Gordijntjes probleem |
Reageer |
Autheur | |
Gamble81
Newbie Lid sinds: 28 Februari 2016 Locatie: Ned Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 Februari 2016 om 10:47 |
Hai allemaal,
Wie wil even meedenken? Ik heb een gordijntje naar eigen patroon gehaakt, nu wil ik hem ophangen, maar de zijkanten trekken naar binnen. ) ( (<---dit effect dus) Ik heb het geblokt, gewassen en gespannen en nog het zelfde probleem. Gehaakte hokjes zijn 1 stokje, 1 losse, 1 stokje. Zou het met 2 lossen inplaats van 1 losse rechter moeten worden? Of heb ik de keerstokjes aan het begin en einde te strak? Graag wil ik nu opnieuw beginnen, maar durf niet meer zo goed
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://forum.hobbydoos.nl/vervanging-van-3-keerlosse_topic39308.html
Waarschijnlijk heb je 4 losse gedaan voor het eerste stokje en de eerste losse. En dan is het zien dat je in de juiste losse steekt op het einde van de toer. Je kan ook direkt na die drie losse in dezelfde steek een stokje maken dan is het al wat steviger. Of zoals in de link hierboven de keerlosse vervangen door een steviger eerste stokje dat zich ook gedraagt als een stokje. Misschien is het dan opgelost. |
|
|
|
Gamble81
Post Options
Thanks(0)
|
Hai Bep,
Helaas..... Ik heb het op de manier gedaan die jij aangeeft, maar volgens mij maak ik die juist te krap zodat het naar binnen trekt.... Na het keerstokje heb ik ook al een dicht hokje bij elke toer gemaakt in de hoop dat t recht zou blijven, dus een dichte rand om het hele werk heen Ik haak het patroon van onder naar boven, zou vanaf de zijkant beginnen een optie zijn om het rechter te kunnen trekken? Ik zal eens kijken of ik straks een foto kan uploaden naar hier. Dankje voor het meedenken!
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat als je vanaf de zijkant begint dat je dan het probleem onder en boven gaat hebben. (Boven kan het weggecamoufleerd worden door op te hangen).
Als je die vervanging van keerlosse hebt gedaan, heb je misschien een hoogtebeentje te weinig, als je snapt wat ik bedoel. |
|
|
|
Gamble81
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga zo eens kijken wat hij met een 3e hoogtebeentje gaat doen! Heerlijk zo'n lege agenda op zondag
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
En hopen dat het dan niet meer trekt.
|
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zou een aantal toeren vasten aan de zijkant een oplossing zijn of kan dat niet ??
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een stevige oplossing voor de drie keerlossen zijn: een vaste in de allereerste steek en dan op de dwarslus daarvan nog eens een vaste, desnoods daarop nog eens een vaste in de dwarslus, dan pas de losse voor het gaatje. Je zult moeten uitzoeken wat bij jou het beste werkt, drie gestapelde vasten of maar twee.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Gamble81
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben zo blij
Het lukt nu wel en trekt niet meer. Opnieuw begonnen en eens echt goed gekeken naar die blog, ik kwam er achter dat ik deze al jaren niet goed deed. Nu wel en het word supermooi! Dankjulliewel!
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fijn om te horen en veel plezier met je gordijntje.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |