Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hondendekje Suzy " Drops Design"102-40

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Flipke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Flipke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hondendekje Suzy " Drops Design"102-40
    Posted: 11 December 2014 om 21:50
Beste,

Wie kan er mij even uitleggen wat er bedoeld wordt met “ zet tegelijkertijd nieuwe steken op aan het einde van elke naald”: 2x2st en 5( medium) st = 37 st ( bij dekje)
Doe je dit vanaf de eerste naald? 2x2st: is dat dan 4st op het einde van de rij, dus 19st+4st? En wanneer worden die 5 st er bij gezet?
Voor gerstekorrelst: is dat dan 1e naald-2e naald-2e naald-1e naald-2e naald-2e naald-1e naald- enz….
Is mij niet zo duidelijk.
Alvast bedankt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2014 om 22:07
je zet je steken op en gaat breien in patroon . Aan het eind van je pen zet je er 2 steken ij op . Keren en aan het eind weer 2 steken erbij opzetten = 1x 2 steken . Volgende pen weer 2 st aan het eind ,keren en aan het eind weer 2 st = 2x 2 steken erbij opgezet =8 steken . Vervolgens ga je op de zelfde wijze 5x1 steek erbij opzetten = 10 steken In totaal dus 18 steken . Je gerstekorrel zet je gewoon voort .Dus goed opletten met welke st je je nieuwe pen moet beginnen .

Volgens mij is dit wat je moet doen .Je pand gaat dus een beetje rondlopen valt dus mooier op de rug
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2014 om 22:09

Heb je de 'video's' al gezien die naast de afbeelding staan?
daar staat uitgelegd hoe je steken moet bij opzetten en ook de gerstekorrelsteek.

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=40&lang=nl
Back to Top
Flipke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Flipke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2014 om 22:11
Hoi,
Ik ben Saskia, 42j uit Erpe-Mere (Oost-Vlaanderen, België). Ik hou van haken en breien. Met de winter voor de deur had ik graag een hondendekje gebreid voor onze Westy " Flipke". Vandaar mijn vraag aan jullie om het patroon een beetje te verduidelijken...

groetjes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2014 om 09:30
Mijn vraag aan jou : is het nu duidelijk ???

Gerstekorrel is gewoon 1 recht 1 averecht ,maar in de teruggaande pen brei je niet recht boven recht en averecht boven averecht zoals bij een boordje maar je laat je steek verspringen . Vandaar dat ik schreef dat je goed moet kijken met welke steek je moet beginnen
Back to Top
Flipke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Flipke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2014 om 14:32
Bedankt. Alles is duidelijk nu!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.797 seconden.
Lang Yarns