Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

steek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pocahonta5 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2014
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pocahonta5 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: steek
    Posted: 02 Mei 2015 om 14:50
Hallo,
welke breisteek en welke haaksteek verbuikt het minste garen?

Gr.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2015 om 15:09
wat verbruit het minst is niet zo makkelijk te zeggen. ik weet niets over breien, maar bij haken is de halve vaste de kortste steek, dus verbruikt die het minste garen per steek. maar omdat die kleiner is, moet je ook meer steken haken om hetzelfde formaat te maken van iets dat met een grotere steek is gemaakt, dus hef je het effect van het bespaarde garen weer op.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2015 om 16:46
is dit echt een vraag? of een grapje?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2015 om 17:19
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

is dit echt een vraag? of een grapje?
Mijn gedachte. Maar als ik quasi serieus ben zou ik zeggen . . . neem hele dunne naalden dan maakt het niet uit.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2015 om 19:43
Een kabelsteek bij breien verbruikt veel garen. De zogeheten luie wijvensteek verbruikt relatief weinig garen.
Bij haken heb ik geen idee eigenlijk.

Maar waarom deze vraag? Heb je weinig garen en wil je er toch iets groots van maken?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2015 om 10:39
Je kunt dit zelf uitvinden, zonder onze hersens te kraken, door gelijke stukken garen af te knippen, bijvoorbeeld 3 meter en daarmee te gaan breien en haken in allerlei steken en zien hoeveel je er van elke draad kunt maken. Natuurlijk moeten de begin-eindjes wel allemaal precies even lang zijn.

We zonde dat dit soort vragen aldoor in Tips en Trucs opduiken en niet bij Vragen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2015 om 12:20
ik denk dat dit een prijsvraag is en dat het leukste antwoord een voetreis naar Rome krijgt !!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 11:47
ook goed een voetreis naar rome! krijg ik er wel schoenen bij?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 15:31
Dun garen heeft de meeste meters per 50 gram . Als je dan dikke pennen neemt en gewoon tricot breit kom je denk ik het verst met je bol .

Je krijgt dan beslist iets wat luchtig is en je in de zomer in Rome kunt dragen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 16:17
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dun garen heeft de meeste meters per 50 gram . Als je dan dikke pennen neemt en gewoon tricot breit kom je denk ik het verst met je bol .

Je krijgt dan beslist iets wat luchtig is en je in de zomer in Rome kunt dragen .
LOL
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 10:34
Een visnet patroon neemt het miste garen
december2011

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 17:16
hahaaa, maar dan vis je wel achter het net . . denk dat de vraag niet zó veel haast had, uhm .. het antwoord bedoel ik . . en die schoenen .. ja, die zijn denk niet bij de voetreis inbegrepen BreienMaar ;-(
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Pocahonta5 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2014
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pocahonta5 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2015 om 16:51
Bedankt voor de reacties. En ja, het was een serieuze vraag en geen prijsvraag Ermm. Ik wil nl een ah tas bekleden met een hele harige wol. Het is zo harig dat je de steek niet kunt zien. Ik heb er maar een bolletje van.

Gr.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2015 om 17:54
het ligt een beetje aan het formaat van de tas, en de dikte van de wol, maar 1 bol is waarschijnlijk veel te weinig. ik zou zeggen dat je daar toch al snel een stuk of 4 van nodig hebt als het zo'n grote tas is
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2015 om 18:24
Misschien kun je met een dunner garen rijgsteken maken en het dikkere garen daar doorheen rijgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns