Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tunisch haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
narijn View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 April 2016
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer narijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tunisch haken
    Posted: 28 April 2016 om 22:04
Sinds enige tijd ben ik verslaafd aan haken. Na verschillende, geslaagde projecten vond ik het dus tijd om ook het tunisch haken te proberen. Zoals gewoonlijk heb ik alle info die ik kon vinden opgezogen en heb uiteindelijk een leuk patroon en wol gekocht.
Helaas! Al bij de derde heengaande rij loop ik vast!
Er staat: * de nld. Van rechts naar links bij 3 verticale stekenlussen van de vorige rij insteken en 1 lus opnemen, 1 omslag en op keus bij de 3 verticale stekenlussen insteken = 3 steken *

Moet ik nu door de 3 lussen in 1 keer steken of toch ieder apart en hoe werkt het dan na de omslag?

Wie kan mij verder helpen?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2016 om 10:28
Ik zou op You tube gaan kijken naar de diverse tunische steken. Ik begrijp dat "op keus" al niet. Dat zal wel een krukkige vertaling zijn.

Het is wel zo bij de meeste tunische steken, dat je in rechtopstaande lussen insteekt, omslaat, de draad doorhaalt en die lus op de naald laat staan. Dus als je dat bij drie lussen doet, heb je drie nieuwe steken.

We hebben bovenaan de startpagina een rubriek Vragen, daar kun je beter je vraag stellen en dan met wat meer tekst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2016 om 10:34
Overigens heb ik ooit mijn handwerkboeken en -encyclopedieën doorgespit op tunische steken, ze gescand en in 8 mails gezet. Ze zitten in mijn gmail en ik kan ze doorsturen. Het zijn geen patronen van gehaakte kleding ofzo, alleen de steken. Maar er bestonden geen boekjes over, dus dat kun je dan zelf samenstellen. Je kunt me een PM sturen met je emailadres door mijn naam aan te klikken en dan mijn profiel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
narijn View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 April 2016
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer narijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2016 om 20:09
Dank voor je antwoord. Ik zal mijn vraag 'verplaatsen' en aanvullen. Ik stuur je ook even een PM
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2016 om 09:41
Ik hoop dat mijn dossier tunisch haken goed is overgekomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
narijn View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 April 2016
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer narijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2016 om 13:27
Ik heb alles ontvangen!
Super zeg, wat een naslagwerk!
Ik ga er vanavond eens lekker voor zitten.

Ontzettend bedankt!!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns