Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

megabol Kruidvat

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: megabol Kruidvat
    Posted: 03 Mei 2016 om 12:51

Wat me vanmorgen nu toch overkwam!

Nietsvermoedend deed ik wat boodschapjes bij het Kruidvat, viel mijn oog opeens op een megabol katoen! (nou ja, ik was wel zelf naar het schap met hobbyartikelen gelopen natuurlijk)
Niet zomaar katoen, maar met heel langzaam kleurverloop: dat waar ik al jaren van begin te kwijlen maar nooit gekocht heb. Geen strepen dus, de bol begint met wit en loopt via roze naar rood. Daar doet hij 825 meter over.

Ik moest me inhouden om geen rondedansje in de winkel te maken! Gelijk een bol in mijn mandje gepropt, naar de kassa gesneld om zo snel mogelijk thuis te komen en een patroon erbij de zoeken.

Maaaarrrrr… toen kwam ik overal op internet de tip tegen dat je beter geen kantshawl met katoen kunt maken omdat dat bijna niet te blocken is. Suf! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht in de winkel.

Ik zie op Ravelry even door de bomen het bos niet, moet helemaal omschakelen. Heeft iemand een idee voor een shawl die ik er wel mee kan maken? Liefst breien, haken kan ook.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2016 om 10:08
Ik blok nooit. Ik heb wel gehoord dat een in zigzag gehaakte sjaal steeds langer wordt. Mijn advies is dan om hem in de breedte op te hangen, zodat hij in de breedte ook weer uitrekt. Bij een trui is het lastig als bepaalde delen langer worden, bij een sjaal maakt het toch niet veel uit?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2016 om 12:22
Ik blok ook nooit. Jawel, Heb het één keer gedaan. Allemaal granny's op zo'n spijkers gestoken, nat gesproeid en laten drogen. Zo fier als een gieter dat mijn lapkes allemaal even groot waren en aan elkaar genaaid.

Toen het een mooi geheel was, alles in de wasmachine gestoken (omdat ik alles eerst was). Dus blockeffect was weg maar ik had wel een soepel dekentje.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2016 om 12:38
Hoi Zakdoek en ook ik heb die bollen zien liggen bij het Kruidvat maar vanwege een reeds opgestart project toch maar niet meegenomen. Ik blok ook nooit en volgens mij kun je het beste op de website van hobbydoos kijken, hier zijn best leuke patronen en vast en zeker ook voor een katoenen sjaal.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2016 om 15:12
Ik speciaal naar Kruidvat...hebben ze het hier niet.
Evil Smile
Of ze waren al weg.
Unhappy
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2016 om 18:18
ik heb ze ook zien liggen. het was zo'n grote bol dat ik eerst dacht dat er een kleinere bol in de grote gepropt zat
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2016 om 23:35
Als ik jullie opmerking lees "ik blok nooit" word ik toch wel nieuwsgierig wat dat is. Eerst dacht ik dat jullie blokjes breien bedoelde, maar dan zou dat volgens mij geen problemen opleveren met zo'n grote van wit naar rood verlopende bol. Ik ben benieuwd... Embarrassed
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2016 om 09:47
Aaachch Lao-tse... wat sneu! Het leven kan zo hard zijn hè!

Wat een verschil: ik block altijd. 
Het maakt denk ik uit wat je maakt? Ik brei en haak veel shawls met een kantpatroon van fijne wol en grote naalden. Dan knapt het enorm op als het geblockt is.
Ik ben nu bezig met een shawl van Fenna en dat block ik ook niet, maar dat is wat meer het grovere werk, daar hoeft het niet bij.
Die bol van het Kruidvat daar moet ik nog wat op bedenken. Misschien niet zozeer een kantpatroon maar het eerder in iets relief-achtigs zoeken of zo?

Kamilla google eens op blocken/blocking shawls: er gaat een wereld voor je open!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2016 om 13:51
Ha, bedankt! Heb het een en ander opgezocht. Voor het eenvoudige functionele breiwerk dat ik verricht, lijkt me deze techniek niet zo voor de hand liggen.  
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.637 seconden.
Lang Yarns