lang mee. Maar nieuwe knoppen zijn niet meer te koop. Een nieuwe zou ik niet kopen voordat ik weet of er nou alternatief gas (van zeewier vergisting of algen) komt, of dat het gas helemaal wordt afgeschaft. En bovendien wordt de vervuiling van alle apparaten onnodig af te danken nooit meegeteld in de milieuverhalen.

Ik vind het vreemd dat ze gasleidingen helemaal willen weghalen. Kost een hoop extra en het kan ongebruikt ook gewoon blijven zitten. In mijn eerste huis zat de leiding van de oude gasverlichting er nog in. Wel afgesloten, want voor aardgas was dat niet geschikt en met elektra verlichting is het toch handiger en veiliger.

Zo zal het ook met overschakelen van gas verwarming en koken op iets anders kunnen. Als ze handiger spullen op elektra maken, dan ga je daar zo langzamerhand toch naar over. Ik gebruik de combi-magnetron  nu veel meer dan het gasfornuis. Gewoon omdat het voor sommige dingen handiger is. Maar of dat echt milieuvriendelijker is, hangt af van hoe elektra wordt opgewekt.  Ik zie niks in zonneparken terwijl er zoveel oppervlakte aan daken is waar zonnepanelen op kunnen.

Wat me ook ergert is dat alles opgeofferd moet worden aan de luchthavens. Schiphol moet blijven groeien omdat iedereen daar moet overstappen. Niet omdat ze hier  moeten zijn of hier vandaan komen. En dan willen ze er weer een luchthaven bij. Hup, weer zoveel vliegtuigen. Het lawaai, de stank, en het gevaar spelen dan ineens geen rol. Een autorit is slecht voor het milieu, maar vliegen, dat moet blijven groeien. Ook al is de lucht zo vol dat ze straks tegen elkaar op gaan klappen.


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2019 om 09:00
Het enige wat ik persoonlijk daartegen kan doen is: stemmen op partijen die tegen uitbreiding zijn en niet gaan vliegen. Ik heb nog nooit gevlogen en wil dat graag zo houden.   

Mijn nieuwe aankopen komen in dit seizoen weer uit het tuincentrum: zaadgoed. Mijn positieve bijdrage aan groen en natuur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2019 om 14:31
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Het enige wat ik persoonlijk daartegen kan doen is: stemmen op partijen die tegen uitbreiding zijn en niet gaan vliegen.


Zo denk ik er ook over, Kamilla.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2019 om 15:18
Dat probeer ik ook te doen ,maar vaak valt dat puur tegen

Ik heb trouwens de overgang van gewoon gas naar aardgas nog meegemaakt .
Dat ging ook heel vreemd ,ik kreeg een heel nieuw gas toestel zo'n 3 pitter en een vriendin van mij in de zelfde plaats moest er een kopen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 16:37
Ik kon het niet laten liggen, stone washed garens bij Kruidvat. In alle 6 kleuren. En een Baby Born popje in een roze pakje met korting, als ik 200 punten inleverde.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2019 om 18:17
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik kon het niet laten liggen, stone washed garens bij Kruidvat. In alle 6 kleuren. En een Baby Born popje in een roze pakje met korting, als ik 200 punten inleverde.
 

dit garen heb ik ook ingeslagen 
kon het ook niet laten 
3 verschillende kleuren  geel oranje en roze  
ook met korting door punten in te leveren

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 08:34
Ik heb het popje wel met punten gekocht, maar de overige houd ik vast voor volgende kortingsacties. Ik heb ook wel eens kinderbestekjes en plantentrolleys gratis gehad, leuke cadeau's voor een baby of jarige.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2019 om 19:22
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat probeer ik ook te doen ,maar vaak valt dat puur tegen

Ik heb trouwens de overgang van gewoon gas naar aardgas nog meegemaakt .
Dat ging ook heel vreemd ,ik kreeg een heel nieuw gas toestel zo'n 3 pitter en een vriendin van mij in de zelfde plaats moest er een kopen .


Mijn ouders konden kiezen:
Gratis laten ombouwen, of 100 gulden cadeau van de overheid, om een ander kooktoestel te kopen. Daarop reageerde de handel met aanbiedingen: Gasfornuis voor 100 gulden. Ze kozen dat laatste, want dat leek aantrekkelijk. Liever een heel nieuw gasfornuis dat dat oudje laten ombouwen. Maar daar heeft mijn moeder altijd spijt van gehad. Het nieuwe was niet goed afgesteld. Het was lastig om de oven aan te krijgen en de temperatuur was nooit helemaal zeker.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2019 om 19:27
Nieuwe aankoop uit de kringloop:
een Rotring tablet. Stelt niet veel voor, een plastic plaat met klemmetje om een vel papier vast te zetten. Het moest toch nog €1,50 kosten. Maar het is een stevige plaat plastic dat ik gebruik als grotere aanschuiftafel voor de naaimachine. Misschien maak ik er pootjes onder, maar waarschijnlijk zet ik er gewoon een paar opbergdoosjes onder met naai spulletjes. Zo kan ik die plastic plaat ook op de hoogte van het naaimachine werkvlak brengen en heb ik de kleine spulletjes bij de hand.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2019 om 20:29
Vorige week heb ik een paar leuke (maar wel gezonde en degelijke) schoenen gekocht bij mijn paaspakje en vandaag een schoudertas die er voor gemaakt lijkt te zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2019 om 08:28
IK heb bij Action een Janneke Brinkman koffiemok gekocht met bijpassend gebakbordje en M&Mschaaltje, met vlinders en bloemetjes. Bij Kruidvat haarknipjes en kleine elastiekjes voor poppenkapsels. Bij Wibra een nieuwe tint licht turquoise, één bol maar. En voor een vriendin, die slecht uit de voeten kan, 21 bollen donkerblauw Royal en Saskia. Ze wil een trui voor haar man breien uit een oud Hemaboek, met kabels. Nu kan ze kiezen, 11 of 10 bollen van hetzelfde verfbad. De andere bollen gaan terug.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2019 om 11:09
Heb bij de wibra van die houten ringen gekocht...
Had er 1tje nodig en dan koop je er 10 ...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2019 om 17:05
Uiteindelijk toch een varifocus bril.
Hans Anders had een aanbieding van 3 brillen voor 1 geld. Op de website zocht ik er 3 uit. In de winkel werd gemeten, maar de monturen waren nog niet binnen. In de winkel zag ik een goedkoop montuur dat ik wel OK vond, voor €39, het goedkoopste in de winkel. Daar komen de kosten van het glas nog bij. De prijs met glazen kwam boven de 500 euro. Ik moest dus even wachten op de andere monturen.

Ondertussen heb ik nagedacht, of ik die dure glazen in het goedkope montuur wilde. Bij Action had ik inmiddels al een leesbril gekocht, die me handiger leek dan een dure varifocus. In de brievenbus vond ik een Hans Anders foldertje met aanbieding van gratis glazen bij een montuur van €39,-. Ook het goedkoopste varifocus glas. Dat heb ik dus toch maar gedaan. Als ik er gewoon mee loop wordt ik er zeeziek van. Maar als ik moet autorijden, wat de laatste tijd vaak moet, is die bril perfect om de weg en het dashboard beide goed te zien. Zolang het niet te zonnig is, want zonder meekleurend glas, helaas.

Vervolgens wat verder gegoogeld. In China een bril met enkelvoudig glas voor gewoon ver kijken besteld met meekleurende glazen. Bij Hans Anders kost het zelfde montuur €99,- het glas zou €200- extra kosten, want meekleurend glas zit niet in de aanbieding. De bril kostte me bij de Chinees totaal inclusief verzenden €12,66. Al snel ontvangen. Ben er heel tevreden mee. Tongue
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3839404142 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns