Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

machine naalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: machine naalden
    Posted: 06 Maart 2016 om 13:01
Ik had iemand gevraagd een doosje machine naalden mee te brengen .

Nu zit er een naald bij die een blauw uiteinde heeft . Geen idee waarvoor ( jeans) ? . wie weet het wel ??

Kon het op het internet ook niet vinden wel een tip : naai af en toe door fijn schuurpapier houdt je naalden langer scherp .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2016 om 13:04
Ja volgens mij is die voor jeans
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2016 om 13:35
Bedankt Bloem .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2016 om 15:34
Toch twijfel ik hieraan. Volgens mij is de "blauwe naald" een stretchnaald. Omdat ik nooit stretch naai, heb ik 'm niet in huis. 

Ik zie dat het merk "Schmetz" een eigen kleurcode heeft om de naalddiktes beter te herkennen. 
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2016 om 17:34
Bij mij zitten in het doosjes met verschillende naalden blauwe jeans naalden, dus Bloem heeft helemaal gelijk. En de stretch naalden hebben een gele bovenkant.
Groetjes, Jannie
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2016 om 21:10
Die kleurtjes maakten we er vroeger zelf op met nagellak ,maar toen had je nog niet eens stretchnaalden

Maar een naald die in het doosje al een kleurtje had ,had ik nog niet gezien, maar het is ook al een hele tijd geleden dat ik naalden gekocht heb . Ik begin achter te lopen
Ik zal mijn instruktieboekje nog eens opzoeken
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2016 om 21:20
Zo'n 25 jaar geleden had ik een lap stretchstof waarbij ik in de winkel een "blauwe naald" geadviseerd kreeg. En inderdaad zag die er als blauw metaal uit. Maar waarschijnlijk is dat inmiddels weer veranderd, want ik kwam daarnet op internet ook geel voor een stretchnaald tegen. Het zou jammer zijn als je de verkeerde naald voor het verkeerde doel zou gebruiken. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2016 om 09:10
Ik heb nog zitten zoeken

Singer geeft aan blauw voor jeans . Een ander merk geeft weer aan dat het dikte 90 is . Dan zouden de andere naalden ook een kleurtje moeten hebben .
Bij ronde naalden is het weer anders . Die zijn er kennelijk nog wel

De blauwe zit bij mij niet onder dikte 90 dus houd ik het maar op jeans .

In mijn instruktieboekje kom ik er niets over te weten

Bedankt allemaal

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2016 om 12:42
Ik heb jeans naalden van Organ en die hebben een blauw uiteinde
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2016 om 13:10
ik heb mijn naalden hier gezocht en gevonden, maar geen een heeft een kleurke.
Ik heb een doosje met jerseynaalden 70-90
       een doosje met jeansnaalden 90-100-110
    en een doosje standaard waar dus al die maten inzitten zonder kleurstipke
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2016 om 13:20
Mijn naalden hebben al jaren kleurtjes. Stretch zijn sinds kort veranderd, ipv rood zit er nu een rood en een geel streepje op. Dit zijn Schmetz naalden. Men heeft mij gezegd dat ook de Pfaff en de Singer naalden van de firma Schmetz komen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.844 seconden.
Lang Yarns