Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4142434445 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2019 om 11:09
Was de rij bij de kassa ook zo lang,?

Ik ben ook eens als vrijwilliger werkzaam geweest bij het Rode Kruis .
Wij deden dan trainingen alsof er een ramp geweest was .

Ik had toen het tegenovergestelde van een zonnesteek ,onderkoeling .

Ik had een kaartje op me gekregen " niets meer aan te doen " of zo iets .

Ze hadden ,hun opdracht keurig uitgevoerd ,maar mij laten liggen .
Ik ben toen nog in het ziekenhuis terecht gekomen .

Ik had natuurlijk zo verstandig moeten zijn ,zelf weg te gaan en dat even moeten melden .

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2019 om 12:26
Overal is het wel iets...
Ik zou bijna willen overnachten op me werk aangezien we hier in een aangename temperatuur zitten...
Heb veel respect voor de mensen die buiten of in de productie zitten...
Als ik thuis ben doe ik dan ook niet heel veel meer...
Eten maken de waaier aan en de airco voor de slaapkamer en dan haken op de bank met de tv aan...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2019 om 12:53
Ik ook niet .

Het enige wat ik doe is het sanitair .

Eten maken omdat het moet .Ik heb mijn man gisteren vriendelijk gevraagd iets minder aardappelen te schillen ,dat is sinds hij niet meer werkt zijn vrijwillige klus En ik moet niet proberen dat zelf te doen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2019 om 19:07
Wij eten elke avond een maaltijdsalade. Ik kook er eieren bij, bak spekjes en croutons en strooi soms wat stukjes noot. Wij kunnen samen doen met één salade, anders is het wel erg veel groenvoer. Ik maak wel dagelijks soep, om vocht en zout aan te vullen. Met zoutarme bouillonblokjes, voorgedraaide balletjes en fijne soepgroente. Voor de lunch en het vieruurtje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2019 om 19:27
Als ik alleen was ,maar dar ben ik gelukkig niet ,zou ik dat ook doen .

Mijn man is nu eenmaal van de gewone hollandse pot ,met wat groenvoer erbij .

Om 5 uur een kopje bouillon op advies de arts . Een inval arts vond dat niets .

We vinden het lekker dus ze kan me wat .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 09:34
Er bestaan bouillonblokjes met minder zout. Dat had de inval arts ook kunnen zeggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 09:38
Bedankt Machtelt .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 10:25
Oe gekookte eieren erbij dat is ook een goed idee. Ik kook nu het zo warm is midden op de dag, zodat het later koel is.
De soep voor de huisband had ik gisteren in de pan buiten op tafel gezet, vind je hem zo warm genoeg of wil je hem heet ??? Hij vond het prima zo.
Ik denk dat ik toch weer pasta kook en een salade er van maak. Ik word ook behoorlijk kregel van dit weer, gewoon te warm om iets te doen.
Hoe doen al die mensen in Afrika dat ? En wat en hoe doen ze dat (dat wat) ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 10:55
Ze zijn het gewend en ze maken zich niet zo druk .

Maar ik heb er ook mijn buik van vol
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 11:52
Wij doen vandaag makkelijk: Afhaal Thais.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 14:27
Inmiddels zijn "de nieuwe aankopen" volkomen vermengd met "Weerpraatje" en "Wat eten we vandaag". Komt vast van het warme weer.

Mijn nieuwe aankoop is een verzamel-dvd van "Wij heren van Zichem". Een nostalgische Vlaamse serie uit de 70-er jaren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2019 om 16:47
Een boek besteld, dat alle 8 romans van Nancy Mitford bevat. Ik heb er 4 in het Nederlands, die ik al vanaf mijn jeugd bezit. Er is een detectiveserie begonnen van schrijfster Jessica Fellowes, de Mitfordmoorden. In elk deel staat één van de roemruchte Mitford dochters centraal, het zijn wel verzonnen verhalen. Ik heb dat deel gelezen en toen laaide mijn enthousiasme weer op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 09:47
@ suziefreubels. Awel, dat doe ik ook zo. Als ik iets zie dat voor die of die kan dienen als verjaardagsgeschenk, dan koop ik dat op het moment dat ik het zie liggen / hangen / staan. Want...
je zal zien, kort voordat die verjaart, is het gewoonlijk weg / foetsjie / piepedada. Dus zelfs als het nog negen maanden duurt, eer die persoon verjaard, dan nog komt het al bij mij in huis. 
Met boeken heb ik het voor mezelf ook zo:
Tittel staat me aan van dat boek, KOPEN, lezen zal er wel van komen als er tijd voor is. 

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 10:19
Het klopt zeker: als je wacht tot je iets nodig hebt, is het niet te koop. Dus kopen wanneer het op je pad komt. Dat doe ik ook met boeken. Zeker als ik ze in het buitenland bestel. Om portokosten te besparen is het vaak beter meerdere boeken tegelijk te laten komen. Dan moet je vooraf bepalen wat je denkt interessant te vinden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 17:01
Geen aankoop, maar uit de weggeefkast: Textiele werkvormen voor kinderen uit 1979, ik heb de eerste druk uit 1975 ook. Het was de tijd van de vrije expressie en er staan zwartwit foto's in van allerlei bizarre creaties van kinderen tussen 5 en 12 jaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2019 om 23:35
lijkt me  interessant zo'n boek, Magtelt 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2019 om 07:47
De schrijfsters zijn Hetty en Marijke Mooi. Hetty Mooi maakte eind jaren 70, begin jaren 80 series voor Teleac over handwerken en kleding maken. Ik heb ze allemaal gevolgd, ook het cursusmateriaal gekocht, maar zo mooi rolzoompjes maken als zij, heb ik nooit gekund.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2019 om 17:44
In de weggeefkast vond ik ook de complete Witte Ravenserie van Joop ter Heul. Ik heb zelf een gebonden versie, die uitkwam, toen de musical Joop ter Heul werd uitgezonden op tv.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2019 om 23:49
Wat leuk Magtelt, die zou ik best nog eens willen lezen. Zullen voor de tijd van nu wel vreselijk tuttig zijn. Ik heb nog een hele plank Witte Raven, ik geloof maar een of zelfs geen Joop ter Heul.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2019 om 10:40
Wat zijn bubbel garen bollen, suziefreubels?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4142434445 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.434 seconden.
Lang Yarns