Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat eten we vandaag (deel??)

 Reageer Reageer Pagina  <1 456
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2016 om 16:20
Tuinbonen uit een potje . Mijn man schilt de aardappelen en runderlapjes staan er nog .

Morgen zien we wel weer
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2016 om 19:35
Was later thuis dan verwacht, heb gehaktballen gebraden voor morgen en een deel gehakt rul gebakken met een restant groenteprut
erdoor. Piepers schillen klaar. Reactie van de huisband - of ik hem aan het uithongeren ben. Eerst vindt hij dat ik te veel aardappels
schil en nu te weinig. Mijn reactie, het lijkt mij beter dat jij alle dagen kookt . . . ik had even geen puf voor die flauwekul. Gister heeft
hij opstandig een kliek aardappelpuree bij het eten opgegeten. Ik zal hem morgen wel eens krijgen Wink
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2016 om 20:44
Vandaag heb ik asperges gemaakt met omelet, basmati- & wilde rijst, aardperen en roerbakgroente.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 11:06
Waar blijven de raapstelen? En de postelein? En ik wil verse tuinboontjes!!!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 11:14
Ze komen eraan Machtelt . Gisteren zag ik de tuinboontjes in de supermarkt liggen . Postelein heb ik in geen jaren gezien in de gewone supermarkt .

Vroeger mocht ik van de groente man iedere dag een tuinboon pakken als ik langsliep op weg naar school . De binnenkant hielp volgens hem tegen de wrat die ik op mijn duim had . En de wrat is inderdaad verdwenen .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 11:54
ik denk dat ik nog nooit postelein heb gezien. Goegel vertelt :
       Postelein is een eenjarige plant, die behoort tot de posteleinfamilie.
Ja dat is heel verduidelijkend.

Op de afbeelding lijkt het op een kruising van veldsla en waterkers, maar welke smaak heeft het of lijkt er op?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 12:57
Het heeft iets weg van spinazie het slinkt ook.heel erg Bep Ik vond het altijd een beetje snotterig Ik geloof dat mijn moeder er altijd een mespuntje kalk door deed omdat het kalk aan je lichaam onttrok . Ik herinner me
dat ze dat bij rabarber ook deed .

Wellicht kun je het beter gestampt eten net als andijvie stamp ,maar dat aten we vroeger niet ,raapstelen wel
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 13:59
Postelein is best heel lekker, gewoon als salade eten - in veel tuinen groeit het en wordt dan aangeduid als "onkruid". De blaadjes groeien aan steeltje in
een rozet en met een beetje handigheid snij je die van de plant en kun je vaker van dezelfde plant eten. Voor tuinbonen is het te vroeg,
mijn planten zijn net 4 cm hoog. Raapstelen heb ik al gehad, niet mijn favo maar alla, jong oogsten dan zijn ze het lekkerst (stoven of in de stamppot).
Postelein is eigenlijk van dat groenvoer voor alternatievelingen en yups, in de winkel ligt het vaak gewassen en wel in een plastic zak verpakt.
En heel gezond ! Bleh LOL lekker met mayo Wink
@bep, het smaakt groen, de steeltjes zijn knapperig, zelf doe ik er meestal kaas en/of walnoten door en zet de mayo tube dan op tafel.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 14:03
Tuinboontjes zijn jong het lekkerst maar je hebt er heel wat voor nodig voor een maaltje .

Als de tuinboontjes wat groter worden moet je ze eigenlijk dubbel doppen . Eerst de boontjes uit de schil en dan het buitenste velletje van de binnen boontjes
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 16:00
@Mutti dat is waar, maar sinds ik zelf moestuinier merk ik ook dat de ene tuinboon de andere niet is, sommige zijn echt lekkerder dan anderen.
Maar zelfs als je ze niet zou eten zou ik ze graag in de tuin hebben, als tuinbonen bloeien - dan ruiken ze echt hemels. Als je de bonen niet
lust oogst je die gewoon voor het zaad . . . heb je het jaar erop weer hemelse geuren in de tuin LOL
 
Vandaag komen de ballen van gister op tafel, hopelijk genoeg aardappels en raapstelen (stengels zeggen ze hier) ik denk gestoofd en met
een glaasje port op hun hoofd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 19:02
De binnenkant van de schil van de tuinboon maakt je handen weer schoon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2016 om 09:35
vandaag zal het heel uitgebreid eten zijn met dingen die niet bij elkaar gaan.
4 biefstukken, hertekalffilet, coq au vin, kip met fruit en currysaus, gefrituurde hapjes en 12 brusselse wafels. Allemaal voor ons getweetjes.

Gisteren tot de constatatie gekomen dat de koelkast met vriesvak die beneden staat kapot is, waarschijnlijk al van eergisteren of zelfs de dag ervoor. Het vlees was nog lichtjes een heel klein beetje bevrozen, de dozen met wafels en hapjes om te frituren waren wak (die hebben wel de moeite gedaan om er geen knoeiboel van te maken en hebben het vocht van het vriesvak ontdooien helemaal op hun genomen ) en het drinken dat in de koelkast stond was niet echt fris meer te noemen.

Helemaal kapot is ze niet want het lichtje brand nog. Kunnen we ze misschien nog gebruiken als verlichte kast, als we de deur eraf halen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2016 om 10:42
Hebben een paar jaar geleden ook zoiets gehad . Vlak voor de paasdagen dus overvol gestouwd .
De winkel had niet de juiste koel/vriezer die we zochten . We kregen zomaar een leenexemplaar dezelfde dag thuis bezorgd .

Dat doen we altijd in zulke gevallen ,er zijn ook mensen die medicijnen in de koelkast moeten bewaren was hun antwoord .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 456

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns