Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

poppenkleren

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: poppenkleren
    Posted: 21 Juli 2015 om 01:49
Wat een schattige poppen ,ik heb je wat baby patronen gestuurd .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2015 om 00:17
voor die van 65 cm zijn dat al babyklerenpatronen die je kan gebruiken.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2015 om 00:01
Ik ga ook weer mooie nieuwe kleertjes haken/breien voor Yaba!!! breien2

Ze is 65 cm groot.



Ook Chico en Mario krijgen nieuwe kleertjes Smile

Ik haak nooit af!

Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 18:42
Ontvangen! Dank je wel
Hanny
Back to Top
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 18:10
Hallo Hanny
Ik stuur je zo wat !
Groet Geerke
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 18:06
Jazeker, ik moet de beschrijving van de jeans nog op papier zetten, een werktekening heb ik al. Ik voel al een nieuw boekje aankomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 11:50
Magteld, jij bent een echte couturière mét je eigen ontwerpboeken, toch ?!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 09:40
Als je eenmaal bezig bent, word je een echte poppencouturier, ik ben al weken bezig met jeans, ponchootjes, truitjes en sandaaltjes. Je bent zo lekker snel klaar, alleen zijn er net zoveel draadeindjes weg te werken als bij een herentrui. Alleen houd ik niet van slaplijverds, ik werk met harde poppen. Vandaar dat ik geen echte patronen heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2015 om 07:58
Dank jullie wel. Daarmee kom ik een eind. Ik heb een 2e popje opgehaald dus ik kan alles op een popje passen.
Hanny
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2015 om 10:05
http://byhookbyhand.blogspot.be/search/label/Bleuette

links onder labels staan er nog hoor. misschien met wat meten en passen dat je er wel iets van kan maken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2015 om 08:38
Heb je de pop thuis? Want dan is het makkelijker. Of heel precies meten. Als ze vaker zo'n verzoek heeft, is het handig om een "tweelingpop" bij jou thuis te hebben.

Broeken zijn ook vrij simpel, je begint bij de taille, ietsje wijder, met een stokjestoer, waar later een elastiek of koordje doorheen kan, dan ga je door tot het kruis, ronding meenemen, en dan splits je het werk voor de pijpen.

Trui: twee rechte lappen, achter twee schouderbandjes met knoopsgat, voor twee knopen. Mouwen: rechte lappen.

Schoenen: rechte lapjes, die je dubbelvouwt. Aan de ene kant een hielnaad maken, aan de andere kant een voor- en bovennaad. Eventueel de instap omhaken.

Slaapzak: Meten van kruin tot voeten en over de voeten terug naar de kin. Rechte lap haken, Een capuchon maken door de punten naar elkaar te brengen en dat naadje te dichten, de zak dubbelvouwen tot de kin en de zijnaden dichtmaken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2015 om 08:24
Help, mijn kleindochter wil poppenkleren. Gehaakt en voor de vakantie. Zelf ben ik bezig met twee lampenkappen en een grote poef en ik maak nooit iets met poppen want ik vind poppen niet leuk. Het komt dus allemaal lekker uit...maar ja, kleindochter smekend aan de telefoon!!!Vannacht heb ik al de gehaakte poppenreiswieg (voor 2/3) afgemaakt. Dat komt vandaag wel goed en ook dekentje/lakentjes erbij lukt. Maar...poppenkleren? Kan iemand mij helpen? Als ik google komen er wel allemaal popjes om te haken maar het allerliefste popje heeft ze al. Het is alleen bloot. Ik stap zo op de fiets om bij mijn schoondochter een soortgelijk popje op te halen. Babypopje van 32 tot 35 cm met stoffen lijfje. Dan krijg ik wat gevoel bij de maten. Rechte rokjes gaan ook wel lukken. Maar zo hier en daar een patroontje zou handig zijn. Gelukkig heb ik maar één kleindochter. Ze vliegt alleen wel zaterdagochtend naar het vakantieadres. Hard haken dus.
Hanny
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns