Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

grappige kinderlogica of -uitspraken

 Reageer Reageer Pagina  <1 4567>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2017 om 14:11
verwijderd
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2017 om 16:52
Blauw zijn komt volgens mij oorspronkelijk van het spreekwoord "Zo blauw als een tientje" wat inderdaad betekend dat je behoorlijk toeter bent.
Van de blauwe knoop zijn betekent dat je geen alcohol drinkt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2017 om 20:19
Originally posted by C4th C4th wrote:

Blauw zijn komt volgens mij oorspronkelijk van het spreekwoord "Zo blauw als een tientje" wat inderdaad betekend dat je behoorlijk toeter bent.
Van de blauwe knoop zijn betekent dat je geen alcohol drinkt.
Zelfs in Duitsland snappen ze dat van die blauwe knoop - ik roep dat altijd als ze me midden op de dag een schnaps in mijn handen proberen te drukken.
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2017 om 17:01
"Waar zit mijn acute blinde darm?"
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2017 om 10:06
Gisteren oppasdag

Omdat zijn vader naar NY was moest mijn dochter kleinzoon naar voetbal training brengen na haar werk ,dus haasten

Hij had zijn trainings spullen alvast aangetrokken . Kort wit broekje ,ik kreeg het al koud als ik er naar keek . Ik : heb je geen maillot ,dit is toch veel te koud die blote benen . Die werd opgezocht . Toen z,n shirt . Ik : heb je wel een hemd aan ?? Ja ik heb een sweater aan een shirt en m,n buikvel dat is genoeg anders stik ik
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2017 om 12:20
LOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2018 om 20:00
Vanmorgen zijn we bij mijn schoondochter op de koffie geweest.
Voor mijn CVA bleven we dan meestal daar lunchen, nu is dat net even teveel voor mij.
Mijn schoondochter had tegen mijn kleinzoon (over twee weken wordt hij drie) gezegd dat opa en oma koffie kwamen drinken en daarna weer naar huis zouden gaan.
Wij zijn daar, kleinzoon blij en enthousiast en kletst lekker.
Het was gezellig, we drinken koffie, eten een koekje en praten gezellig.
Opeens zegt kleinzoon: "Oma koffie op, opa koffie op. Nu gaan ze weg.

Gelijk heeft ie. Afspraak is afspraak.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2018 om 20:14
Ha-ha... Wat zal je schoondochter het even warm gekregen hebben. Eerlijkheid is toch maar een erg moeilijk begrip.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2018 om 20:26
Wel nee...
We schoten tegelijk in de lach. Het was nogal komisch.

Ik wist tenslotte dat we alleen koffie zouden drinken.
Ook weet ik dat schoondochter haar zoon zoveel mogelijk verteld wat en hoe. Kleinzoon kan niet tegen onverwachte dingen, hij is licht autistisch
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2018 om 22:17
LOL
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2018 om 12:09
Een kindje kan toch zo onschuldig zijn he😍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2018 om 21:23
dat is ongelooflijk hé hoe dat die kleinmannen alles onthouden en in het oog houden zonder dat ge het merkt. Hij is toch wel efkes voor de zekerheid in de tassen komen zien of ze wel degelijk leeg waren?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2018 om 21:09
Afgelopen Maandag was zo als altijd oppasdag op kleinzoon .
In de vensterbank stond nog steeds het door hemzelf gemaakte kerststalletje .
De figuren waren van klei textiel en wol gemaakt, best leuk en die stonden vastgeplakt op de zijkant van een schoenendoos ,die dus het stalletje was
In de kribbe lag het Kindje ,LOS

Het Kindje heb ik niet vastgeplakt oma,moest wel , want als hij 8 is ( is hijzelf ook )past hij er toch niet meer in .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2018 om 09:08
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2018 om 09:41
LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2018 om 10:38
Die logica vind ik zeer reeel!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2018 om 10:44
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2018 om 14:22
Haha, er zitten leuke bij! Ik heb zelfs even hardop moeten lachen om sommige!
Zelf hadden we vroeger buren die katholiek waren, en buurvrouw had het vaak over Maria. Wij waren niet katholiek, dus alle beelden daar in huis en zo waren ook vreselijk interessant. Op een dag was ik (toen was ik misschien een jaar of 5, kon net een beetje lezen) met mijn moeder aan het thee drinken. Ze zag mij al een tijd naar het biscuitje kijken voordat ik vroeg: "Mama, waarom hebben wij eigenlijk katholieke biscuitjes?" Ze had eerst geen idee waar ik het over had, maar toen zag ze het: "Maria" stond erop... Volgens mij bestaan de Maria-biscuitjes nog steeds, of niet? (Ik heb liever San Francisco, haha.) 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2018 om 00:46
verwijderd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2018 om 10:52
Ja hoor de "mariakaakjes " zoals ze bij ons heten bestaan nog .
We kregen ze iedere zondagmiddag bij mijn oma bij de thee .

Ik vond San Francisco ook lekkerder . Mijn oma wilde daarin wel meegaan ,maar ik kreeg dan wel een halve ,want ze waren groter .

Hoe is het barman probleem opgelost Bep ? Het is al jaren een probleem voor iedereen de juiste rol te vinden .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns