Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat eten we vandaag (deel??)

 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2015 om 10:57
Noten, groene groenten hoe groener hoe beter, witte bonen, donkere chocola en sojaproducten. Het is niet moeilijk, ik ben de chef. Dat alles werkt wel beter dan magnesiumpilletjes. Ik werd vóór dit dieet soms wakker met een been dat van lies tot tenen helemaal stijf stond van de kramp. Als dan de andere kuit mee ging doen, wist ik niet hoe ik uit bed moest komen om alles te rekken, strekken en ontspannen. Ik ging juist daarvoor naar de dietiste, die meteen over overgewicht begon, net of daar het probleem zat. Magnesium zat volgens haar in bananen en noten, die ik dus net niet in grote hoeveelheden mocht nuttigen. Toen ze begon over meer bewegen en haken en breien daar niet onder vielen, en toen ze touwtjespringen aanbeviel, ben ik gestopt met naar de dietiste gaan. En begonnen met zelf uitzoeken waar magnesium in zit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2015 om 17:09
dinsdag : kip in de wok met wokgroenten (zonder rijst of tarwe of aardappelen)

woensdag : pangasius met gebakken aardappelen en sla en tomaat en komkommer

donderdag : gebakken kipfilet met aardappelen en appelmoes

vandaag : geen flauw benul

morgen : bbq
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2015 om 18:49
Gekookte piepers, gewokte spinazie met kaas en gehaktballetjes. IJsje toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2015 om 19:27
Maandag: stamppot rauw andijvie met spekjes en gehaktbal
Dinsdag: volkoren spaghetti met bolognaise saus en komkommer rauwkost
Woensdag: gekookte aardappelen, bruine bonen en een boomstammetje
Donderdag: gekookte aardappelen, spinazie a la creme met een heerlijk vers gekookt eitje en vissticks
Vandaag: zelfgebakken pannenkoeken van zelfgemaakt beslag en uitgevoerd naar keuze van de eter, naturel, rozijnen en appel, spek/kaas, enz.
Morgen: man en oudste zoon bbq op de bowling, ik en jongste zoon pizza van de Turkse bakker met verse aardbeien toe
Zondag: patat en snacks
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2016 om 18:45
'k heb efkes serieus moeten zoeken maar hij stond er nog.

vandaag eten we de overschot van gisteren.
Ik had coq au vin gemaakt en waterzooi en zoals gewoonlijk weer veel te veel. Ja ik heb altijd schrik dat ik te weinig ga hebben. Dus aan de kinderen al een portie meegegeven, aan mijn ouders en dan kan ik nog invriezen ook. Het was het feestje voor de verjaardag voor mijn man die de derde leeftijd heeft bereikt eergisteren.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2016 om 19:13
Gefeliciteerd met je jarig geweesde man Bep. Het is een vrouwenkwaal: bang zijn dat je te weinig hebt. En die ene keer dat je denkt: dit moet genoeg zijn, heb je net die keer te weinig en ben je weer jaren teveel aan het maken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2016 om 19:31
Ook proficiat van mij. Hoe oud is de derde leeftijd?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2016 om 19:58
ik dacht vroeger geleerd te hebben dat dat 60 jaar was dat dan de derde leeftijd begint.



20.20 juist opgezocht en idd 60, maar niet getreurd er is ook al een vierde leeftijd. En desnoods maken we er nog een vijfde bij ook.


En in feite is het wel grappig. Doordat de dochter vanalles hier wou doen en ze te horen had gekregen dat mijn man die dag verlof had gepakt moest ik maar zien dat wij weg waren zo rond de middag. Dus heel mijn planning overhoop moeten halen qua eten en taarten maken.
Wij zijn toen naar de makro gegaan om zogezegd alles vers te hebben en zijn daar ook gaan eten. Hij keek eens rond en zei toen : ik voel mij hier helemaal thuis nu. (Er zaten allemaal gepensioneerden alleen aan een tafeltje of soms nog met hun wederhelft erbij.) In ieder geval geen jonge mensen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 17:23
Rooiekoolmetappeltjes, bloedworst en gekookte aardappelen. Appelmoes toe voor mij, ijsje voor de huisband.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 17:30
Kliekjes van de hele afgelopen week . . . moos, pizza, witlof, speklap, gebakken Aappels . . . en stoofperen en swiepelswappel toe
Beetje truhgoy derbij misschien . . .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 17:45
die truhgoy is voor mijn man, met ananas (die verandert nog eens in een ananas denk ik) Overal moet er ananas op of bij.

Wij ook overschot, ik macaroni met hesp en kaas en mijn man overschot van rijst met kip en prei en room
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 18:07
Manlief kookt op woensdag hier. Dus ik werd verrast. Deze keer: aardappels, spruitjes, bloemkool, vegetarische "kip" met paprika en een bakje zeewier. Tongue
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 18:14
Wortelen (peentjes ) met aardappelen en een lekkerbekje .

Morgen tuinbonen ,denk ik of anders biet voor manlief en spruiten voor mij
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 18:49
Originally posted by bep bep wrote:

die truhgoy is voor mijn man, met ananas (die verandert nog eens in een ananas denk ik) Overal moet er ananas op of bij.

Wij ook overschot, ik macaroni met hesp en kaas en mijn man overschot van rijst met kip en prei en room
Hij had dan hopelijk ook ananas bij die kip of had jij macaroni Hawaï, ik heb de truhgoy ook overgeslagen, ik eet dat altijd 's ochtends al.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 19:19
ovenschotel lof-met-ham-en-kaas
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 21:46
Wat is in vredesnaam "truhgoy"??

Vandaag Ajam Boemboe Bali, morgen ga ik weer eens de Chili con carne van Jamie Oliver maken (dan weet ik dat we volgende week nog meer dan genoeg hebben voor een chili-ovenschotel met aardappelpuree)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 21:57
dislectische yoghurt, zonder hartige snack (bifi dus)


Maak je die ajam boemboe zelf?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 22:26
Haha... ik had toen ik net mijn zoekopdracht in Google nog even goed bekeken net zelf uitgevonden dat die truhgoy dan waarschijnlijk wel met sanana gegeten zou worden :)

Ja, ik maak die Ajam Boemboe zelf, net als de meeste dingen. Ik ben niet zo van de kant en klare zakjes. En het valt vaak best mee qua werk.
(ik maak sinds eind vorig jaar zelfs mijn pasta (voornamelijk spaghetti) zelf)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 22:29
het recept opschrijven ook?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2016 om 15:33
Oei de boemboes zijn hier eigenlijk de enige zakjes, die nog binnen mogen komen. Ik vind 'sanana' ook goed gevonden trouwens.
Een paar weken terug kreeg ik de melding, dat er verplicht eens per week uit de vriezer gedineerd diende te worden - dus vanavond
pastasaus uit de vriesdiep met zelf gekochte pasta (echt waar moet ik naast brood ook zelf pasta gaan knutselen ?)
Ossenperen (ook uit den vriezer) na en wederom een swiepelswappel
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.203 seconden.
Lang Yarns