Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4647484950 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 14:10
Hij heeft wel efkes moeten werken (3 leggings voor de kleinkinderen die er ook bij waren) maar tijdens zijn vakantie-uren mocht hij van het uitzicht genieten op ooghoogte (boven op de ijskast). Stof, schaar, patroon en een paar speldjes meegenomen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 17:13
Ohh lijkt me ook heel handig!! Werkt mooi af.

Ik ben heeeel benieuwd naar de rondbreimachine. Hij is onderweg, hopelijk wordt hij morgen of vrijdag geleverd. Dan kan ik het hele weekend uitproberen haha
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 17:28
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

 
.........

De vlak vóór de huidige combinatie van losstaande koelkast en vrieskast gemeten 20dB, heb ik bij geen andere nieuwe vrieskast kunnen vinden. Misschien bestaan ze wel.


ja, het bestaat.
Vrieskist
https://www.bol.com/nl/l/vrieskisten-stille-vriezer/N/31631/filter_N/44665/?page=1&rating=all
vrieskast en -kist
https://www.bol.com/nl/l/vriezers-stille-vriezer/N/11061+5260/filter_N/44665/?page=1&rating=all
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 17:30
Originally posted by Lelie Lelie wrote:

Ohh lijkt me ook heel handig!! Werkt mooi af.

Ik ben heeeel benieuwd naar de rondbreimachine. Hij is onderweg, hopelijk wordt hij morgen of vrijdag geleverd. Dan kan ik het hele weekend uitproberen haha

Bij mijn oudere breimachine is het heeel belangrijk de naalden en het apparaatje wat er over schuift goed in de olie houden.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 10:55
@Cocos, omdat mijn koelvries oud was (niet eens gebrekkig) hebben we een nieuwe "stille" gekocht. Ik heb me nog nooit zo geërgerd
hij maakt echt herrie.
Dus ik zou alleen een nieuwe vriezer kopen als het echt nodig is.
Verder moet je een no-frost ook af en toe schoonmaken, want ook daar komt echt ijsaanslag op. Bijvoorbeeld als je de deur een keer niet goed dicht gedaan hebt - grrrr.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 11:18
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

@Cocos, omdat mijn koelvries oud was (niet eens gebrekkig) hebben we een nieuwe "stille" gekocht. Ik heb me nog nooit zo geërgerd
hij maakt echt herrie.

Dus ik zou alleen een nieuwe vriezer kopen als het echt nodig is.

Verder moet je een no-frost ook af en toe schoonmaken, want ook daar komt echt ijsaanslag op. Bijvoorbeeld als je de deur een keer niet goed dicht gedaan hebt - grrrr.


Dat heb ik ook een keer gehad ,vreselijk .

Ik heb me nu aangeleerd iedere keer te controleren .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 19:31
Originally posted by bep bep wrote:

Hij heeft wel efkes moeten werken (3 leggings voor de kleinkinderen die er ook bij waren) maar tijdens zijn vakantie-uren mocht hij van het uitzicht genieten op ooghoogte (boven op de ijskast). Stof, schaar, patroon en een paar speldjes meegenomen.

Fijn hè? Even roetsj roetsj en je hebt weer een legging.
Een lockmachine is echt heel handig, Bep. Daar heb je heel veel en vaak plezier van.
Ik wil ook niet meer zonder.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 20:02
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

@Cocos, omdat mijn koelvries oud was (niet eens gebrekkig) hebben we een nieuwe "stille" gekocht. Ik heb me nog nooit zo geërgerd
hij maakt echt herrie.


Als een echt provinciaaltje ben ik naar de "de stad" gegaan om in een elektra handel de koel en vries apparaten te bekijken. De meeste gaven volgens de specificatie 38 tot 42 dB geluid. Horen kun je die dingen niet in de winkel, maar ze hadden ook een afdeling met geluidsdingen. De winkel zelf was ook al behoorlijk rumoerig. Met een app op een telefoontje liet de verkoper me zien bij hoeveel herrie 42 dB werd gemeten. Dat wil ik echt niet in mijn woonkamer, als het niet hoeft. Ook 38 dB vond ik ellendig. En dat noemden ze op de keukenapparaten afdeling stil.

Ik heb een bij elkaar horende losse koelkast en vrieskast van 41 jaar oud. Ook nog een zelfde koelkast van iemand gekregen, die defect is, maar die gebruik ik als gewone kast voor droge waren. Meel, droge peulvruchten, enzovoort bewaar ik daar zonder dat er muizen bij kunnen.

De koelkast heeft nog nooit een mankement gehad, is fluisterstil en blijkt - nu ik wat meer weet van de nieuwe apparatuur - ook nog eens zuiniger dan die nieuwe. Die blijft dus lekker.

De vrieskast van dezelfde serie, dus ook al 41 aar oud, is 20 jaar geleden gerepareerd. Een onderdeeltje werd door een monteur vervangen. Daarmee deed hij het weer ruim 20 jaar.
Nu wilde de pomp maar met moeite starten. Het zelfde als 20 jaar geleden. Maar nu wil Electrolux geen service meer geven. Ik kreeg ook van andere reparateurs te horen dat ik een kast van die leeftijd beter kon vervangen door een nieuwe.

Maar wat ik zie en hoor van de nieuwe spullen, daar wordt ik niet vrolijk van.

Nu denk ik ook, alleen vervangen als het echt niet anders kan.

Ik heb wat youtube filmpjes gekeken en raad gevraagd op een forum over electronica. Waarschijnlijk is weer dat zelfde onderdeel aan vervanging toe en dat zou ik zelf kunnen doen. In België heb ik het zojuist kunnen bestellen. "Vandaag besteld, morgen in huis." Kostte me totaal €20,-. Voor dat bedrag wil ik wel gokken.

Als het allemaal lukt dan heb ik het morgen in huis, ingemonteerd en weer een goed lopende vriezer.

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2019 om 23:53
Natuurlijk kun je (volgens die verkopers) een nieuw apparaat kopen, om de eenvoudige reden, aan een nieuwe daar verdien ze véél meer aan dan aan zo'n klein prulledingetje. Maar zolang die het doet, zou ik zeggen, niet wegdoen. Want wat je in de plaats krijgt, is tegenwoordig ook al niet meer zo betrouwbaar.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2019 om 15:37
Mijn nieuwe aankopen van vandaag:

--- Theepot, want de oude had een barst gekregen en lekte steeds meer
--- Pantoffels, lekker warm gevoerd

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2019 om 00:52
Tip, theepot langs de binnenkant (laten)vernissen en na het goed drogen, er zand indoen en een plantje. 

Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2019 om 08:27
En in plaats van vernissen, kan je eerst een plastic zak in de pot doen, en in die zak aarde en een plantje. Langs de bovenrand de zak afknippen en niemand die het ziet/weet.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 10:20
Wat een goede hobbydoos is dit, je leert altijd iets nieuws en je ziet dingen door andermans ogen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 11:49
Je kunt een oude theepot ook gebruiken als wollebolhouder. Draad door de tuit, wol kan wel rollen, maar niet wegrollen of door de kat weggeslagen worden. Als je met meer kleuren wilt breien, kun je meer potten bij de kringloop kopen en met een krans theepotten om je heen zitten breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 13:27
Ik heb het vroeger wel eens geprobeerd met de deksel van de melkkoker ,maar het was niet zo'n succes .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 15:33
De oude pot staat nog steeds op het aanrecht te wachten op een bestemming. Ik pieker nog een tijdje over alle opties.
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 21:40
Leuk en bedankt voor de tip
groetjes Loes
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2019 om 11:54
Wat ik gebruik als houder voor een bol wol is een emmertje (van vla of yoghurt) met een deksel. Gaatje in het deksel maken en daar de draad door.

Dan blijf je natuurlijk nog wel met een gebarsten theepot zittenWink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2019 om 09:53
Vroeger deed ik alle wol, die nodig was voor een project, in een grote boodschappentas. Tot genoegen van één van de katten, die dat een lekker bedje vond. Trok ik aan de draad, dan tilde hij zijn schouder even op om die te laten vieren. Nu zit er in die tas een pop en alle verschillende kleuren die ik voor haar ga gebruiken. De kat ligt helaas allang onder het plekje in de tuin, waar de meeste zon kwam. De andere hebben er nooit naar getaald. Zelfs als ik een bol oprolde en die liet glippen, zodat hij door de kamer rolt, keken ze er alleen verbaasd naar. Midnight pikt wel mijn muismatje in, zodat ik op de kale tafel muis zit te schuiven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2019 om 09:56
De laatste nieuwe aankoop is een set van 4 airfryer kookboekjes. Die over broodjes en tosti's is ook geschikt voor tostiplaten en oven. In twee zitten lijsten van tijden en temperaturen, dat is handig, ik heb er al zoéén in de keuken liggen. In plastic.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4647484950 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns