Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

rondbreinaalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: rondbreinaalden
    Posted: 26 November 2014 om 12:28
is de naald bij alle merken rondbreinaalden even lang?

Ik ben nu met een maat 8 bezig die bij een pakket wol stak en de naald vind ik te kort(steekt altijd in mijn handpalm).

En omdat het ook niet 'schuift' ga ik er dus andere kopen.
(vorige topics erover gelezen en het zal de knitpro metal worden)

De naald die ik nu gebruik is 13,5 cm lang. Zijn de andere merken ook zo kort of langer?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 12:42
De naald van de metalen KnitPro is 13 cm. Van de houten zelfs iets korter. De KnitPro heeft een rechte naald wat ik persoonlijk prettiger in de hand vind. De Prym naalden hebben een knik in de naald en daardoor lijkt hij korter in de hand. De werkelijke lengte weet ik niet. Als je veel met Acryl breit kun je beter metalen naalden nemen. Dat schuift nl bijna niet over hout. Voor lace breien zijn houten naalden prettiger.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 12:55
Ik heb een paar metalen naalden van Knit Pro en ben er erg blij mee!
Ik brei veel lace en snap precies wat Lidwina zegt: het glijdt zo van je naald!
Wat ik wel een beetje een nadeel vindt is dat het metaal schittert als ik onder een lamp zit te breien (en dat doe ik nogal eens 's winters)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 13:03
ik dacht ook al dat houten en bamboonaalden, niet voor het meeste garen is bedoeld.

en misschien een zonnebril bij aanschaffen dan.

en glijdt het er dan ook zo op aan de andere kant of stropt het dan een beetje zodat je toch alles erop moet duwen?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 13:07
Van dat schitteren heb ik geen last. Bij de houten moet je inderdaad wat meer werk verrichten om de steken te verschuiven. Maar dat vind ik dus vooral hinderlijk bij Acryl en ander synthetisch garen. Bij wol stoort het niet. Ik heb wel geconstateerd dat je werk met houten pennen vaster is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 13:33
bedankt voor de toelichting. het zullen in ieder geval geen houten worden want dan denk ik dat ze rap van corner tot corner zullen gaan, als ik ze al niet in twee heb gebroken dan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 14:35
Het echte antwoord is dat de lengte van de naalden van rondbreinaalden per merk verschilt. Ik ben van het naald onder de arm type,
dus met rondbreinaalden moet ik er altijd even inkomen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 14:46
ik ben ook van onder de arm maar ik ging efkes gauw een dikke trui breien voor mijn dochter zodat ze ze van het weekend kon aandoen (want haar bolle buik past nergens meer in); En de 137 steken passen niet op een onder de armnaald. Dus een rondbreinaald gebruikt maar die stropt dus langs alle kanten.

En vermits het een rondbreinaald is dacht ik van ineens de continentale steek nog maar eens te oefenen. En de averechte die schuift vlotjes, maar mijn rechte steken zijn dus verschrikkelijk stroef en daarom doet nu mijn handpalm al ambetant en ziet mijn wijsvinger onderaan blauw om tegen die naald te duwen.

Dus MOET ik mij 1 goede rondbreinaald aanschaffen en dan zal ik het verschil wel merken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 15:49
Je zou op een vergelijkingssite kunnen kijken, want er zijn wel verschillende lengtes. IK heb zo'n mapje met allerlei naalddiktes en drie lengtes van draad, ik meen Addi-click, maar één van de naaldjes of draden is lam en dan valt de punt er aldoor af, dat is ook weer niet handig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 16:02
ik ga mij eerst een aanschaffen met een vaste draad aan. Ik sta hier thuis nogal bekend als een brute die alles kapot krijgt, dus die om zelf ineen te knutselen gaan al zeker ni lang leven hier.

en ik zal eens goegelen op naaldlengte voor rondbreinaalden, eens zien of er iets te vinden is. dat er verschillende lengtes draad zijn dat had ik al gevonden, maar de naald zelf nog niet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 16:04
Je kunt ook een pen zonder knop er tussen nemen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 17:46
Is er geen Belgische Marktplaats? Of vraag eens in een kringloopwinkel. Dan kun je goedkoop uitzoeken wat je lekker vindt breien. De dikte van de pennetjes en de lengte van de draad wordt altijd wel gegeven, de lengte van de pennetjes niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 19:38
Ik brei niet vaak met naalden 8, heb daarvan alleen zeeman liggen voor als ik ze eens nodig heb en die zijn vrij kort. Op Kapaza zie ik alleen rechte naalden staan. Ik ben begonnen met bamboe rondbreinaalden en die bevallen wel ((vooral bij mijn man, want ze zijn stiller dan metalen naalden) maar ik brei inderdaad nooit met acryl.
Back to Top
woollymammoth View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer woollymammoth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 21:08
Ik brei nu met Knitpro hout met een tussenkabeltje dat je met schroefdraad in de pen draait. Maar het blijf 't niet vastzitten. Draait een klein beetje los en dan gaat de wol van een steek ertussen zitten. Gepruts! Disapprove Vaste draad nemen dus, inderdaad.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.529 seconden.
Lang Yarns