Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4344454647 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2019 om 23:01
@  lw1463   Ik had vroeger ook eens van die speciale etiketten voor de vriezer, (zouden extra kleefkracht hebben) Ja, kom. na een maand of twee vielen er al een deel van af. Dus dan maar terug op mijn ouderwetse Masking tape (per doos) Die ik heb is 19 mm breed, breed genoeg voor mij om op te schrijven. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2019 om 08:11
Je kunt doosjes ook een permanente naam of code geven en op een lijstje bijhouden wat er in welk doosje zit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2019 om 09:02
Ja,Magtelt  maar hoe zit het dan met de invriesdatum? Want stel dat je zo'n doosje of acht in de vriezer hebt staan en die zijn op verschillende dagen in de vriezer gegaan. Hoe weet je dan (tenzij je er een extra klevertje met de invriesdatum op plakt) weten wanneer welk doosje in de vriezer gegaan is, dus hoe lang die al ingevroren is? 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2019 om 14:45
Ik heb het eens met zo,n permanent schrijver geprobeerd ,maar dat werden zwarte vlekken .

Toen mijn moeder naar het verpleeghuis moest ,moest haar kleding gemerkt worden .
In plaats van merkjes te laten maken had ik een marker gekocht met nog een plastic latje erbij waar je letters mee kon maken .
Band erbij en je kon het opstrijken .Dat was toen iets nieuws

Nu al het werk was vergeefs ,na 1 wasbeurt was het niet meer te lezen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2019 om 16:15
Wat ik bedoel is dat je een lijst kunt maken: doosje A boerenkool 05-12-2019 en op de één of andere manier een A op doosje A zetten, met stift of gekleurde tape.

Ik heb wel eens het gevoel dat Ja maar zeggen makkelijker is dan zelf denken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2019 om 21:02
ik leef graag chaotisch en gevaarlijk. Nergens een etiket, nergens een stift erop. Meestal wel doorschijnend zodat ik kan zien of het vlees of groenten zijn. Alleen de goulash, stoofvlees (gewoon of wild), chilli con carne en de spaghettisaus zorgen altijd voor een verrassing. Vroeger had ik een kist en daar lag dus alles inderdaad door elkaar, maar er ging veel in. Nu is het één met laden, er gaat veeeeeeel minder in en alles ligt nog altijd door elkaar.

En Kamilla, alles erin en nog plaats over? (sorry, maar bij mij komt de naam er niet in het vet en groter op zie ik. 'k zal niet het juiste programma hebben)

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2019 om 08:02
Ik vries bijna alleen groente in en die zie je makkelijk zitten in een plastic zak. Iets nieuws graaf ik onder in één van de drie laden. In de voorraadkast schuif ik dingen naar voren, als er iets nieuws bij moet. Dat komt dan achteraan te staan. Glazen potjes staan in een doos of kistje, zodat er niet één gaat kletteren bij het verschuiven. Etiketjes met maand en jaartal plak ik op wasmiddelen en wasverzachter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2019 om 09:33
Ik heb me voorgenomen weer eens sokken te gaan breien en omdat ik lang niet genoeg sokkenwol heb ik 3 verschillende andere nieuwe kleuren
aangeschaft. Ik heb mezelf beloofd andere dingen die ik bewaard had omdat mijn moeder die ook al bewaard had maar gewoon weg te doen
en blij te zijn met mijn eigen aangeschafte sokkenwol Smile
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2019 om 11:14
Dan kun je voorlopig weer vooruit LW...
Soms is het heel moeilijk om dingen weg te doen...
Zelf heb ik jaren geleden van alles uit vilt gemaakt...
Echter lag het materiaal en de pakketjes enzovoorts al 4 jaar ongebruikt in de kast...
Heb alles in een paar grote tassen gedaan en meegegeven aan mijn schoonmoeder die wel nog veel met vilt doet...
Ze heeft uitgezocht wat ze wil hebben en wat niet...
De rest zet ik binnenkort inclusief mijn patronen mappen op marktplaats...
Haken vind ik zelf het leukste en doe ik ook dagelijks...
Dus heb de keuze gemaakt om alleen haakspullen en een paar borduur pakketjes te bewaren...
En ik kan alleen maar denken opgeruimd staat netjes ...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2019 om 11:48
Een kleine Käthe Krüsepop bij de Maxxi winkel in de Oranjerie, voor € 16,99, wat geen geld is voor een K K pop, bij Action een Zoë pop voor € 4,99 met kroontje en roze prinsessenjurk, een jurkje en sokjes voor haar, stickers en een plateau op pootjes voor een grote kaars, maar bij mij voor een orchidee, en bij Wibra houten ringen (bijtringen), speenkoordclips en wit lint met witte rozen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2019 om 08:57
Ik ben gezwicht voor roestbruine Royal bij Zeeman, 10 bollen, een mooie vossenkleur. Voor een vest of trui voor mezelf. En er is ergens een jongensbaby op komst, dus ik heb 9 bollen wit, licht- en felblauw gekocht. De supersoft was 3 halen, 2 betalen. Ze hadden ook weer leuke kaarten zonder tekst, ik heb een hertje, een poes en een hondje gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2019 om 15:49
Sh**t. Die roestbruine ben ik al jaaaaaren naar op zoek. Niet te vinden. Die week Gelderland, veel zeemannen gezien maar mijn been stijf gehouden want ik had nog garen in overvloed en er niet binnengegaan. Heb ik daar nu precies dik spijt van.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2019 om 17:43
Voorlopig ligt de roestbruine te wachten, dus mocht je in Apeldoorn zijn, je weet mijn adres. IK heb ook nog bijna 10 bollen crème liggen voor een vest of trui. Maar voorlopig behelp ik me met fleece vesten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2019 om 16:09
Schandalig, moet ik bekennen, ik dook in de doos met rode en roze wol om te zien of ik felrode Soft had. Nog één bol en een restje, maar wel 5 of 6 van die roestrode Royal van hetzelfde Lotnummer. En ik maar denken, dat ik een geheel nieuwe kleur had ontdekt. De nieuwe zijn wel iets mooier.

De felrode is nodig om dunne strepen te maken in een babydekentje in wit, licht- en donkerder blauw. Dat zal wel genoeg zijn.

In de weggeefkast lagen een heleboel handwerkbladen van Libelle. Nu niet meer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2019 om 17:23
Originally posted by bep bep wrote:

Sh**t. Die roestbruine ben ik al jaaaaaren naar op zoek. Niet te vinden. Die week Gelderland, veel zeemannen gezien maar mijn been stijf gehouden want ik had nog garen in overvloed en er niet binnengegaan. Heb ik daar nu precies dik spijt van.


Dat heb ik ook zo vaak. Ik zie vaak iets, dat ik wel zou willen kopen maar dat doe ik niet, want k denk dan: Ik moet sterk zijn en geen overbodige dingen kopen.
En dan heb ik later spijt dat ik het niet gekocht heb.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2019 om 19:55
Ik heb bij de Action doosjes met mini kersttruitjes om te breien en in de boom te hangen gekocht.
Doosje met patroon, garen, breinaalden, maasnaald en kleerhanger voor de geweldige prijs van 1,26 Euro.
No 1 is klaar. Het is wel gepriegel
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2019 om 21:10
deze is geweldig.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2019 om 21:16
Leuk en weer eens wat anders .

Je snapt toch niet dat ze het ervoor kunnen leveren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2019 om 08:38
Echt leuk. In Aan de Haak staat een artikeltje over Club Geluk, twee dames die een boekje hebben gemaakt Mini Kersttruien haken, maar dat zal een dure grap zijn, als je én boekje (€ 13,99) én materiaal moet kopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2019 om 08:23
He die is leuk👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4344454647 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns