Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon 158-1 maat xxxl

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
brclan View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Januari 2015
Locatie: Sexbierum
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer brclan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon 158-1 maat xxxl
    Posted: 16 Januari 2015 om 14:48
help 

ik ben caat, 54 jaar en was een ervaren breidster....
in 2013 stond de werled op de kop ik kreeg een hersenbloeding

nu kan ik weer na lang proberen/oefenen, weer de verschillende steken breien, eindelijk.
nu wilde ik mezelf trakteren op een beloning, omdat ik een bikkel ben Wink
een super vest  met kabels ......


ik ben onderstaand vest aan het breien maar ik blijf hangen in de 1e patroon naald maat xxxl
er staat denk ik:


8 steken ribbelsteek bies, dan 2 averecht? en dan patroon 2 = 10 recht en dan 4 averecht , 16 steken averecht, en dan ( patroon A5 = 6 steken recht ) dan patroon 2 = 10 recht, 4 steken averecht en dan 10 steken recht en dan 1 hulpdraad plaatsen. klopt dat?
  ik ben al meerdere keren overnieuw begonnen.
 wie heeft het boek en kan me verder helpen?  het staat op blz 10!

heel erg bedankt alvast
caat


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 15:23
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 15:27
Welk boek ??? Of is het een patroon van Drops??
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 15:55
Drops zo te lezen. Dat zal best moeilijk zijn, want drops patronen moet je altijd eerst 100 keer lezen voor je er iets van snapt - ik zal even een stukje knippen en plakken.
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 418 st op met rondbreinld 3,5 mm en Karisma.
Brei 2 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven –
meerder TEGELIJKERTIJD in de laatste nld 44 st gelijkmatig = 462 st.
 
Ga verder met rondbreinld 4 mm.
Brei dan aan de goede kant en plaats TEGELIJKERTIJD 2 markeerders en 4 draden in het werk als volgt:
brei 8 voorbies st in ribbelst,
A.2, PATROON 2, A.4, 16 av,
A.5, patroon 2, A.4, 10 av,
plaats nu 1 draad voor maat XXXL,
A.3 1 keer, plaats 1e markeerder, 9 av,
A.3 1 keer, plaats nu 1 draad voor maat XXXL, 10 av,
A.5, patroon 2, A.4, 16 av,
A.5, patroon 2, A.1, 16 av,
A.2, patroon 2, A.4, 16 av,
A.5, patroon 2, A.4, 10 av,
plaats nu 1 draad voor maat XXXL,
A.3 1 keer, 9 av, plaats 2e markeerder,
A.3 1 keer, plaats nu 1 draad voor maat XXXL,
10 av, A.5, patroon 2, A.4, 16 av, A.5, patroon 2, A.1, 8 voorbies st in ribbelst.
Neem de markeerders en de draden gaandeweg mee naar boven. Brei de voorbies st in ribbelst tot het werk klaar is. Brei de st tussen de kabels steeds r boven r aan de verkeerde kant en av boven av aan de goede kant. Ga zo verder in patroon. Denk om de KNOOPSGATEN - zie uitleg boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 15:58
Patroon 1, 2 & 3 staan bovenaan, denk ook aan de knoopsgaten
De A.2 is niet 2 averechts maar verwijst naar 1 van de 5 telpatronen die onderaan staan.
Als ik jou was zou ik het knippen en plakken en het dan voor jouw maat helemaal uitschrijven.
Wel even een klusje, maar beter dan dat je straks een raar vest hebt en het in een hoek gooit.
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 16:10
Ik denk dat de tip van lw1463 een goeie is. Dropspatronen moet je vaak lezen om het te begrijpen. Als je het eenmaal door hebt is het eenvoudig, maar vooral lezen en herlezen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
brclan View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Januari 2015
Locatie: Sexbierum
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer brclan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 17:47
dus: 
 8 steken ribbelsteek voor de bies
A.2, PATROON 2, A.4, 16 av

8 steken ribbelsteek voor de bies
patroon a2 is gewoon patroontekening2?
 en dan de a4 tekening
 en dan 16 averecht?
 snap ik het nu?
 indien dat zo is ben ik al een heel stuk wijzer, ik weet nog van voor die tijd dat drops moeilijker patronen zijn... maar ook echte pareltjes... vandaar dat ik nu de orginele wol erbij besteld heb, want vroeger  paste ik het zo 123 het patroon aan.....  probeer ik nu maar niet.  als dit zo juist is dan ga ik het patroon inderdaad maar herschrijven.  Disapprove

 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 18:44
heb je bij het opmerkingenveld van drops ook al gekeken? Er zijn nog mensen die alles al 3 keer hebben moeten uithalen, en ergens staat er ook een vraag over uw maat.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 18:51
Patroon A2 is een tekening onderaan Patroon 2 is een geschreven uitleg .Voor jouw maat 10av vervolgens tekening A 3 onderaan en vervolgens weer 10 steken av . Er is dus verschil tussen patroon A2 en patroon 2
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 19:07
Als er staat A met een cijfer verwijzen ze naar een telpatroon onderaan. Als er staat patroon met een cijfer verwijzen ze naar een
stuk tekst die hoger staat. In die geschreven stukken tekst staan dan - heel fijn - weer verwijzingen naar de telpatronen beneden.
Doet me denken aan programmeren, maar dan de ingewikkelde manier.
Back to Top
brclan View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Januari 2015
Locatie: Sexbierum
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer brclan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 19:19
Originally posted by bep bep wrote:

heb je bij het opmerkingenveld van drops ook al gekeken? Er zijn nog mensen die alles al 3 keer hebben moeten uithalen, en ergens staat er ook een vraag over uw maat.



ik heb eerst hier de vraag gesteld ik moet daarna nog even nalezen wat jij benoemt

Back to Top
brclan View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 Januari 2015
Locatie: Sexbierum
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer brclan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2015 om 15:33
Originally posted by brclan brclan wrote:

[QUOTE=bep]heb je bij het opmerkingenveld van drops ook al gekeken? Er zijn nog mensen die alles al 3 keer hebben moeten uithalen, en ergens staat er ook een vraag over uw maat.

ik kan het opmerkingenveld van drops niet vinden ? waar staat dat?



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2015 om 15:41
Je zoekt het patroon op zie de link van Beb en dan scrol je naar beneden . Je klikt opmerkingenveld aan en dat open
je
Dan zie je dat er nog veel meer breisters problemen hebben met het patroon . Je kunt ook zelf een vraag stellen . Je krijgt antwoord
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2015 om 15:42
als je op de link klikt die ik daarboven heb gegeven, dan scrol je helemaal naar beneden juistekes voor de kleine lettertjes 1981.....
daar juist boven staat in vet (ook wel niet heel groot) opmerkingenveld daar klik je op en scrol je ook tot je de vragen tegenkomt (eerst is het een veldencomplex waar je je vraag kan stellen) en daar onder beginnen de vragen en antwoorden
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns