Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2016 om 11:55
Vandaag was het naast marktdag op ons winkelcentrum De Eglantier ook weer kinderkleedjesdag. Elke dinsdag in de vakanties al zolang als het winkelcentrum bestaat. Er speelde een draaiorgel, de kinderen kregen limonade, de ouders koffie. Mijn buit bestaat uit twee poppen, een blonde Nancy en een donkerharige ballerina.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2016 om 12:06
Hallo Magtlet hoeveel poppen heb je in je leven al gekocht en weggegeven
heerlijk om te lezen dat je daar nog plezier in kan beleven
ik heb ook nog een pop liggen die ik wil aankleden
staat nog op mijn to do lijstje

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2016 om 17:44
Ik heb ze nooit geteld/ Maar er ligt nog een mooie van de kofferbakverkoop van anderhalve week geleden ook. Het grappige is, dat ik een halve plank vol boeken en bladen heb met patronen voor poppen, en dat ik toch altijd zelf zit te knoeien en rommelen met wol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2016 om 19:04
doe dan eens gemakkelijk en pak een kant en klaar patroon
misschien bevalt het zo goed dat je het vaker gaat doen en
dat je er nog meer aan kunt kleden
hahahahha
nee hoor je moet doen wat jij wilt
maakt allemaal niet erg

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2016 om 19:36
hoe is het met de naaimachine afgelopen niania?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 15:57
Gisteren "uit" geweest, eerst naar Apeldoorn Magtelt en haar vriendin oppikken toen via Ede naar Bennekom (goede friettent en leuk museum).
In Ede zijn we langs tante Janna geweest of zal ik zeggen ook naar binnen ??? En terwijl mijn limiet altijd 1 bol sokkenwol is (wel 1 grote)
kwam ik dus met oranje, blauwe en sokkenwol van de stoere vikingen naar buiten Embarrassed
Niet de stoere vikingen wol waar je 2 gelijke sokken mee kunt maken (ik zag dat daar voor het eerst).
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 16:05
Stoere Vikingen? Ik heb de site bekeken: gevaarlijk adres! LOL Wat een wolparadijs. Maar ik heb niks over Vikingen gevonden. 
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 16:35
Owowowowow, inderdaad een paradijssssss..ben benieuwd waar Magtelt mee thuis gekomen is ;-))))))
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 17:08
Originally posted by bep bep wrote:

hoe is het met de naaimachine afgelopen niania?


ik lees hier een bericht van 26 juni (was dat gisteren? hihihi)

ik heb de naaimachine terug gebracht en heb een tegoedbon gekregen
die heb inmiddels met veel pijn en moeite ingeleverd voor andere goederen
en ik ga nooit meer naar die kringloopwinkel

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 17:13
Originally posted by niania niania wrote:

... en ik ga nooit meer naar die kringloopwinkel

Jammer dat leergeld soms zo duur & zuur moet zijn. 

Mijn nieuwe aankopen van daarnet zijn pootaardappels en plant-uitjes. Hoera, het nieuwe seizoen begint al een beetje te dagen. 
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 17:16
Jammer dat leergeld soms zo duur & zuur moet zijn. 


ach ja het is soms niet anders
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 18:09
Het stoere vikingen garen dat ik heb is Schachenmayr Regia (design kuch) Arne & Carlos op de site staat het links het 8e fotootje.
Op het 2e fotootje links zie je die pair perfect (het perfecte paar) sokken, daar zit een geel draadje aan. Na het gele draadje start je.
Ik dacht la maar, ik hou niet zo van perfect.
Ik heb ook die toverballen nog bekeken, maar dat zijn echte verjaarsballen - daar waag ik me (nog) niet aan.
 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 20:02
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

   
Ik heb ook die toverballen nog bekeken, maar dat zijn echte verjaarsballen - daar waag ik me (nog) niet aan.
 


SCHOPPEL Zauberball

Prijs: € 11,15

Mooi lang kleurverloop, elk breiwerk een kunstwerk!

75% wol (superwash)- 25% polyamid

420m

100 gram

naalden 2-3mm

machinewasbaar

Maar € 11,15 per 100 gram.....waar hébben we het over?

Confused
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2017 om 21:04
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

 Maar € 11,15 per 100 gram.....waar hébben we het over?Confused

Met pen 2 tot 3 heb je misschien maar 2 of 2½ bolletje nodig om een trui te breien. Best een duur truitje, maar de kwaliteit van wol en polyamide is misschien wel heel bijzonder?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2017 om 07:29
hoe duur is een trui in de winkel?
zoals kamila schrijft 2 en een halve bol
ben je in de winkel voor een bestaande trui ook kwijt
toch? of heb ik het mis
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2017 om 09:40
Mijn aankopen waren een grote bol acryl fluorroze, twee lichte denim katoen, een donkere denim katoen, een paarse en oranje katoen. In het museum een laurierdropstaaf en een doosje zoute zwartwit.

Ik maak altijd grapjes over vikingen. Arne en Carlos zie ik nog niet met zo'n helm op en een groot slagzwaard. Ze zitten op foto's altijd zo braaf samen te breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2017 om 10:19
@  Kamilla en Niania:
Jullie hebben wel gelijk.
En het zijn bollen van 100 gram, de meeste bollen zijn 50, dus dan kom je op bijna 5.60 euro, dat klinkt al een stuk gewoner.  Embarrassed
Ik ben soms een beetje te snel met reageren.

Ik koop zelden truien of vesten
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2017 om 10:40
o geeft niets
ik koop ook bijna nooit truien maar als
ik wel eens in de winkels kijk schrik ik van wat ze moeten kosten
vandaar
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2017 om 12:14
Zo'n toverbal past in de kom van je hand, een heel dun draadje - als ik dat zie ben ik net een kind, nieuwsgierig, maar ik hou het nog even
bij sokkenwol. Ook met een kleurverloop, wat dikker garen en ook 1 ons en ook aan de prijs met tegenwoordig al 8 euri.
Ooit zal ik eens zo'n bal kopen, maar pas als ik weet wat het gaat worden - niet eerder Big smile
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 15:07
Omdat vanmiddag de zon scheen en ik vorig jaar door mijn tuinstoel gezakt was, ging ik op stap om eens te kijken of er al nieuwe tuinstoelen waren. Niks gevonden. Maar: ik ben met een lap thuisgekomen. Een katoenen gordijnstof uit de couponnenbak bij Leen Bakker voor 3 euro. Een effen zachte blauw-groene kleur 2 meter dubbelbreed (1.40). De bedoeling is om er of een rok of een broek van te maken. Het combineert fantastisch met de regenboogkleuren-trui die ik aan het breien ben. Hopelijk kan ik het met Pasen aan. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns