Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat eten we vandaag (deel??)

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 13:39
ik ga ook de Italiaanse toer op met spaghetti
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 18:35
Vandaag gaan we voor de rauwe andijviestamp met spekjes. Ik ga er maar eens aan beginnen.........LOL

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 19:32
net macaroni gegeten, gehakt , sausje, macaroni, fijne wokgroenten, kaas
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 21:25
ijsbergsla met ei er door heen.
Aardappelbolletjes uit de oven en corden bleu
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2015 om 22:43
gisteren had ik kippenreepjes met heel fijne reepjes prei (dat heeft een naam zenne maar ik weet het niet meer, julienne gesneden?) dit alles bevochtigd met kookroom en rijst (ik had drie soorten gemengd, zilvervlies, Surinaamse en langekorrel) gekookt met een bouillonblokje om wat smaak eraan te geven.

vandaag was het de overschot van de spaghetti en morgen de overschot van de kip.

Wij leven deze week van overschotjes zo te zien.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2015 om 22:46
macaroni met ham en kaas
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2015 om 22:47
en morgen ook den overschot engeline? of had je gepast gemaakt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 20:01
vandaag was het heel gemakkelijk :
kippefilet in reepsjes gekocht, een zakje sojascheuten, een zakje thaise wokgroenten en een zakje gesneden kastanjechampignongs en daar dan 2 bouillonblokjes voor wok over verkruimeld. Snel en lekker en vlug verteerbaar want ik heb al terug honger.

gelukkig is er nog wat over zodat ik regelmatig een schepke in mijn mond kan steken.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 21:27
Originally posted by bep bep wrote:

en morgen ook den overschot engeline? of had je gepast gemaakt.


haha beetje late reactie.dit maak ik altijd zoveel mogelijk gepast,en als er over is gaat het naar de kippen.

Vandaag een enorme pan bami gemaakt en zeker voor 4x in de vriezer gezet.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2015 om 21:45
vandaag frietjes gemaakt met sla en een snack voor iedereen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2015 om 22:42
uiensoep en een tosti
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2015 om 23:42
gisteren kippensoep en vandaag frites met shoarma gemaakt
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2015 om 18:17
Forel. Vis die de kinderen ook lusten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 08:51
De varkenshaasjes liggen in een badje van rode wijn in de slow cooker, de broodmachine bakt een seizoensbrood van Welkoopmix, met hazelnoten, voor de lunch. Vanavond gekookte aardappelen met broccoli met een kaasdekentje en varkenshaas. Een ijsje uit coupe van Aldi toe.

Ik heb mijn gezin aan de broccoli gekregen door te roepen dat Italiaanse kindertjes heel gek opkijken van witte bloemkool. Daarna bleek ik de enige te zijn die het eigenlijk niet lekker vond. Maar het is gezond en bevat veel magnesium, wat goed werkt tegen mijn nachtelijke kuitkrampen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 20:13
Oei magnesium dat kan ik me nog herinneren van mijn laatste zwangerschap. Toen had ik ook nachtelijke kuitkrampem (zeer pijnlijke manier van wakker worden) en schreef mijn gynaecoloog me magnesium voor. Het was een soort van gemalen kiezelsteentjes die je op moest drinken. Viel niet mee om binnen te krijgen. Het schijnt dat bananen ook veel magnesium bevatten, dat is wat makkelijker?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 20:46
In chocolade zit ook veel magnesium en daarom dat ik het verslind omdat ik dus ook heel veel last heb van krampen, maar dan niet in de kuit maar zo de plaats waar uw voet aan uw been hangt langs de voorkant.
Dan is het nondedjuen hoor.

dit heb ik gevonden op internet :

Magnesium is hét antistressmineraal bij uitstek. Het is onmisbaar voor je stofwisseling en heeft een kalmerende werking op je zenuwstelsel. Als je een magnesiumtekort hebt, krijg je last van vermoeidheid, prikkelbaarheid, hartkloppingen of slapeloosheid. Ons lichaam kan echter maar een kleine reserve aanleggen, dus moet je je voorraad magnesium continu aanvullen via voeding. Zoals chocolade! Honderd gram zwarte chocolade bevat namelijk 33% van je dagelijkse magnesiumbehoefte.

voor diegenen die het willen nachecken : http://www.infotalia.com/nld/psyche/ik/stress/voeding_detail.asp?id=2350

Vandaag spaghetti gegeten en nougatinnetaart
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 21:20
Chocolade! Noir de noir! En dat zeggen ze nu pas!
Ahhh had ik dat geweten... Maar nee hoor, altijd maar zeuren over maximale gewichtstoename... Bep, je bent een vrouw naar mijn hart.
Maar goed, mijn jongste is al zeven, geen excuus meer.
Volgens mij heb ik nog steeds ergens van die zakskes liggen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 21:21
ik moet ze niet hebben hoor, ik hou het wel bij chocolade.
100 gram puur komt bij mij overeen met 200 gram melkchocolade.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 21:24
Van mij kan het niet donker genoeg zijn. Côte d'or heeft 70 %.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 21:28
'k ben juist begonnen aan een reep van 100 gr met 74% cacao.
Is wel moeilijk te knauwen en ik krijg er een droge mond van.
Maar een mens moet iets overhebben om geen krampen te hebben.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns