Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 3940414243 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2019 om 22:54
En bij 123 lens.nl  
daar al eens gekeken?
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2019 om 16:27
Heb ik net gedaan. Bedankt voor de tip.

Lenzen gebruik ik ook, een paar doosjes daglenzen van Action heb ik nog liggen. Is daar ook niet duur. Maar lenzen heb ik nooit de hele dag in en als ik steeds moet wisselen vind ik een bril toch handiger.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2019 om 23:31
graag gedaan Cocos 
trouwens, ik draag heel de dag een bril. Eigenlijk heb ik er drie
1) voor te zien 
2) voor te lezen
3) voor aan de pc te werken.  
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2019 om 10:10
Veel te veel...
Lekker 6 dagen vrij geweest en we hebben ervan genoten...
4 nieuwe shirts gekocht voor mezelf, 3 vesten 3 shirts en 1 spijkerbroek voor man lief...
Daarna nog voor veel te veel garen gekocht want ja je zal toch maar te kort komen...
Een oud koffiemolentje gekocht op de snuffelmarkt...
Bij vriend ali een hoop besteld gewoon omdat het wel eens van pas kan komen en schoonma had ook nog wel het een en ander dat ze wilde hebben...
Dus nu is het wachten geblazen tot de buit binnenkomt...
We gaan een hoop leuke hebbedingetjes binnen krijgen...
Vind het altijd een verrassing hoe snel het aankomt...
De vorige keer had ik met nog geen 2 weken het eerste al in huis...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2019 om 16:16
Gisteren op de markt een stofje of laten we zeggen 3 stofjes in het oog gekregen. Jersey katoen, 2 met kleine motiefjes en 1 blauwe met koeien.
Nou nog durf en zin en en weet ik veel om eens te gaan zitten en een patroon te knutselen, knippen en naaien en dan vaker herhalen LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2019 om 18:59
De Doe-het-zelf zaak op ons winkelcentrum vindt dat we het voortaan zelf moeten uitzoeken, er is leegverkoop. Ik heb twee zakjes betonhaakjes gekocht, komen altijd van pas, en een zakje kleine houten ringetjes van een centimeter doorsnee en dun elastiek, ik denk voor sieraden, maar kan ook voor boordjes van poppenkleren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 08:04
Oh bij ons is de doe-het-zelf ook al weg...
Maar dat is niet heel gek aangezien we voor 1 doos spijkers beter naar de Hornbach kunnen rijden inclusief brandstof was dat nog goedkoper als 1 doosje daar halen...
Denk dat in de tijden van nu met de Hornbach en Gamma en Karwei enz. de rest niet echt meer kan meedoen met de prijzen en dat daarom al die kleintjes 1 voor 1 omvallen...
Wat natuurlijk wel jammer is want iets in de buurt hebben om snel iets te kunnen gaan halen is ook wel erg fijn...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 08:25
Wij hebben een dorp verder nog een ijzerhandel ,waar je niet een hele zak vol van iets moet kopen ,maar net zoveel als je nodig hebt .

Het afdicht ringetje van mijn stoomapparaat was stuk .
Via internet kon ik bij de onderdelen winkel nog een zakje met ringetjes kopen ,daar was ik al blij mee ,maar met verzendkosten werd het nog een heel bedrag .Maar goed dan kon ik hem weer gebruiken .

Mijn man met de stop en het kapotte ringetje naar de ijzerhandel ,Er kwam een doosje met diverse maten ringetjes te voorschijn ,er kon nog gepast worden ook .Voor een euro was hij klaar ,hij heeft er maar 2 genomen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2019 om 10:43
Ik kwam er bijna nooit, maar het was handig om hem in de buurt te hebben. Leertje van de kraan lekte, naar de winkel, "Weet u de maat?", "Nee, maar wat kosten ze?", een paar dubbeltjes, dus alle maten gekocht, kwamen altijd wel van pas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 15:22
2 koffers ( gereedschapskoffers )met bakjes gekocht voor al mijn veiligheidsogen...
Had al een aardige voorraad maar er zijn er nog onderweg dus had echt geen zin meer in 100 verschillende bakjes en iedere keer weer moeten zoeken...
Nu heb ik 2 koffers waarbij alles op maat en vorm is gesorteerd...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 16:18
Zo geordend probeer ik ook weer te worden .

DMC lag vroeger op nr op een kaartje gewonden in plastic dozen ,maar 1x haast en niet meer op z'n plek terug en het gaat mis
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 17:42
Zo is het bij mij ook. Alles heeft een plekje. Maar dan zoek ik frutsels, knopen, garen en lintjes bij elkaar om iets af te werken en wat daarvan overblijft, ligt wekenlang te wachten om opgeruimd te worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 22:38
Heb vandaag, (dinsdag 07 mei 2019) twee nieuwe cirkelzaagbladen gekocht. De vorige waren (weeral) bot. Daar die al twee keer geslepen waren, haalde het niets meer uit om die nog een derde keer te slijpen. Want elke keer dat die geslepen worden, verkleint de doormeter met twee millimeter. 
En voor de prijs hoeft het ook nietmeer, 
Nieuw kost zo'n zaagblad 75 euro, 
Slijpen van zo'n zaagblad 65 euro;
Dus.... 
En nu hoef ik onder die ene zaag geen extra plankje meer te leggen om de lat door te kunnen zagen. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2019 om 10:09
Nee voor zulke prijzen heeft slijpen weinig zin. Veel plezier met de geur van pas gezaagd hout
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2019 om 23:29
Ik heb indertijd (schooljaar 1965/1966) voor houtbewerking gekozen. In die school kon je toen na het eerste oriƫntaal A3 studiejaar, kiezen tussen deze drie richtingen:
1) Metaalbewerking   
2) Drukkerij
3) Houtbewerking. (schrijn- en meubelmakerij)  
Metaalbewerking daar heb ik ook vrij veel geleerd, (alles was handwerk) maar ik vond metaal toch zo koud aanvoelen, zeker in de winter. En het 'stonk' altijd naar vettige olie.
Drukkerij, daar werd dan al direkt bijverteld dat je daar de LOODZIEKTE kon van krijgen. Dus dat was ook al geen goed idee volgens mij. Ik heb er wel in spiegelschrift leren lezen
Dus schoot er enkel nog houtbewerking over. 
Als kind van zo'n jaartje of vijf, was ik al bezig met timmeren. 
Vers gezaagd hout rook toch zo lekker, 
Krullen maken met de blokschaaf, 
Stof maken met het schuurblokje en schuurpapier. 
Planken en balkjes zagen met een raamzaag, of een sint-jozefzaag of en rugzaag, al naar gelang wat er gezaagd moest worden. 
Dan ook nog verschillende kleuren van hout tegen mekaar lijmen. 
Dus was mijn keuzen snel gemaakt. (NOOIT spijt gehad van mijn keuze toen)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2019 om 09:40
Ik ben dol op de geur van pas gezaagd hout, mijn schoonvader is meubelmaker geweest en hij klust graag dus daar val ik vaak met de neus in de
boter. Niet dat hier nooit gezaagd wordt, maar een lat zagen of van eikenhout een meubel maken ruikt toch anders.
Ik verbaas me altijd heel erg over het Belgische schoolsysteem zo anders dan bij ons. Wel vind ik het moeilijk, de kinderen moeten al
zo jong kiezen en zelf wist ik niet wat ik worden wilde . . . dan is een algemene opleiding toch makkelijker.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2019 om 10:27
Naar ik eens gelezen heb op de site van die school, worden er nu meerdere vakken aangeboden. Ook is de school geruime tijd gemengd. 
Vroeger, dan gingen de jongens naar de ene school, de meisjes naar een andere school. 

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2019 om 21:26
Een nieuwe stofschaar gekocht. Een hele degelijke, die helaas wel zwaar is. Ook maar eens een kartelschaar aangeschaft, plus een klein puntig borduurschaartje. Allemaal nieuw, maar ook iet ouds gekocht.

In de kringloop kwam ik een klein aluminium koffertje tegen, dat in de bekleding van het deksel ruimte biedt voor het opbergen van die scharen. Het is mooi aan de maat. Die bekleding is bij de vorige gebruiker losgeraakt, wat mij de gelegenheid geeft om eventueel bevestigingsbandjes aan te passen. Is dat klaar, dan zal ik het met tapijt tape weer in het deksel vastplakken.

Het wachten is nog op een schaar met een "laser" lampje, dat een rechte lijn aangeeft, zodat je makkelijk kunt zien waar je knipt. Net zoals tegenwoordig zaagmachines en boren een geleidelampje hebben. Als de bestelling binnen is, dan beslis ik welke aanpassingen wenselijk zijn om alle scharen erin op te bergen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23630
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2019 om 18:16
Een rondje kofferbakverkoop langs het Apeldoorns Kanaal: Een grote pop met zwangerschapsjurk, waarin een babypopje en een buik, met speelgoed babyscanner, twee nep Skippers (zusje van Barbie), twee popjes van 25 cm, een paar kleinere popjes, twee paar stalen breinaalden en een tunische haaknaald. En twee elpee's van Joan Baez, de ene had ik nog niet, de andere is een stuk mooier dan het bekraste exemplaar dat ik al had. Een klosje gouddraad, een paars lint en een Robijn in oranje trui met gebreid oranje broekje. Eigenlijk voor de Olympische spelen, maar daar gaan onze dames ook naar toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2019 om 13:38
Het lijkt wel of er in jullie streek meer kofferverkopen zijn dan in het westen .

Hier heb je nog wel eens garageverkoop ,maar die mensen denken dat ze goud te koop
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3940414243 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns