Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

swoncho patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: swoncho patroon
    Posted: 05 Juli 2015 om 14:22
Hallo,
ik heb het swoncho breipatroon gekocht via een amerikaanse site.
is er iemand wie ik het patroon kan sturen om me te helpen vertalen want het is toch moeilijker dan ik dacht
Groet Janet
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 15:10
Je kunt ook een stukje hier neerzetten, de moeilijke dingen (die voor jou moeilijk zijn),
want k(nit) = rechte steek en p(url) = averechte steek
co = cast on (zet x steken op)
Dan snap je het zelf ook beter en wordt het ook makkelijker als je eens vaker een Engels patroon hebt.
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 15:42
Oke, hieronder een stukje van het achterpand
met pen 4 opzet 58 st. Av terugbreien.
Ik moet steeds st erbij opzetten om de ronding te krijgen, dit snap ik, maar nu inc. 1 st each side every row 11 times, every other row 7 times 7 times, every 4 thw row twice, dit snap ik niet ik moet steeds steken erbij opzetten en dan krijg ik dit stukje
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 15:59
inc 1 st each side ........

meerder 1 steek aan elke kant elke rij (11 maal)
elke 2de rij (7 maal),
elke 4de rij (2 maal)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 16:54
Gaat lekker dat meerderen zo LOL brei maar fijn door tot je het niet meer snapt
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 18:17
Oke dat snap ik, maar boven dit stukje staan ook meerderingen namelijk:
cast on 7 st at beg of next 2 rows, 5st at beg of next 6 rows, 4 st. At beg of next 8 rows, 3 st at beg of next 4 rows, 2 st at beg of next 2 rows, en dan komt de beschrijving van hierboven. Dus ik begrijp dat ik de st van hierboven erbij moet opzetten maar dat andere dan?
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 18:20
Misschien wordt het duidelijker als ik 1 van jullie het patroon toe stuur per mail
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 18:26
http://www.glenfiddichwool.net/patternslist/sweater-swoncho-crochet
is het deze?

die cast on .... zijn steken die je moet bij opzetten om die ronding/dat model te krijgen. Die increase zijn echt meerderingen, dus 2 steken in hetzelfde gat maken.
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 18:57
Dit is het patroonhttp://www.ravelry.com/patterns/library/13-dolman-pullover
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 19:04
Dit is de volledige tekst van het begin van het achterpand
with size 4 needle cast on 38 sts. Purl 1 row.
working in st st troughout, shape lower edge as foll: cast on 7 st at beg of next 2 rows, 5 sts at beg of next 4rows, 4 sts at beg of next 8 rows, 3 sts at beg of next 2 rows, 2 sts at beg of next 2 rows, inc 1 st each side every row 11 times, every other row 7 times, every 4th row twice 154 sts. Work 3 rows even , end of last row worked
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 19:18
38 steken opzetten
1 rij averechts
werk in tricotsteek st st = stockinette stitch = tricotsteek), vorm onderste 'boog' als volgt : zet 7 steken bij op in het begin van de volgende 2 rijen
5 steken in het begin van de volgende 4 rijen,
4 steken in het begin van de volgende 8 rijen,
3 steken in het begin van de volgende 2 rijen
2 steken in het begin van de volgende 2 rijen.
dan die increasen (maken volgens mij de mouwen)
en dan 3 rijen tricotsteek en ene kant is af.

alleen kom ik dan op 158 steken uit.
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 19:39
Hallo bep, het begint me te dagen , zou het zo kunnen zijn dat je eerst st erbij op moet zetten en die laatste st tussen 2 st een extra st opzetten, zal ik je anders het patroon toe mailen?
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 19:45
Grappig ik kom na het tellen uit op 150 st intressant patr. Heb het nu al 4 x nagerekend ik kom met mijn calculator op 150 st
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 20:14
a en 154 ligt er juistekes middenin.

Ja dus eerst in het begin bij opzetten en dan pas de meerderingen (en dat is tussen 2 steken)



Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2015 om 21:10
Ja dat denk ik ook, ik begin gewoon maar, heb tussendoor ook nog een ander breiproject plus 2 haakprojecten, dus misschien duurt het even maar ik zal vast wel weer met vragen komen te zitten, bedankt bep voor je hulp
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2015 om 11:18
Ik om precies op 154 uit - oeps, zal ik nog een keer tellen.

Cast on
38 + (7 * 2) + (5 * 4) + (4 * 8) + (3 * 2) + (2 * 2) = 114
Meerderingen
(2 * 11) + (2 * 7) + (2 * 2) = 40
Samen 154
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2015 om 11:22
Als zo'n meerdering zou samen vallen met extra steken erbij opzetten, ik weet niet of ik dan een extra steek zou opzetten of een
meerdering maken. Een meerdering maken tussen die cast ons ik vind het een beetje overkill. Ik denk dat ze het puur gesplitst hebben
zodat het patroon makkelijker uit te schrijven zou zijn. Voor mezelf zou ik het herschrijven.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2015 om 11:53
volgens mij lw vallen die meerderingen na de cast ons, want anders gaat ge maar een heel klein ruggeske en buikske hebben, meer een borstwarmerke met mouwen wordt het dan. En idd het zijn exact 154 steken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2015 om 12:40
Ik ken het patroon niet dus ik weet niet hoe het er precies uit gaat zien, maar ik ben blij dat ik nog tellen kan LOL. Dat de hersenpan
na de hitte van de afgelopen week toch niet geheel gesmolten is !!!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2015 om 12:43
ik ken het patroon ook niet maar als je de foto ziet die op de aangegeven link staat dan zie je toch al iets

ik heb geprobeerd om hem in een kleurke te krijgen (dus aanklikbaar) maar hij zei foert.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns