patronen lezen |
Reageer |
Autheur | |
salvie
Newbie Lid sinds: 14 Februari 2016 Locatie: nederland Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 Februari 2016 om 15:58 |
ik heb laatst een cursus haken gevolgd en ik kan het nu alleen nu had ik een pakketje gekocht om een konijn te haken maar het lukt me niet om het patroon te lezen ik zal het uitleggen
toer 1 haak 6v in een magische ring (6) toer 2 haak in elke v 2v (12) toer 3 haak 1v, 2v in de volgende v herhaal tot einden toer (18) toer 4 haak 2v 2v in de volgenden v herhaal tot einden toer (24) toer 5 haak 3v, 2v in de volgenden v herhaal tot einden toer (30) toer 6 haak 4v, 2v in de volgenden v herhaal tot einden toer (36) toer 7 haak 5v, 2v in de volgenden v herhaal tot einden toer (42) toer 8 haak 6v 2v in de volgenden v herhaal tot einden toer (48) en dan komen anderen dingen maar ik ben niet verder gegaan als 6 want ik heb het zo gedaan: eerst een magische ring gemaakt met 6 vasten er in dan in iederen vasten 2 vasten en toen (toer 3) een helen ronden steeds eerst 1 v dan 2v dan 1 v dan 2v en toen (toer 4) steeds 2 v in iederen vasten en toen (toer 5) steeds eerst 3 v dan 2v dan 3v dan 2v enz zo ging ik door tot toer 6 maar het rondje moet dan een beetje bol staan of plat zijn maar bij mij gaat het helemaal kreukelen en ik heb het een paar keer opnieuw gedaan dus ik weet niet wat ik fout doe kan iemand mij helpen
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
heb je ook de steken geteld bij elke toer? Want volgens mij kwam je niet aan 36 steken als je toer 6 had gedaan.
toer 2 : in elke vaste 2 vasten haken dan krijg je 12 steken toer 3 : in de eerste vaste 1 vaste haken in de volgende vaste 2 vasten haken dan de volgende vaste terug 1 dan in de volgende terug 2 enz. tot die hele toer gedaan is en dan heb je 18 steken toer 4 : in de eerste 2 steken elk 1 vaste in de volgende (dus 3de steek) 2 vasten, terug (in steek 4 en 5) 1 vaste en in de volgende (steek 6) 2 vasten op het einde van die toer krijg je dan 24 steken en zo doe je verder zoals aangegeven bij de betreffende toer. Een steekmarkeerder, of een draadje of een paperclip in de eerste steek steken dan weet je wanneer de toer gedaan is. (is handiger om te tellen hoeveel steken je hebt) |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt een draadje losjes in de eerste steek of de magische ring knopen en dat meenemen bij elke toer, zodat je de eerste steek weet te vinden. Bij het haken van een rondje moet je er rekening mee houden, dat het na 6 toeren een zeshoek wordt, als je de meerderingen boven elkaar maakt. Dan begin je niet met 6 vasten en dan pas 2 in één steek, maar bijvoorbeeld met 3 vasten, 2 in één steek, 3 vasten enz.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |