Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Niet lang meer...

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Niet lang meer...
    Posted: 13 Mei 2015 om 21:39
Weet ik en volgens mij was dat hier niet het geval.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2015 om 10:57
Nee dat doen ze alleen maar als zo'n kuiken zwak is.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2015 om 23:13
Dan zal het toch wel de buizerd zijn geweest. Dank je Jannie.
(de andere mogelijkheid: dat het beest verspijst is door zijn eigen familie schuif ik terzijde... je wilt niet weten hoe hartverscheurend de kreten van moeder uil momenteel zijn, duidelijk op zoek naar één jong dat ze niet kan vinden...
Een vrouwtjes uil heeft altijd al een wat schel krijsend geluid, maar zoals nu... Vreselijk.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2015 om 20:24
Een roofvogel gegeten door een roofvogel, wat is de natuur toch apart
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2015 om 19:52
Zoals de veren eruit zien is het een roofvogel geweest. Die plukt de veren er uit en een kat of roofdier bijt ze af. Zo heb ik het van een boswachter geleerd.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2015 om 10:54
Het kan van alles geweest zijn, ik heb hier ook zo'n jager rondlopen - als het beweegt is het interessant. Nu is het jonge
konijntjes seizoen begonnen . . . vanochtend kwam hij er met 1 thuis - meestal volgen er nog een aantal. Niet dat ik er erg rouwig om
ben moet ik eerlijk zeggen. Hier in het dorp zitten de konijnen gewoon midden op de dag in kolonies in de plantsoenen zo veel zijn het er.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2015 om 09:13
Kan het een vos zijn geweest ???

Die roven hier ook nog wel eens .
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2015 om 23:14
Onze katten komen jaarlijks met waterhoentjes thuis, die zijn toch ook vrij groot. Maar ze eten dat nooit op, brengen het halfdood naar binnen zodat je een flink bloed- en verenspoor door je huis hebt.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2015 om 22:08
aaaaaaaach, wat triesttttttttttttttttttt . . gossiemijne . . maar wat een prachtige veren heeft ie nagelaten zeg . . die doe je toch niet weg . . een pr8 eerbetoon aan het uiltje om ze te bewaren . .
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2015 om 21:10
onze kat komt toch wel eens met bosduiven naar huis, allé niet echt naar huis, ze gaat die bij de buren in de tuin opeten.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2015 om 21:02
Daar heb ik niet bij stil gestaan. Er lopen hier wel eens katten rond, maar zal een kat een uilskuiken grijpen? Die is iets groter dan het gemiddelde vogeltje dat ie pakt?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2015 om 12:29
ai das heel jammer, vooral voor t beessie natuurlijk!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2015 om 10:38
wat triest is dit .

kan het geen kat geweest zijn ?
oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 22:38
Ja, de marter had ik in mijn hoofd ook al enigszins uitgesloten.. klopt van het bloeddrinken.

Havikken heb ik in het bos nog nooit gezien, wel sperwers.
Bep's observatie over de vleeseter is een goede. Gaaien en eksters zijn aaseters, maar kluiven het beest meer aan dat totale opeting.


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 21:44
aan den overschot te zien moet het een vleeseter zijn met tanden, want een ekster en een vlaamse gaai eten geen beentjes. Er schieten alleen pluimen over.


als onze kat een muis of een vogel vangt kraakt het ook altijd van de beentjes die gebroken worden.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 21:29
Is het overdag gebeurd? Zo ja dan is een marter onwaarschijnlijk. Die hebben trouwens de neiging om het bloed te drinken en dan het lijk te laten liggen, tenminste dat doen ze bij konijnen en kippen (daar hebben we er wel aan verloren). Havik?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 21:26
We twijfelen tussen een marter (maar die had waarschijnlijk het hele dier meegesleept naar zijn nest) of tussen een moordescadron aan eskers en vlaamse gaaien.
Een gaai is al eens erg dicht bij de nestkast geweest, maar werd toen verjaagd door een van de ouders.

Aan de manier waarop we de resten gevonden hebben, hebben we wel het idee dat het diertje op de grond vermoord en verspijsd is.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 20:54
sjaans dat ge die ene nog op film en foto hebt.

maar dan nu de vraag welk beest heeft dit gelapt?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 20:38
En of ik gehecht was aan de tweeling (en hun ouders)...
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2015 om 20:08
Oei, wat triestig..... De natuur kan ook wreed zijn.
Gecondoleerd, je gaat je toch hechten aan die diertjes hè.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns