Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Teigetje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Teigetje
    Posted: 02 Maart 2015 om 16:13
Ik heb niet echt een neus voor neuzen geloof ik.
Nadat ik vorig jaar zwaar in de problemen kwam bij de neus van Winnie de Pooh, ga ik nu nat bij Teigetje.
Oke, de neus / snuit zelf heb ik nog weten te herstellen door de boel nog eens even heeeel erg goed te lezen, mijn fout te ontdekken en weer uit te halen, maar nu zit ik echt vast.

Wat is het probleem...

Hieronder mijn werkje tot nu toe:

De instructies:
OOGGEBIED
Rij 1: met de juiste kant van de snuit naar u gericht, brengt geel aan met een v in de 1e onbewerkte oranje st van toer 7, 1 v in dezelfde st, (1 v in volgende 5 st, 2 v in volgende st) () 2x (16)

Het juiste kant van de snuit snap ik, geel snap ik, maar wat is in vredesnaam de 1e onbewerkte oranje st van toer 7??
Nu neem ik aan dat het toer 7 van de snuit zelf is,
( de omschrijving daarvan was:
1 l , werk keren, 1 v in volgende 13 st (dat was dan dus in oranje, red.), verander naar geel in de laatste st , oranje mag afgeknipt worden, 1 v in volgende 9 st , 1 M en verander naar donker roze, 1 v in volgende 3 st , vernader naar geel in laatste st , 1 M , 1 v in laatste 9 st , 1 hv in 1ste st van deze toer (36) )

Ik snap alleen dus niet wat ze met de term "onbewerkte steek" bedoelen?? Geen van die oranje steken heeft een nieuwe steek in zich...

(waarschijnlijk staar ik me weer gewoon blind op een woordkeuze, maar toch).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 17:04
zoals ik het zie op de foto , heb je bovenaan het oranje nog 13 steken staan waar nog geen andere kleur is doorgegaan.

dus eerst roze, dan oranje en daarachter 2 stukken geel met bordeaux ertussen en een 'vetertje' erdoor.

en het oranje stuk vlak onder dat gele en bordeaux denk ik dat dat uw onbewerkte steken zijn
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 19:30
Lol.. dat "vetertje" is gewoon de draad die het stuk moest overspannen tussen geel en geel (zit dus ook aan de binnenkant van de snuit.

Maar dank, ik denk dat ik daar inderdaad iets mee moet doen..
Ik ga vanavond gewoon even ouderwets Try-on-error spelen :)
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 20:56
Ik heb hem zelf niet gemaakt ,maar wel begrepen dat de originele Engelse versie veel duidelijker is.
oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 22:17
Dank voor de tip bloem.
Ik zal eens kijken. Kans is groot dat ik de engelse versie ook nog wel ergens heb liggen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 08:06
anders heb ik hem wel voor je

oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 09:21
Bedankt voor je aanbod. Ik kijk het nog even aan.
Het ziet er naar uit dat mijn probeersel toch wel aardig werkt, het lijkt alsof ik een voorhoofd heb gefabriceerd :)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 20:34
Zo'n voorhoofd is handig, als het dan verder niet lukken wil kun je met je platte hand tegen dat voorhoofd aanslaan en "dom dom dom"
roepen - da's minder pijnlijk dan uw eigen voorhoofd Wink
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 21:04
U mag wel jij zeggen hoor :)

Maar 't is een goed idee... ga ik onthouden :)

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns