Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hmm straks wat lekkers bij de thee

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hmm straks wat lekkers bij de thee
    Posted: 20 Maart 2016 om 19:07
Ik heb het gisteren ook gehad, vind het zo lekker. Vorig jaar had ik het voor het eerst gegeten, tijdens de vakantie in Friesland: een wafel met warme kersen en slagroom. Dat is zo lekker. En dan later op de avond een wrap met roomkaas en zalm. Jaja, ik zou eigenlijk moeten afvallen maar deze dingen kan ik niet weerstaan, dat vind ik zo lekker.Embarrassed
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2016 om 19:14
... en dat krijgen wij te lezen na winkelsluitingstijd? Disapprove

Een wafel met warme kersen en slagroom is heerlijk!!! Succes vanavond en geniet er van. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2016 om 19:57
http://www.wafelengang.be/Proeven/

vooral de laatste drie recepten.
de ingrediënten moeten echter niet zoo oud zijn.
wellicht hebt ge nog wel het een en ander in huis Kamilla.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2016 om 21:40
ik heb ze nog nooit gehad
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2016 om 22:18
De zalm met roomkaas heb ik nooit gehad. Maar die warme kersen heb ik ooit op in België! 

Originally posted by bep bep wrote:

wellicht hebt ge nog wel het een en ander in huis Kamilla.

Tuurlijk, er waren nog wel koekjes. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2016 om 22:50
Originally posted by bloem bloem wrote:

ik heb ze nog nooit gehad
Schande Bloem, Je mag komen proeven als je een keer in Limburg komt. (vlaai mag ook)
Ik weet alleen niet of mijn wafels het predicaat: "Brussels" krijgen. Ze zijn niet zo dik als de beschrijving in de link van Bep.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2016 om 09:23
Ik vond het weer heerlijk. Deze wafels had ik in de winkel gekocht. Jaren terug had ik een snack apparaat, kon je oa ook wafelplaten in doen. Het heeft een tijdje geduurd tot ik een goed recept vond. Helaas ging het apparaat stuk en kon ik nergens meer een zelfde vinden. Nu hebben we gewoon een ding met alleen grillplaten erin.

Ja, dat dacht ik toen al, dat het toch meer uit Belgié kwam, maar ik heb het toen op een terras  in Friesland gegeten.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2016 om 09:54
Wat leuk die wafelrecepten.
En vooral helemaal onderaan, dat ouderwetse.

Nooit geweten dat er zoveel verschil inzat, een wafel is een wafel, dacht ik.
Niet dus.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2016 om 15:57
Tja, als we het toch over oud-friese recepten hebben, van het weekend maar weer eens een ouderwetse Wafkluif gebakken (kruidkoek waarin karnemelk verwerkt zit ipv boter, zodat je nog het idee hebt iets gezonds te eten)(even niet over de suiker nadenkend...)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2016 om 17:46
Als ik wafkluif goegel, kom ik 2 dingen tegen een kerriesoep en een taart.
Vermits het gebakken is zal het de taart wel zijn.
Op mijnrecepten.nl geklikt en wat zie ik voor het aantal personen : c4th.

Is het uw recept? en hoe roer jij alles glad met een pollepel want als ik iets met een pollepel glad probeer te roeren heb ik klontertjes (wat niet echt glad te noemen is).
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2016 om 23:19
u mag wel jij zeggen hoor :)

Ja, ik ben die C4th op mijnreceptenweb of hoe heet dat ding daar waar ik ooit wel eens iets mee gedaan heb.

Dat zelfrijzende bakmeel dat zeef ik even, dan gooi ik de rest van de ingredienten erbij en de karnemelk roer ik er beetje bij beetje bij totdat het glad oogt.
Dan mik ik de rozijnen en de hazelnoten erbij (in beide gevallen wel iets meer dan er officieel in het recept staat) en dat noem ik dan wel glad genoeg.

Het ziet er (in ongebakken staat) zo uit:

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2016 om 11:15
Klinkt best lekker.
Ik heb het recept opgeslagen en ga het zeker een keer maken.

Waar komt de naam "Wafkluif " vandaan? Klinkt meer als een recept voor hondenkoekjes dan voor een taartje.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2016 om 19:12
Ik zou werkelijk waar niet weten hoe het spul aan zijn naamkomt... Wellicht omdat het een hele kluif is om te eten (één plakje valt wel mee, maar 't is zo lekker dat je al snel zin hebt in nog een plakje)... Misschien omdat de mensen die zo'n plakje krijgen al lopen te kwijlen, waarbij je al snel verwacht dat ze gaan blaffen...

Ik zie de persoon van wie ik het recept heb eigenlijk al jaren niet meer, dus navragen wordt ook lastig.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2016 om 19:27
LOL... als het zo lekker is als jij het beschrijft...wil ik het snel gaan maken.

zal na de paas worden.

Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 18:30
Nee, doe maar rustig aan, is helemaal niet zo lekker... Is een harde korst met een zachtere binnenkant met noten en rozijnen. Lekkere kruidkoek met een bite...
(eerst is inmiddels alweer op en het was zo'n succes dat er hier verzocht is of het niet handig is er nog een te maken omdat we nog hazelnoten over hebben en is toch zonde om die weg te gooien...)
(niet dat er hier thuis veel weggegooid wordt...)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.436 seconden.
Lang Yarns