Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4041424344 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2019 om 10:00
Ik denk inderdaad dat wij boffen, elke zaterdag in juli en augustus op een gewone autoweg langs het Kanaal, waarvan de opbrengst van de huur van een plaats naar Oost-Europa gaat, soms op een parkeerterrein of op het marktplein. En bij bijna elk evenement op een winkelcentrum is er kleedjesmarkt. Dan is er maandelijks een rommelmarkt, die nu in sporthallen ofzo plaatsvindt, maar vroeger in de Americahal, waar ook stoffenmarkten en boekenspektakels waren. Maar die hal wordt afgebroken, er komt een Hornbach. Echt Apeldoorns bestuur, ze gaan voor het grote geld, terwijl die hal heel handig was, ook voor popconcerten. Grote doe-het-zelfreuzen hebben we genoeg. En dan is er op ons eigen winkelcentrum elke dinsdag in schoolvakanties naast de warenmarkt kinderkleedjesmarkt, al zolang als dat winkelcentrum er zit, iets van 35 á 40 jaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2019 om 10:08
Ik nodig mijzelf uit. al was het maar om Magtelts tas te dragen en halverwege friet te eten  . . .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2019 om 11:31
Wij gaan ook nog wel eens naar de rommelmarkt soms kom je leuke dingen tegen en soms ook echt helemaal niks...
Ben wel van mening dat de markten richting Franse grens van België toch meer mijn smaak spulletjes hebben...
Maar ook hier kom je soms pareltjes tegen tussen alle spulletjes...
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2019 om 11:03
Ik denk dat het woordje 'rommelmarkt' afgeleid is van het werkwoord rommelen. Bv eens lekker rommelen in de spulletjes die daar tekoop aangeboden worden, of dat de verkopers thuis eens gerommeld hebben om te zien wat er weg mag. 
En ja, ik heb ook al het één en het ander op zo'n rommelmart gevonden. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2019 om 12:42
Dan ben ik benieuwd naar jouw uitleg over de "vlooienmarkt". Ik krijg al kriebels als ik er aan denk.

Mijn aankoop van vandaag is een nieuwe onkruidbrander. Morgen wordt hij bezorgd. Mijn vorige is kapotgegaan na jaren trouwe dienst. Onmisbaar apparaat!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2019 om 21:10
In Amsterdam heette het de Waterloopleinmarkt. Omdat die vlooienmarkt op het Waterlooplein gehouden werd. Nu heet het elders in het land ook wel eens Waterloopleinmarkt. Een kofferbakverkoop is volgens mij wat "garagesale" in Amerika is.

Overigens is het morgen code geel en wordt aangeraden open water en open plekken te mijden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2019 om 10:39
Ik denk dat ik amper met droge voeten naar buiten kan ,maar goed er zijn anderen die er om zitten te springen zullen we maar denken .

Ik weet niet of het ballonnenfeest vandaag in Joure is of dat het morgen is ,want dan hebben ze wel erg veel pech .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2019 om 09:50
We zijn toch maar naar de kofferbakverkoop gegaan, lw 1463, meneer lw 1463 en ik. Ik had een grote zuurstofplant gekocht, een spatilla hupsasa, waarvoor ik een grotere pot nodig had. En die heb ik daar gekocht. En natuurlijk een pop, een Bella. Om 11.45 fietste iemand van de organisatie rond met een megafoon, die mensen aanraadde om in te pakken, want het noodweer zou er aan komen. Wij waren toen bijna klaar met de wandeling langs de negotie. En toen we thuiskwamen begon het te regenen en heeft het uren geregend. Goed voor de tuin.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2019 om 10:25
Ik zou willen dat wij een beetje van jullie regen gekregen hadden. Nog geen 6mm in de regenmeter. Er was 12 voorspeld. Ik had vroeger een collega die zei: Dan zegt men hier en daar regen, maar hier is er altijd bij. Voor haar was dat extra sneu, zij woonde in Heer, een klein plaatsje bij Maastricht. In het Maastrichts spreekt men van Hier en niet van Heer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2019 om 10:46
Vogens mij hadden we hier vlakbij gisteren zelfs een hagelbui.

Ik hoorde een weerman uitleggen hoe dat kwam .

Ben het al weer vergeten ,maar het was wel interessant om het te horen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 11:51
Na de kofferbak hebben we op de bank met zicht naar buiten de mooie regenbuien kunnen bekijken, op weg naar huis is de auto nog
mooi schoon geregend en hier zat er welgeteld een halve millimeter in de regenmeter. Ik wou dat ik in Hier woonde LOL of de 6mm van Lidwina ook goed.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 18:42
Vroeger betekende hier en daar een bui altijd hier. Maar de laatste tijd valt het mee met de regen, ik was blij met die bui van zaterdag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2019 om 19:13
Nu is er weer kans op bruggen die niet op of dicht willen .
Ook is er kans op treinstoring vanwege het uitzetten van rails .

Kunnen we niet eens gaan overleggen met landen waar ze al jaren met deze problemen zitten .

Het gaat er naar uitzien dat dit de toekomst wordt . Het lijkt me handig om,dan al eens vooruit gaan kijken
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2019 om 10:44
De huisband is de hele week EHBO-en, hij is lid van het oranje kruis (het onbekende broertje van het rode kruis) en hij wordt uitgeleend
aan het rode kruis. Gisteren, of hij geen lange broek bij zich had . . . Confused nou nee dus, of hij vaker kwam deze week, ja. Of hij dan wel een
lange broek aan kon doen . . .
Dat deed mij denken aan de antieke kledingvoorschriften van de PTT Post, ik kreeg een rood waas voor ogen en stelde een harembroek voor.
Vandaag is hij weer EHBO-en, in korte broek en met een koelvest mee voor als het nodig is. Zijn bazin van het Oranje kruis zei
het staat niet in de aanvraag, het wordt heet - ga maar gewoon in korte broek. Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2019 om 16:41
Ja dat weet ik nog ,ze moesten zelfs een stropdas dragen en in de winter een cape als ik me goed herinner

Hebben de Schotten ook een afdeling bij het Oranje kruis .?
Ik heb bewondering voor je husband.

Het is hier binnen 24 graden en buiten nog steeds 34 .

We zouden een zeewindje krijgen vanmiddag ,merk er niets van .


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2019 om 20:30
Hij gaat nog 3 dagen . . . waarschijnlijk gaat het koelvest dan aan. Hij heeft de ochtenddienst en ik heb net het weerbericht gezien.
Van donderdag naar vrijdag blijft het 's nachts 24 graden !!!
De middagdienst heeft het denk ik nog zwaarder en voor de mensen die aan het werk zijn zal het ook geen pretje zijn.
Nu maar hopen dat de voorspelde buien in het weekend ook echt komen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2019 om 12:13
Wat een prachtidee suzoesfreubels, Met één gebaar, twee mensen gelukkig. Jij dat je een geschenkje hebt voor je schoonmoeder, en zij omdat zij nu die beer krijgt (op het moment in de nabije toekomst)

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2019 om 12:36
Dank je francis zo had ik er nog niet eens over nagedacht...
Maar inderdaad vind het altijd lastig genoeg om te verzinnen wat we iemand willen gaan geven...
Nu stond me schoonmoeder hardop te denken...vind het heel leuk...maar als ik het meeneem ga ik het dan ooit afmaken...
En aangezien ik al meer gehaakt heb met fluffie garen vond ik dit wel een gepaste oplossing...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2019 om 14:42
Ik moest vannacht nog aan je husband denken .LW

Er was een uitzending hoe je met je personeel omging bij deze temp.
Politie op het strand moest in vol ornaat .Vroeger waren er zomeruniformen ,nu niet meer ,zelagen er nog wel maar ze mochten niet gebruikt worden ,was te verwarrend .

Pannekoekenbakker mocht geen ventilator neerzetten ,niet van z,n baas ,maar er mocht geen verlengsnoer gebruikt worden van de arbowet .

Iemand met een hoveniersbedrijf liet z,n personeel kiezen .Een uurtje eerder beginnen en in de middag vrij .

Hij zag het zo, het verdient zichzelf ook nog terug .Als het straks een keer erg druk is hoef ik niet eens te vragen of ze een uurtje
langer willen werken ,bovendien is het niet meer dan menselijk .

Zo waren er nog meer ervaringen.


Jammer kwam er geen oplossing voor slapeloosheid met die warmte.

Er kwam een tip ,je kussen in de koelkast leggen voor je ging slapen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2019 om 08:01
Gisteren kwamen mijn schoonouders langs en ik haalde kussens van binnen, ha lekker koel riep mijn schoonvader LOL het duurt maar effe, maar toch.
De huisband is vanochtend om 5 uur begonnen, ze zijn EHBO post en vullen de koelkast bij voor de werklui (ook heel belangrijk).
Zij plakken meestal pleisters en delen paracetemol uit, maar de middagploeg had het gisteren heel druk gehad ook iemand met een zonnesteek.
 
Ik ga zo de kippen voeren en dan op pad zodat ik om 9uur bij de winkel voor de deur sta en de rest van de dag niks meer hoef.
Nou ja water geven enzo . . .
En ik denk met de hoefjes in een bak met water zitten en haken.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4041424344 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns