Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sloffen breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aafke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 November 2014
Locatie: Leeuwarden
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sloffen breien
    Posted: 17 November 2014 om 10:44
wie heeft ervaring met sloffen breien en vervilten zoals het op het patroon lijkt te zijn gebeurd. Antraciet met ecru.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 10:50
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie, je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken. Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken, je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.

op mijn patroon staat een kattenhoofd, en die is wit.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 10:51
Welke foto ?
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 12:24
lieve Bepperdepep, kun je misschien een link maken die verwijst naar het welkom voor de njoewbies?? ik denk dat geen hond dit lange verhaal leest (plat getikt;-) (hoewel: de échte geïnteresseerden wel misschien)maar als je daar naar verwijst is het duidelijk dat er niet zó maar een vraag beantwoord kan/gaat worden...of ben ik te kort door de bocht..? op MIJN hoofd (zie laatste zin van je verhaal) staat opt moment nix bijzonders, alleen veul grijze pieken ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 12:26
Niemand leest een topic of dat welkom, ze ploffen binnen met een vraag en wij moeten meteen weten waar het over gaat. "Het patroon van vervilte sloffen", hoeveel zouden er op Drops staan? of op internet?

Ik reageer normaliter niet meer, ik vind het sneu dat anderen nog zo hun best doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 12:58
ik weet het dat niemand dit leest, maar ze hebben het onder hun neus en moeten dan niet zoeken naar de hartelijk welkom, want als je ernaar verwijst lezen ze daar over.

en meestal zet ik een verwijzing of vraag om meer uitleg vlak onder de tekst. En aan de hand daarvan zie je verder al meteen wie het gelezen heeft en wie niet. Ik wil best de mensen verder helpen, maar met zo een summiere vraag kan je niet verder en daarom dat ik dus deze keer zette : op mijn patroon staat een kattenkop en die is wit. Weten ze waarschijnlijk ook niet te vinden.

Wat ik het ergste vind is dat je een pm krijgt met de vraag of je toevallig bepaalde patroontjes hebt over een onderwerp waar ik dus helemaal niks van heb of ooit heb gemaakt en dan komt het 'want ik heb geen tijd om te zoeken'.

Dat vind ik pas 'dik erover'.

Elk nieuw 'lid' of 'langweggeweest' heeft het recht om iets te vragen maar niemand heeft de plicht om te antwoorden.

Maar om toch een gevoel te krijgen van iemand heeft het toch gelezen, plof ik evengoed de hartelijk welkom eronder met dan daaronder de opmerking. En als zij dat dan nog niet willen lezen, ja dan kan ik er ook niet aan doen.

Het topic even voorstellen kan je pas zien als je lid bent geworden, want als gast is dat het enigste dat je niet kan lezen maar dan is de vraag al gepost en wordt er verder niet meer gekeken, alleen naar hun eigen topic voor een mogelijk antwoord en daarom dat ik dacht van, ik geef het direkt als antwoord, zijn er geen ergernissen meer bij niemand.

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 13:56
Weer zo iemand die niet kan lezen, een vraag op het forum dropt en na een antwoord direct weer verdwenen is. Jammer, heel jammer voor de tijd die wij hier met z'n allen insteken!
Back to Top
Aafke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 November 2014
Locatie: Leeuwarden
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 16:07
Sorry. Mijn vraag was blijkbaar te vaag. Breien doe ik wel, maar in een forum een vraag stellen niet. Maar het gaat mij om de kerstsloffen in antraciet met een ecru randje. Het patroon laat 3 paar sloffen zien. Dit heb ik nog nooit gemaakt. Ik werd door het verzendkantoor verwezen naar dit forum. Heeft iemand tips. Dan hoor ik het graag
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 16:25
Als je nu het nummer van het patroon nog neerzet dan kan men het misschien vinden, tenminste als het een Drops patroon is. Anders wordt het helemaal moeilijk.
@ Bep. Ik dacht dat je alleen een vraag kon stellen als je ingelogd bent. En dat kun je volgens mij alleen als je lid bent. Of is het wel mogelijk bij een eerste vraag die je stelt? 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 16:28
aafke, het is al ietsje duidelijker, het betreft dus kerstsloffen in antraciet met een ecru randje uit een patroon voor 3 paar sloffen.

Maar heb je dan geen link naar het patroontje of de naam van de sloffen of waar je ze hebt gezien, op ravelry of drops of...? Zo kan echt bijna niemand je verder helpen.

Een paar dagen geleden is er nog een topic geopend over breiwerk vervilten :

http://forum.hobbydoos.nl/breiwerk-vervilten_topic40845_post624823.html?KW=vilten#624823

Als je op de zoekfunctie bovenaan klikt en daar vilten intikt, kom je er meer tegen.

En als het daar dan nog niet tussenstaat, dan zet je de link van het patroontje maar hier en dan kunnen we verder.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 16:29
lidwina je moet inderdaad eerst lid zijn, maar dan zoek je direkt vragen op of je komt direkt uit op het topic waar je iets over wou vragen, maar nooit bij even voorstellen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 16:46
Ja dat klopt Bep, zo dacht ik ook dat het was. Er is wel eens aan Renske voorgesteld om bij het aanmeldformulier wat meer informatie te geven, maar dat lukt op een of andere manier toch niet.
Ik heb nog eens gekeken en gelezen bij de forumvoorwaarden die je moet aanklikken om in te kunnen loggen. Eigenlijk staat daar alles in, als je het goed leest tenminste. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik dat nog nooit gedaan had.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 16:50
maar ik vind dat niet erg om dat zo te doen, maar als jullie echt zeggen van dat hoeft niet dan houd ik ermee op hoor,, geen enkel probleem. Het was mij alleen maar om die ergernissen te voorkomen te doen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 16:54
Ik heb mijn vorige bericht nog aangevuld Bep, net terwijl jij ook bezig was. Van mij mag je ermee doorgaan, ik zou er al lang de brui aan hebben gegeven.
Er zijn nu eenmaal mensen die via googel of wat dan ook hier naar toe geleid worden omdat ze een vraag hebben. Als ze de vraag netjes stellen wil ik best helpen, ook zonder het hele programma. Maar ik laat me niet commanderen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 17:08
ik had het wel gelezen(die gebruiksvoorwaarden), maar de HW van magtelt is meer een uitleg van hoe het forum werkt en waar je alles kan neerzetten en dat staat niet in de toetredingsforumvoorwaarden.

Magtelt schrijft bv dat we allemaal hobbyende mensen zijn, en aan sommige vraagstellers hun vragen te zien, denk ik dat zij denken (het wordt ingewikkeld schrijft ze zingerig) dat het een soort helpdesk is die 24/24 paraat staat, en die (zoals ik al eens lachend heb geschreven) allemaal dus over een biblotheek beschikken met alle beschikbare patronen die er maar te bedenken zijn en dan een nummertje moeten intikken om het juiste patroontje tevoorschijn te toveren.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 17:27
Klopt inderdaad Bep. Men denkt dat inderdaad dat wij een soort van helpdesk zijn. Ze blijven ook meestal bij de vraag zitten wachten of zoiets. Maar zolang je op je plek blijft kunnen wij antwoorden zoveel wij willen, er gebeurd op die plek niets. Je moet even bij een ander topic kijken of naar forum home gaan. Maar dat heb je niet meteen door.  Och ja, als je nieuw bent moet je veel leren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2014 om 18:41
Wat ik kan vinden is een patroon van Renske dat van Drops komt.

Het is gewoon belangrijk dat je de juiste WOL neemt dus echte wol geen acryl .
Ik heb het patroon opgevraagd . Als het binnen is kijk ik wel even .

Het zijn grijze sloffen met een wit randje .

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns