Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vestje drops

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vestje drops
    Posted: 11 November 2014 om 19:21
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b1&d_id=8&lang=nl

Wie kan mij helpen, ik heb het al op de Drops site gevraagd, maar het is me nog steeds niet duidelijk.
Hoe ik de steken voor de bies aan het voorpand moet opnemen. Met de zoom van het vest nog los? Of moet ik die eerst naar binnen omvouwen vast maken en dan die 50 steken opnemen. Want zoals ik het nu heb gedaan vind ik het wat krap.

Groeten Jo
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2014 om 19:32
beetje grote foto, maar zo ziet her nu uit....
Groeten Jo
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2014 om 13:39
Ik denk dat je eerst de zoom moet maken en dan pas de steken opnemen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2014 om 17:54
ja ik haal het maar weer uit, en dan eerst omslaan. Dank je wel
Groeten Jo
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2014 om 16:53
Ik vind mezelf wel dom, maar ben nog steeds met dit vestje bezig en snap weer iets niet. Ik ben nu met de kraag bezig. En heb nu 70cm. kantpatroon gebreid. Maar ik zie nergens staan hoe en waar ik dat aan het vestje vast moet zetten????????
Kan iemand mij helpen??? Zie ik iets over het hoofd???

Groeten Jo
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2014 om 17:57
Als ik het patroon goed lees heb je eerst met 13 steken een strook gemaakt van 70 cm . Dit kant je af . Je gaat nu steken opnemen aan de lengte kant van je strook Je mindert eerst gelijkmatig verdeeld en vervolgens zoals aangegeven . Als je gedaan hebt wat er staat kant je af legt de strook dubbel en naait hem tegen het halsje zodat hij op het vestje komt te liggen
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2014 om 18:46
OhEmbarrassed ik had 120 steken langs de hals van het vest opgenomen!!!!
En daar een zoom opgebreid, dat ga ik dan maar weer uithalenEmbarrassed
Dank je wel voor de uitleg....
Groeten Jo
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2014 om 18:50
Originally posted by Jo Bateau Jo Bateau wrote:

OhEmbarrassed ik had 120 steken langs de hals van het vest opgenomen!!!!
En daar een zoom opgebreid, dat ga ik dan maar weer uithalenEmbarrassed
Dank je wel voor de uitleg....
Ik moet zeggen dat ik het ook zo begrepen had. Was net op Drops aan het kijken naar het plaatje. Ik vind dat het er maar onduidelijk staat.
Moet je dus daarna de hele handel aan de halsopening vastnaaien Mutti? Lijkt mij niet zo eenvoudig om dat netjes te doen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2014 om 19:49
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht ,maar op het plaatje zie je dat het roesje gerimpeld is hoe krijg je dat dan anders door te minderen ?

Volgens mij staat er ook iets van dubbelvouwen .

Kun je niet even laten zitten wat je hebt en het dan ook even proberen met steken opnemen langs het kantpatroontje van 13 steken .

Wat ik nergens terug kan vinden is dat soort muizetandje langs de hals

Ik ben het met jouw eens Lida dat het er heel erg onduidelijk staat maar volgens mij moet je het plat op het vestje leggen .
Maar nogmaals ik ben niet alwetend .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2014 om 22:14
Kraag: Zet 13 st op met nld 3 mm en brei ongeveer 70 cm in Kantpatroon (zie uitleg). Kant af (pas zo aan dat u een volledige patroonherhaling heeft gebreid). Neem ongeveer 120 st op langs de hals met nld 2.5 mm en brei 1 cm in tricotst en minder TEGELIJKERTIJD gelijkmatig over de nld tot 80 st. Volgende nld: *2 st r samenbr, omsl*, herhaal van *-*, brei dan 1 cm in tricotst. Kant alle st af.
Vouw de kraag dubbel en naai deze aan de hals van het vest ( - rek de rand een beetje als u de kraag aan de achterkant naait voor een mooiere rand). Naai de mouwnaden. Naai de mouwen in het lijf in de kant st om een dikke naad te voorkomen. Naai de knopen aan.
 
Volgende nld: *2 st r samenbr, omsl*, herhaal van *-*, brei dan 1 cm in tricotst  

 

Ik denk dat dit het muizentandje gedeelte is. Dit zou dan het gedeelte zijn dat je moet dubbelvouwen en dan in de halsopening moet naaien.  Dus waarschijnlijk tegelijkertijd dubbelnaaien en aannaaien. Lijkt mij mij niet zo simpel. 

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 09:20
Het muizentandje snap ik dat zit in elke zoom. Ik heb nu de steken langs de strook opgezet, geminderd en nu moet het langs de hals genaaid, wat veeeeeeel langer is. Angry
Ik denk dat ik nu ook de steken langs het vest opneem ook minder tot 80 steken , zodat het beter op elkaar aan sluit.
Wat denken jullie????
Groeten Jo
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 09:25
Ik denk - dat ik in het duister tast.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 09:33
Ik denk dat je die 70 cm keer 13 steken moet breien, dat is dan een losse kantstrook.
En langs de nek 120 steken opnemen en die minderen tot 80 en omvouwen, dat is denk ik die muizentand-picot rand.
Daaronder buitenlangs lijkt die kantstrook te moeten zitten als ik zo naar de foto kijk
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 09:56
Ik heb er vannacht nog over liggen denken .

Ik kwam op het zelfde als lw . Steken opnemen langs de hals ,dat dubbelvouwen dan krijg je het muizentandje .Ik denk dat je dat na omvouwen tegen je opgezette steken moet naaien aan de binnenkant . Je losse strook zet je aan de goede kant op je vestje en de ruimte verdeel je dan .

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 10:00
Dan zou je dus de muizentand rand naar buiten om kunnen slaan en terwijl je de zoom vastzet de ajourrand mee vast naaien. Maar daartegen spreekt is dat je 120 steken op moet nemen en die later moet
Je kunt ook gewoon naar achteren omslaan en vastzetten. Maar hoe maak je dan de ajourstrook vast?????
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 10:02
Is ook een optie Mutti. We waren duidelijk tegelijkertijd bezig.
Maar hoe zet je de kantstrook netjes vast terwijl je tegelijkertijd ruimte moet verdelen?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 10:20
Je kunt die muizentand maar 1 kant opvouwen, omdat die er anders anders uit ziet dan alle andere.
Voor die kantstrook moet je gaan zitten. Ik zou hem met draadjes markeren, en hem dan eerst "test" verdelen. Op die manier
zit het midden straks precies in het midden van de nek. Even een priegelwerkje, maar te doen lijkt mij.
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 10:35
Als ik heel eerlijk ben zou ik die kantstrook gewoon weglaten .

maar dat moet ieder voor zich uitmaken .
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 10:52
Ik maak het vestje in opdracht, dus dat kantje moet er wel langs......
Ik probeer het nu maar even zoals ik eerder zei....
Heel fijn dat jullie meedenken.!!!!!
Ik zal even een foto maken.
Groeten Jo
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 11:19
Groeten Jo
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.486 seconden.
Lang Yarns