Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sluiting op vest naaien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sluiting op vest naaien
    Posted: 12 Oktober 2014 om 15:17
Ik wil een sluiting met houtje-touwtje-knoop op een gebreid vest naaien, zoiets als deze: http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/houtje-touwtje-305091-3-stuks.asp . Ik neem aan (heb zo'n sluiting nog nooit gebruikt), dat je eerst zelf gaatjes moet maken in de stukjes leer die je op het kledingstuk moet naaien?Weet iemand dat misschien? En zo ja, maak je er dan gaatjes in met een stevige naald (wordt dat netjes), moet je er een gaatjestang voor gebruiken? 

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast dank!
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 15:18
Hmmm, hij weigert opeens een link te maken. Sorry!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 15:24
een duffelcoatsluiting zoals die eerste?


(bij mij wil hij ook niet linken)
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 15:31
Heet dat zo? Smile Ja dan. Met twee stukjes leer aan weerszijden en een houtje-touwtje ertussen. (Raar, he, dat 'ie ineens niet linkt? Ik heb't wel eens vaker gehad. Straks nog maar eens proberen). 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 16:03
zoudt ge daar ni met een speciale leernaald doorkunnen? maar om het mooi te houden is idd eerst wa gaatjes op dezelfde afstand prikken misschien wel het handigst.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 16:15
misschien datter al gatjes inzitten? In een knop zitten ook al gaatjes, dus misschien in die leren lapkes ook al
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 16:16
Ik heb geen idee, Bep. Je hebt van die speciale gaatjestangen. De Hobbydoos-winkel heeft er ook een, ik geloof vanaf een grootte van 25 mm, maar dat is hiervoor natuurlijk veel te groot. Misschien zijn er ook kleinere varianten. Nou ja, vandaar dat ik benieuwd ben hoe anderen dat doen. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 16:19
Je kunt een leernaald gebruiken. Als je ze met de machine vastnaait, kan het zelfs met een gewone naald. Even proberen wat de goede dikte is. Soms werkt een dunne beter als een dikke. Het nadeel van een leernaald op de machine is dat hij vrij grote gaatjes achterlaat. Bij met de hand naaien heb je daar niet zoveel last van. Ik heb al vaak leer op de machine genaaid. Soms met naald 80 soms moet je 100 gebruiken. Als je dikker garen neemt moet je zeker 90 of 100 gebruiken. Dan kun je het beste de bovenspannig wat veranderen. Ook een kwestie van proberen op een proefstukje. Als je toch liever met de hand wil naaien, is het handig om met de machine met een naald zonder garen en spoel in de machine een rondje te stikken, dan heb je de gaatje al en ook nog mooi op gelijke afstand.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 16:31
Originally posted by lidy* lidy* wrote:

Ik heb geen idee, Bep. Je hebt van die speciale gaatjestangen. De Hobbydoos-winkel heeft er ook een, ik geloof vanaf een grootte van 25 mm, maar dat is hiervoor natuurlijk veel te groot. Misschien zijn er ook kleinere varianten. Nou ja, vandaar dat ik benieuwd ben hoe anderen dat doen. 



een broeksriemgatentang noem ik dat, en dan moet uw leren lapkestuk wel heel groot zijn
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 16:54
Dank je, Lida! Ik heb ergens een naaimachine, maar ik vind naaien echt vreselijk. Ik kan dat ding niet eens inrijgen, denk ik. Embarrassed Maar 't is wel een idee om de gaatjes ermee te maken! Thumbs Up 

Bep, ik heb wel soortgelijke sluitingen gezien die wel al gaatjes leken te hebben, maar hier op de Hobbydoos niet zo te zien. 
Je kunt die gaatjestangen ook gebruiken voor andere dingen, horlogebandjes e.d. Dan zijn de gaatjes ook niet zo groot, maar misschien nog wel iets. Ik zal eens kijken bij sieradenmakers, misschien dat ik daar nog iets tegenkom. Bedankt voor het meedenken ook!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 18:36
heb je ze al ??

Misschien zitten er al wel gaatjes in
Ik heb ooit van die leren zooltjes gekocht om sokpantoffels te maken en daar zaten ze ook al in
Anders de schoenmaker of de " Turkse of Marokkaanse" kleding hersteller vragen .Wellicht willen ze er ook wel even gaatjes in maken met de naaimachine .
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 19:23
Ik heb ze nét besteld, Mutti! Echt twee minuten geleden. Smile

De Turkse kledinghersteller vragen is een superidee! Dat ga ik doen (zijn ook heel aardige mensen hier, dus dat doet ze vast wel). 

Dank je!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 20:29
Hier zijn het ook heel aardige mensen .

Ze hebben op het dure jack van mijn man de drukkers vervangen .

VD - waar het gekocht was - zette ons bijna gevangen . Mijn man vroeg of ze ook DRUKKERS voor het jack verkochten In een mum van tijd stonden bewakers om ons heen .
Wat bleek ,de mevr achter de servicebalie dacht dat we om drugs vroegen .

Wat een toestand was dat

Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 22:57
Hahaha, denk je iets heel onschuldigs te vragen! Mensen verstaan tegenwoordig eerder (half)Engels dan Nederlands, denk ik wel eens. Mooi verhaal! Big smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns