Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Natvilten - probleem

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jannekepouk View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jannekepouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Natvilten - probleem
    Posted: 10 December 2014 om 18:15
Hoi allemaal,

Ik ben een beginner met natvilten en ik vind het helemaal geweldig. Ik heb echter 1 probleem en dat is dat ik me niet lukt om de wolvezels mooi glad in het lapje te vilten. Het wordt wel een lap, maar veel vezels blijven er bovenuit waardoor het gaat pillen. Ik heb al vanalles geprobeerd; minder zeep, meer zeep, minder water, meer water, langer aanvilten. Niets is veranderd.
Heeft iemand tips?

Bedankt alvast!

Groetjes.
Janneke.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 18:22
Hallo Janneke.
Ik ken die techniek niet, dus kan je niet helpen.
Het zou leuk zijn als je je eerst even voorstelt aan ons.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jannekepouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 18:53
Meteen gedaan. Dank voor de tip. Had het hoofdstuk 'even voorstellen' nog niet opgemerkt.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 20:59
Ik vilt niet, hooguit per ongeluk Unhappy maar hier kun je misschien een oplossing voor je probleem vinden
Of ligt het aan je wol ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 21:16
het is heel lang geleden dat ik mijn opleiding gedaan heb en iets van natvilten heb geleerd.

Volgens mij is het 1 eetlepel groenenzeep of olijfzeep in 1 liter water laten oplossen .De wol natmaken met dit sopje . Ik denk dat je op noppenfolie werkt en dan moet je dit oprollen en weer uitrollen en dit doe je iets van minstens 30 x dat is wat ik me er nog van herinner .

Ik kan me helaas niet meer de schrijfster van het boek over wolvilten herinneren
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 21:19
misschien even googlen op youtube bijvoorbeeld op 'techniek natvilten'? 
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jannekepouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 21:48
Ja, de techniek vindt je op Google maar dit probleem niet, daarom dachti k, ik probeer het hier.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2014 om 00:42
Ik heb een uitleg gevonden, maar door een probleem met mijn pc kan ik het filmke zelf niet zien. Maar volgens de uitleg wat erbij staat, DENK ik dat het misschien wel is wat je zoekt.
Hieronder een snelkoppelinglink, als die momenteel niet werkt, (kan zijn) dan copier je die en zet die op bvb een wordblad. Dan zet je de cursor achter de link, en dan klik je met de spatiebalk. Dan komt er een lijn onder die link, dan moet je weer klikken, samen met het indrukken van de ctrl knop. Dan zou je meteen naar dat artikel moeten gaan. enfin, bij mij werkt het toch zo.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0CE0QFjAL&url=http%3A%2F%2Fweethetsnel.nl%2Finstructie%2F1370-Vilten-met-naaldvlies-ofwel-wolvlies-als-basis&ei=7bSUVIriL5LsaIu_gNgN&usg=AFQjCNHqowky5Vgn4tum6QsBjQub2tKIWA
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jannekepouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2014 om 11:36
Bedankt, dames. Ik ga het een en ander uitproberen!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns