Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4243444546 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2019 om 11:06
Danku, dat kende ik nog niet, misschien omdat het hier, voor zover ik weet, niet verkocht word in Belgie?
Trekt zo op het eerste zicht wat op mohairbreigarens. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2019 om 18:15
Niet gekocht, maar gekregen: een stapel antiquarische boeken en een zak vol knopen. Ik heb ze gisteravond en vanmorgen al gesorteerd en aan sierradendraad geregen. Leuk, dat er witte "pareltjes" bij zaten, voor de poppenbruidsjaponnen. Verder een zak vol courgettes en een doos zelf gelegde (door de kippen) eieren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 11:05
Dat lijkt mij leuk om te maken ,zijn ook blitse kleuren
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 11:32
Van die Creative Bubble kun je badeentjes maken of scrubhandschoenen, om cadeau te geven in een mandje douchespul en andere wellnessartikelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 08:54
Daarom heb ik ook genoeg in 1 keer meegenomen...
Ik kan voorlopig nog jaren vooruit denk ik ...
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 23:43
Vandaag (29 08 2019) op de wekelijkse markt, twee rollen lint gekocht. Lint wat oorspronkelijk aan dekens genaaid werd om ze af te boorden. Twee rollen voor Vijf euro per stuk. Op de ene (nog nieuw) zit volgens de verkoopster vijftig meter op. De andere zou nog zo'n vijfentwintig meter opzitten. Dus. (Verkoopster stopt met delen van haar winkel) 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2019 om 14:39
Kijk dat zijn nog eens leuke dingen om te vinden...
Jij een koopje en zij blij dat ze er van af zijn...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2019 om 17:31
Bij de kringloop een paar hele grote klossen garen meegenomen voor 1 euro het stuk. Vreemd genoeg hadden ze op gelijke klossen een prijs van €2,- en €2,70 geplakt. Nou ja, het zijn amateurs. Ze werken onbetaald en sommigen willen dat de baas heel goed verdient.

Eerder kocht ik vaak garen en fournituren die zijn overgebleven bij naaiateliers. Dat is vaak goede kwaliteit, handige spullen en veel goedkoper dan ik nu tweedehands kan kopen. Jammer dat er hier op de markt niemand meer mee staat. Toen ik nog in Amsterdam kwam nam ik dat soort dingen ook vaak van de markt mee. Maar ik kom nooit meer in de grote steden.

Maar misschien komt dat soort dingen nu niet eens meer op de markt. Is er hier op het forum iemand die nog wel eens dat soort dingen op de (gewone) markt koopt?

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2019 om 21:13
Garen en fournituren kan ik meestal (als de kraam er staat) op de woensdagmarkt kopen in Almere-Stad. Er staat ook een uitgebreide lappenkraam. Hier in Almere is een winkeltje "Zus en Gus" met enorm veel naaispulletjes. Dat is voor mij op fietsafstand.

Mijn nieuwe aankoop wordt maandag bezorgd: lekker grote diepvries. Wat ik nu heb is ten eerste te klein (2 gewone tafelmodel) en ten tweede zijn ze 21 en 22 jaar jaar oud. Vorig jaar merkte ik al wat verdachte kuren. Deze nieuwe is behalve een stuk zuiniger ook groter dan de twee oude bij elkaar.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2019 om 10:41
Misschien moet je dan ook je voornemen op te schrijven wat je er in stopt en waar het hoort te zitten . . . Ik kwam laatst zelf een
bevroren prutje uit 2015 tegen . . . Embarrassed
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2019 om 11:51
In "mijn concepten" op de computer had ik al een vrij nauwkeurig systeem voor alles wat er in EN er uitgaat. Alleen de exacte plaatsing liep niet goed omdat de vriezers te klein waren. Hierdoor ik moest woekeren en smokkelen met beschikbare ruimte. Afgelopen week moest ik mijn gebakken brood in pakketjes van 2 sneetjes her en der tussenproppen. Dit levert zoekacties op die veel koudeverlies en extra ijsvorming veroorzaken.

Mijn ideaal is nu om elke lade een titel te geven: soep of groente of vruchtencompote of bakwaren. Natuurlijk wel een lade reserveren voor "noodgrepen". Je weet maar nooit met Moeder Natuur.

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2019 om 17:04
Fijn is dat, een goede grote vriezer. Tongue

Op youtube zag ik een filmpje van iemand die zelf diepvriesmaaltijden samenstelde (die ik zelf niet erg aantrekkelijk vond, maar dat is haar keuze) die de doosjes in grote boodschappentassen stapelde en die per soort van diepvriesspul weer stapelde. Daarbij een keurig boekje met in welke tas wat zat. Goed idee om nog een beetje overzicht te houden in een kist.

Ik heb al heel lang een grote vrieskast met laden, wat overzichtelijker is dan een kist waarin je toch van alles op elkaar moet stapelen. Elke lade een categorie diepvries spul geven werkt heel goed. Bij mijn kast heeft elke lade een vakje voor een plastic etiket, maar als je daar met een filtstift op gaat schrijven heb je al gauw schrijfsels over elkaar heen. Ik heb dat opgelost door er gewone beschrijfbare papieren etiketten op te plakken.

Diepvrieszakjes en diepvriesdoosjes etiketteren lukt nog wel, maar op den duur laten de etiketten los en weet je niet meer wat er in zit. Door per soort een lade te gebruiken weet je in ieder geval wel wat er ongeveer in moet zitten.

Ik wens je er jarenlang plezier mee.Smile
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2019 om 17:11
Woensdagmarkt in Almere, dat zal ik onthouden als ik nog eens naar Almere kom. Het is voor mij niet bepaald op fietsafstand, maar een enkele keer kom ik er wel. En dat winkeltje noteer ik ook. Bedankt voor de tip.Smile
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2019 om 09:09
Voor de vriezer gebruik ik nog steeds van die universele beige schilderstape. Die heeft het voordeel dat die goed kleeft, (blijft zelfs zitten in het afwasmachine) Je kan het er na gebruik heel gemakkelijk aftrekken. Voor het afplakken van ramen en zo, is die niet zo geschikt, want die moet je er nogal vrij snel terug van afhalen, anders bestaat het gevaar dat die lijm 'permanent' wordt. Dan moet je een scheermesje of ander krabbertje gebruiken om alles van de ruit te halen. Je kan er vrij goed op schrijven met een viltstift (met fijne punt). 
Ik zet er steevast volgende zaken op
Het artikel,
De bereidingswijze
De datum dat het IN de vriezer gegaan is. 
Tot hedentoe nog nooit problemen mee gehad.
Bij boter(s) en voorverpakte waren, (dus waar al op staat wat het is en hoe het is klaargemaakt in de fabriek) daar komt dan enkel de datum op te hangen.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2019 om 10:22
Ik heb ook een indeling voor de vriezer, een cakela, een soepla (bouillon en groenteprut), een grote la waar meestal vlees in komt, boven achter de klep
de foute frituur dingen, onderin meestal de boter. Maar ja als alle witte kolen tegelijk scheuren en je moet kiezen tussen composthoop
of invriezen - dan wordt het vriezen en dan past het niet meer in de groentela . . . en we hadden dit jaar ook veel kersen . . .
Dus persen.
 
Die schilderstape vind ik een goede tip - ik kwam laatst in de kelder en toen had de huisband de bewaarblikken ook van tape voorzien
en een tekst van de inhoud - goed bezig dacht ik nog, maar dat dat ook in de vriezer kan wist ik niet. Ik gebruik altijd etiketjes met wisselend suc6
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2019 om 18:04
Welke schilders tape heb je dan ?

De van mij gaat er steeds af ,
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2019 om 18:07
Ik had ook van dat gekleurde plakband dat je op verf kon plakken ,en bij het afhalen zou je verf niet beschadiging ,nou bij mij mooi niet .
Hele vellen verf trok de schilder mee .

Opmerking was dan zit de verf er zeker allang op .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2019 om 20:19
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Woensdagmarkt in Almere, dat zal ik onthouden als ik nog eens naar Almere kom. Het is voor mij niet bepaald op fietsafstand, maar een enkele keer kom ik er wel. En dat winkeltje noteer ik ook. Bedankt voor de tip.Smile

Ik moet wel bekennen dat de woensdagmarkt vaak "onbetrouwbaar" is als het naaigerei betreft. Het is jammer als je voor niks komt. Zus en Gus is misschien veel handiger. Dat is vlakbij Station Parkwijk. Zie linkje om alvast in de stemming te komen:

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2019 om 21:09
Die schilders afplaktape voor de diepvries zal ik onthouden. Voor afplakken van schilderwerk gebruik ik die al heel lang niet meer, juist omdat de lijm zo hardnekkig is. Maar gaat het wel goed van diepvriesdoosjes af?

Diepvries inhoud heb al soms al snel te veel. Zoals iw schrijft, je oogst wel eens van hetzelfde veel ineens en dan moet dat een plekje krijgen. Wecken is daar wel weer een oplossing voor. Dingen die je snel ergens kwijt moet in de vriezer en dan later als je tijd hebt uit de vriezer in de weckpotten. Die hoef je niet koud te bewaren. Tot een omgevingstemperatuur van 25°C blijft dat zeker goed, vaak kan het nog veel hogere temperaturen verdragen.

Maar ja, ruimte is altijd een  probleem. Dus je moet er ook flink van eten.Pig
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2019 om 21:24
Dat heb je met markten. Eigenlijk moet je er dichtbij wonen om het aanbod echt te kunnen benutten, want je bent nooit zeker van wat er op een dag is. Vroeger ging ik in Amsterdam vaak naar de markt in de Westerstraat en die in de Albert Cuypstraat. Van anderen hoorde ik dan, dat ze er nooit iets leuks konden vinden. Nu kom ik er hooguit eens in de 15 jaar. Dan kan ik ook niks vinden.

Iemand die in Den Haag heeft gewoond nam vaak interessante koopjes mee van de markt in de Haagse Schilderswijk. Een rol van 100 meter kantelastiek voor ondergoed voor 3,50 gulden, dat soort dingen. Heel handig en voor mij genoeg reden om een elastiekvoet voor mijn lockmachine aan te schaffen. Zonder dat soort specifieke elastiek is het lastig om goed ondergoed te maken en als de prijs te hoog is dan vind ik zelf maken ook niet zinvol. Het was zo goedkoop omdat het restanten van naaiateliers waren. Maar die persoon is opnieuw verhuisd en die zie ik nooit meer. Voor mijzelf is het nogal een onderneming om daar naar de markt te gaan.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4243444546 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns