Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gebreid jasje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
riet bierens View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer riet bierens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gebreid jasje
    Posted: 03 November 2014 om 11:51
Geachte Dames.

Graag zou ik willen weten hoe ik nu verder moet.

Ik ben vorig jaar aan een jasje begonnen, en door ziekte is dat half afgemaakt blijven liggen.
Rugpand is af een rechtervoorpand tot aan de kraag,
en nu ben ik met het linker voorpand bezig.
de mouwen zijn ook al klaar.

Nu is mijn vraag zou iemand mij kunnen helpen om de kraag te kunnen breien, het is best een ingewikkeld patroon.
het is van internet af gehaald hieronder volgen de gegevens.
Bluebird by Drops Desing
DROPS nummer 134-1
Drops design model nr.U-619
GARENGROEP b
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 12:22
Ik zal even de link plakken --> Drops 134-1
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 12:33
Heb je bij het opmerkingenveld al gekeken? Er staan een paar commentaren over de kraag in, misschien dat die je al verder helpen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2014 om 14:52

Kraag Drops vest 134-1

Bij de kraag moet je 2 dingen tegelijkertijd doen, nl. meerderen aan de buitenkant van de kraag en minderen bij de overgang van kraag naar vest om de schuine hals te krijgen.

Je hebt steeds 5 steken voorbies recht gebreid in heen en teruggaande naald met dubbele draad. Dus ribbel gebreid.

Naast de voorbies zijn 4 steken in tricotsteek gebreid.

Je breit bv de kleinste maat.

Bij een hoogte van 47 cm meerder voor de kraag als volgt:

Naast de buitenste steek en naast de 2e steek maak je een omslag.

In de volgende naald brei je deze omslagen verdraaid recht.

De bies heeft nu 7 steken.

Je breit verder als volgt: ieder 2e naald meerder je een steek naast de buitenste steek. Dat doe je 12 keer. Daarna doe je dat nog 6 keer ieder 4e naald. Er zij nu in totaal 20 steken kraag ontstaan. Dat heb je dus steeds met dubbel garen gebreid.

MAAR LET OP.

Tegelijkertijd moet je bij een hoogte van 49 cm minderen aan de halszijde zoals het beschreven staat, nl voor of na 3 steken van 4 steken tricotsteek, dus naast de ribbel van de voorbies/kraag.

Minder als volgt NA deze (3) steken: 1 st.r afhalen, 1 st. r breien, de afgehaalde steek over de gebreide steek halen.

Minder VOOR deze (3) steken: 2 steken recht samen breien.

Herhaal dit minderen 12 keer ieder 2e naald, daarna nog 8 keer ieder 4e naald.

Het begin van deze minderingen heb ik dus aangegeven voor de kleinste maat, dat is voor andere maten natuurlijk een andere hoogte.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns