Franciska |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14103 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 December 2014 om 13:34 |
Meegedaan een een mystery Kal op Ravelry. Het zou een pop worden, maar welke was niet duidelijk. Dit is het resultaat. Ze heette Francis the Friendly. Toen bleek dat het een meisje werd moest het Frances zijn. Nu heet het uiteindelijk patroon Frances the snowelf. Het is een kooppatroon. Ik heb geen enkel garen gebruikt zoals aangegeven. Dat had ik dan in Amerika moeten kopen. Ik heb gebruikt wat ik had, aangevuld met garen voor de wantjes en de krulletjes van Corneliaz. De muts heb ik met Soft van Zeeman gebreid, dus het wantengaren zal wel Royal geweest zijn, is nl precies dezelfde kleur. Het leukste vind ik dat ik het jurkje gebreid heb met Carina van de Wibra en dat het bijna gelijk is aan het origineel. Het bontje is garen dat ik ooit van een mevrouw gekregen heb die ophield met breien. En de rest????? |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
wat een schatje!
|
|
![]() |
|
Nespa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
ze is leuk geworden
|
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
![]() |
|
![]() |
|
Dansk ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1229 |
Beeldschoon!!!
|
|
Annemarie
|
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
wat mooi uitgevoerd. Zeker als je van tevoren niet weet wat het moet gaan worden.
Een prachtige lieve verrassing is het geworden.
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Prachtig!
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2364 |
Wat knap dat je dit kunt. Prachtig resulta!at
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
Oepske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Wat een leuke pop!
|
|
Grx
|
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Die is lief zeg. Hoe krijg je doe mooie pijpekrullen trouwens?
|
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Heel mooi is ze.
|
|
![]() |
|
Corneliaz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Ze is heel erg mooi geworden. Leuk dat je alles met 'restjes' hebt gebreid
![]() |
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Wat leuk en die haartjes!
|
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Super, erg leuk
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14103 |
Dank jullie wel.
De pijpenkrullen. Dat is eigenlijk best simpel. Je windt garen om een breipen. De dikte van de breipen bepaalt natuurlijk de dikte van de krullen. Bij deze had ik dun garen en ik wilde kleine krullen. Dus pen 2,5. Dan maak je het garen goed nat onder de kraan, of in een bak als je pennen er in passen. Het meest water eruit drukken, bv in een handdoek rollen. Op de bakplaat in de oven op 100o C. Ongeveer een uur. Goed af laten koelen. Van de pen halen in stukken knippen op de maat die je wil. Met een haaknaald op het hoofd vasthaken. Ik heb deze keer acrylgaren gebruikt. Ik heb het ook een keer met wol gedaan, toen wist ik nog niet van de oven. Die hebben een dag op de verwarming gelegen. Het nadeel, als een kind ermee speelt gaan de krullen er weer uit. Hoe dat nu met synthetisch garen is weet ik dus niet.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Ze is met jouw garen ook heel mooi geworden. Ik zou 1000 doden uitstaan als ik garen in de oven had liggen.
|
|
![]() |
|
francis3 ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Ziet er héél goed uit. Zo zie je maar weer, dat creativiteit toch loont he.
|
|
![]() |
|
Janne Marie ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Wat is deze prachtig!
|
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Wow garen in de oven dat zou ik niet zo gedurfd hebben. Als het met stoom gaat kan misschien een stoomstrijkijzer ook?
|
|
![]() |
|
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Wat een prachtige pop!
|
|
december2011
|
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Wat een uitvinding zeg. Garen om de pen in de oven doen. Ik had er nog nooit van gehoord maar het is wel een ding om te onthouden.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |