Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5051525354 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2020 om 09:06
O wat erg, ik heb pas op de tuinkalender geloof ik iets over Gloria's gelezen en nu vraag ik me af - wat ook alweer. Hmm.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2020 om 09:24
Iets van tuingereedschap, tuingereddschappen?


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2020 om 10:53
Nee, het is geen tuingereedschap. Tongue

Inmiddels klinkt "Gloriae in horto meo" in mijn hoofd.
 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2020 om 14:11
Toch geen piepers ? Je hebt Gloria's
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2020 om 16:27
Clap Gefeliciteerd LW, jij hebt gewonnen. 

Inderdaad zijn het aardappels. Vorig jaar had ik er een prachtig resultaat mee. Ze liggen nu in de koelkast in rust. Zo'n twee weken voordat ze gepoot mogen worden (eerste helft april) haal ik ze uit de koelkast waardoor de uitlopers "wakker" worden en ze kunnen gaan groeien.

Vanmiddag alweer nieuwe aankopen gedaan: een kweekkasje (H21 x L55 x B31 CM), gemengd zomerbloemen-zaad, stro en turfpotjes. De voorjaarskriebels beginnen. Big smile 

 


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2020 om 09:36
aha patatten, en die worden door u behandeld zoals de tulpenbollen in het Keukenhof (heb ik mij laten vertellen). Hebben alle aardappelen meisjesnamen?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2020 om 11:07
Alfa's en Malta's toch niet? Hoewel ze klinken als meisjesnamen. Bij de naam Eigenheimer of Krieltje voel ik me wel aangesproken, bij afkoker toch minder.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2020 om 11:26
Nee aardappelen hebben uiteenlopende namen, Frieslanders, Junior, Bintjes (wel een meisjesnaam geloof ik), Roseval (erg lekker).
Hier mocht ik vandaag pakjes uitpakken, maar die waren door mijn man besteld - ik vroeg me af waar het allemaal heen moet, ik dacht dat 
de tuin al aardig vol stond. 8 nieuwe aardbeien planten (Korona), 1 peer Clapp's Red, onderstammen voor peer, appel en kers (steeds 3 stuks) en 
Rosa Rugosa - van die vreselijk scherpe rozebottels die je vroeger altijd in gemeenteplantsoenen zag . . . 
Hij is nogal wat van plan . . . 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2020 om 13:44
Volgens mij heeft de gemeente die hier nog staan . Prikkeldraad mag hier - terecht _ niet meer ,bovendien werd het prikkeldraad steeds stuk geknipt .

Wat je al niet meeneemt als je gaat wandelen .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 19:18
Mijn meest recente handwerk gerelateerde boek aankoop is de Japanese Knitting stitch bible (260 patronen) al kijk je er alleen maar naar
is het zijn geld waard. Wat een geweldige patronen, de oefentrui van Hulten deed me er ook aan denken.

Naar sommige van die patronen kijk ik en denk ik, kan dat echt . . . is het mogelijk om zoiets te maken. En blijkbaar kan dat.

En nu zit ik te wachten tot de Corona voorbij is en ik naar Magtelt kan om haar het boek onder haar snufferd te schuiven. Zodat ik het wonder 
kan delen. Ik ben toch ook een beetje geneigd n paar fotootjes te maken en die hier neer te plakken.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2020 om 21:10
Ben zeer benieuwd naar wat foto's, heb het boek voor de zekerheid alvast op mijn Bol verlanglijstje gezet.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 10:44
Ik heb van niania een link gekregen, want er staat op YouTube een boekbespreking van. Ik kreeg het alleen benauwd van hoe ze het boek 
openvouwde - zodat je alles goed kon zien.
Ergens op 6 minuten in het filmpje staat iets dat ik ken van breimachines - patroonkaarten kun je (bij Brother) altijd op 2 snelheden gebruiken
De machine (die ook Japans is) gebruikt de kaart dan iedere toer of iedere 2e toer, wat een heel ander effect geeft.
Ik zie dat ze het bij bol als e-book hebben, maar ik weet niet of dat wel/niet fijn is, ik ben een beetje ouderwets - ik hou van "echte" boeken.
Dit soort boeken koop ik bij bookdepository punt com, waarvan ik geen aandelen bezit - ik ben niet zo'n fan van Bol en wel een fan van Engelse boeken
Als ik op hun site ben struin ik ook altijd door de handwerk boeken en af en toe val ik dan ergens voor (of misschien wel vaker)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 12:33
Ik zou dat boek alleen al willen hebben om te watertanden. Maar ik heb al zo veel breisteekgidsen.

Overigens heb ik Engelstalige boeken gekocht via Amazon.de, die zij dan in Engeland bestelden en naar mij lieten sturen. En nu is er ook een Nederlandse Amazon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 12:49
Heb net gekeken naar de review en de boeken site.
Het boek: The Magic of Shetland Lace Knitting : Stitches, Techniques, and Projects for Lighter-Than-Air Shawls & More
vind ik ook heel interessant.

Ik vind het ook heerlijk om in een echt boek te bladeren maar ben wel fan van ebooks omdat ik die overal mee naar toe kan nemen, of ik ze nou nodig heb of niet.
Ik bestel wel bij Bol omdat het een Nederlandse firma is en ik daar achteraf kan betalen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 15:03
Ik krijg net bericht van de bieb at je 100 ebooks kan lezen zonder dat je lid bent van de bieb . Nu ben ik al lid en kan er 10 tegelijk lezen ,maar dit vind ik een leuk gebaar van de bieb
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2020 om 17:54
Dat vind ik ook een mooi gebaar. Ook zijn er volgens mij nu extra luisterboeken voor niet leden. Ik heb ook een abonnement dus voor mij verandert er niets.
Ik luister graag een luisterboek wanneer ik met een simpel handwerkje bezig ben. Ben nu Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini aan het luisteren. Prachtig en indrukwekkend verhaal. Kan het iedereen aanraden
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2020 om 11:38
Ik heb lontwol besteld.
Ik wil een deken handbreien van onbewerkte (wel gewassen) lontwol.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2020 om 22:05
Ik heb een link gevonden naar een filmke
Je moet wel die link copieren en in je googlebalk zetten en dan klikken
https://youtu.be/O16oJqA3Yz8
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2020 om 22:19
Wel erg dik
groetjes Loes
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2020 om 22:39
inderdaad maar het is toch fijn om dat eens te zien eh

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5051525354 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns