Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Niet lang meer...

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Niet lang meer...
    Posted: 04 Mei 2015 om 19:51
Ze zijn al aardig gegroeid, ik vermoed dat ze komende nacht hun vleugels uit gaan slaan en de grote wereld beetje bij beetje gaan verkennen (maar eerlijk gezegd roep ik al drie dagen dat ze "vannacht" weg gaan... ooit ga ik gelijk krijgen)


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 19:54
C4th, zie dat ge ze te stekken hebt op foto hoor. en dan hier plaatsen. Ik wacht tot een uur of halftwee.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 19:54
Lol... is gelukt.
Had even moeite met het plaatsen van een video'tje.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 21:29
mooi!!!!!!!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 21:31
ik blijf ook op Bep, samen met jou ..mocht ik toch in slaap vallen dan kijk ik naar de herhaling of uitzending gemist . .wat zijn het voor gevederde vriendjes Cath ???
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2015 om 23:14
Lol, blijf vooral niet op, doe ik ook niet.
Ik heb vorig jaar bij de Aldi zo'n wildcamera gekocht, die op bewegingen en warmte reageert.

Kortom: Pas morgenvroeg, als ik het foto-kaartje weer wissel, weet ik of ze het hok verlaten hebben (als ik ze voor die tijd niet heb zien ravotten).

En als ze het hok verlaten hebben, dan gaat het grote verstoppertje spelen weer beginnen.... De kooi hangt in een douglas spar... best dichte bomen, dus wordt een uitdaging.

Het zijn trouwens uilskuikens van een bosuil.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 10:00
aiiiiii, ben tóch in slaap gevallen maar het nix gemist geloof ik . . nog geen uitvliegers C4th ?????? Ooooooooooooh, zijn het uilskuikens .. komt daar die uitdrukking vandaan . . maar zó dom zijn die beessies toch niet ??
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 10:12
Ik ben ook benieuwd of ze al uitgevlogen zijn.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 10:21
Wel bijzonder die uiltjes in je tuin. Leuk dat je het met ons deelt.
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 10:56
Helaas, één is er vannacht naar alle waarschijnlijkheid vertrokken, maar mijn memorycard in de camera heeft blijkbaar een storing opgelopen. Na drie opnamen is 't ie er mee gestopt.

Het andere kuukje zit er nog in, vanavond dus maar een andere memory-card erin.

Nog wel even een foto van gistermiddag, toen ze er beiden nog inzaten:


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 11:05
tot kwart voor twee opgebleven vandenacht en toen had ik dus gezien dat de foto niet meer ging komen. En vanmorgen om kwart na zeven ben ik opgestaan en vlug komen kijken. Nog niks.
En nu een mooie foto.
Wat ik mij ook afvraag is of mama en papa uil ook nog in die nestkleerkast kruipen of is het eten geven langs het open keukenluik?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 13:46
Je hebt best kans dat de eerste nog in de kast terug komt om te slapen .
Later gaan ze in de buurt zitten roepen . De ouders om de jonkies eruit te krijgen en de kuikens om eten te krijgen

Een aantal jaren geleden toen "beleef de lente " er voor de eerste of 2e keer was heb ik een seizoen meegedaan met verslaggeving van uur tot uur .Ik had voor de steenuil gekozen Er was toen een rooster gemaakt .Zodat er echt een 24 uurs waarneming was Je moest prooien tellen en wat voor prooien .Je moest zelfs als het lukte de soort muizen benoemen Af en toe was er gewoon teveel en werd er een voorraad kast aangelegd .

Toen kwamen de kuikens ook nog wel eens terug om te slapen .Het volgende seizoen ben ik afgehaakt er was een soort ruzie ontstaan ik begreep niet eens waarover
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 14:49
Ben benieuwd of ze terugkomen. Van bosuilen geloof ik het niet zo, als ik naar andere jaren kijk (toen de kast wel minder mooi hing voor ons), dan was het wel eens vertrokken, altijd vertrokken.

Wat betreft het voeren... thuisbezorgd.nl. Als ze al even naar binnen wippen is het echt dat, erin en direct er weer uit en wel zo snel dat het meestal net niet door de wildcamera gepakt is.

Terwijl ik dit begon te tikken kreeg ik het dringende advies van beneden door dat ik direct met de camera naar het uitzichtpunt moest...

Zie volgende plaat... laatste kuikje wilde ook vertrekken, maar had blijkbaar buienradar niet geraadpleegd... Net toen hij wilde stak er hier even een heel heftige bui op (met als resultaat een boomtop die geknakt is elders in de tuin)



Samengevat: Hij is nog niet weg.
(en op de wildcamera hoef ik niet te rekenen... met deze wind worden dat gen goede opnamen)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 15:10
dat is een mooie foto. En hij keek recht in de lens, en nu naar mij.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 15:33
Ik heb medelijden met het ding... Heeft die net al zijn moed bijeengeraapt om dan toch ook maar het nest te verlaten, komt er een giga-windvlaag en een berg water de lucht uit... die bedenkt zich nog wel even een paar uur :)
(maar zo niet, ik heb even een andere werkplek betrokken, één met uitzicht op de kooi)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 17:03
Wat fijn dat je ons zo op de hoogte houdt! Het is zo een klein beetje alsof ik erbij ben en kan meegenieten. Prachtige foto trouwens!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 17:13
owwwww, wat een pr8 fotoos en wat een mooie beesssies . . hoop dat ze hun ''weg vinden'', vooral nu met die storm . . hier waaien de net uitgekomen seringen uit de boom, zoooooo jammer . . kheb ze meteen in een vaas gezet/gelegd maar ja, dat kun je met die uilskuikentjes niet doen hè . .
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 18:40
Wat een schatje die laatste. En wat een genot als je zoiets in je tuin kunt bewonderen. Vandaag onze "tuin" eekhoorn over het tuinhuis, in de boom, uit de boom, op de grond, tussen de struiken en het groen enz kunnen bewonderen. Heerlijk.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 20:52
Wat een prachtige foto's dank voor het delen!
Ik zag dat onze uilenkast ook weer bewoond is: de rosse kater van de buren lag er prinsheerlijk op te slapen :-\
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2015 om 21:10
Wat leuk om die in je tuin te kunnen hebben. Mooie foto's!
Grx
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.398 seconden.
Lang Yarns