Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

recepten

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 9>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1764
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2016 om 16:40
@bep, dat ziet er ook lekker uit, ga ik eens uitproberen dank u Smile
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2016 om 18:38
Italiaanse vis uit de oven. Voor 2 personen
8 groene olijven zonder pit
1 teentje knoflook
1 eetl citroensap
1 eetl olijfolie
1 1/2 eetl tomatenpuree
2 stuks pangasiusfilet


Warm de oven voor op 190 graden.
Hak de olijven en de knoflook klein.
Maak een mengsel van de olijven, de knoflook, citroensap, tomatenpuree en olie.
Leg de vis in een ovenschaal en bestrijk de vis met het mengsel.
Laat de vis in de oven in 15 minuten gaar worden.
Erg lekker met aardappelpuree en sperziebonen.

Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2016 om 23:14
Recept eierkoeken

Ingrediënten, 100 gr. Kristalsuiker 2 eieren 100 gr. Zelfrijzend bakmeel

Begin met het voorverwarmen van de oven op 180 graden. Doe de suiker in een kom en voeg de eieren toe. Mix met een mixer het geheel ongeveer 4-5 minuten totdat je een redelijk dik beslagje hebt. Voeg vervolgens de gezeefde bloem toe en meng alles met een spatel goed door elkaar. Gebruik geen garde of mixer want anders krijg je geen luchtige eierkoeken. Verdeel met een lepel ongeveer 6 hoopjes over een bakplaat met bakpapier. Zet de eierkoeken voor ongeveer 15 minuten in de oven.

Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 17:11
die eierkoeken ga ik tegen het weekend maken denk ik. duurt maar een half uurke dus moet te doen zijn.
bedankt voor het recept en ik zal laten weten of ze lekker bevonden worden of niet.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 18:03
Ik heb ze vandaag weer gemaakt. Voor wat variatie kan je er ook wat vanillesuiker of citroensap doorheen mengen s
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2016 om 08:40
Ik ben heel benieuwd
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2016 om 09:34
de eerste eierkoeken die ik maakte was geen groot succes. ze bleven plat en als ik ze van het bakpapier haalde hing er nog meer aan het bakpapier dan er koek overbleef.

Daarjuist tweede poging.
Ik heb er nog 1 kleine afgestreken eetlepel natriumbicarbonaat bijgedaan en de oven op 220° gezet zodat ze verschoten dat het zo warm was en de hoogte in gingen.
De smaak was ook beter met dat zoutduokoolzuur.

Ik heb er 2 opeengeplakt met wat zelfgemaakte frambozenconfituur.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2016 om 10:44
Mmmmmmmmmm
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2016 om 11:17
Toch ook maar eens proberen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2016 om 20:40
Wokschotel met knoflookgamba's en makkelijke atjar.
4 personen

Ingrediënten.
knoflookgamba's
3 teentjes knoflook
200 ml. olijfolie
400 gram gepelde en schoongemaakte gamba's

Mie
100 gr. rijstmie

Wokschotel

1 prei
1 winterpeen
1 rode paprika
1 komkommer
1 paksoi
1 rode ui
4 el. sweet chillisaus
100 gr. gezouten cashewnoten

Makkelijke atjar

200 ml. azijn
250 gr. suiker
1 tl. sambal
½ tl. kurkumma
¼ tl. korianderpoeder
1 prei
1 komkommer
1 winterpeen

Bereidingswijze:

Gamba's
Pel en hak de knoflook fijn. Meng de gamba's met de olie en knoflook en laat circa 30 minuten marineren

Mie
Breng water aan de kook en draai het vuur uit. Wel de mie in 4 minuten in het hete water en giet af.

Wokschotel
Was de prei en snijd het groen eraf. Snij het witte gedeelte in stukken van ongeveer 5cm.
Schil de wortel en snijd in dunne reepjes.
Verwijder de zaadlijsten van de paprika en snijd in dunne reepjes.
Pel de rode ui en snijd in parten
Halveer de komkommer in de lengte en verwijder de zaadlijsten. Snijd de komkommer in repen
Halveer en was de paksoi en snijd in reepjes.
Verhit de wok en bak de gemarineerde gamba's op hoog vuur ongeveer 5 minuten. Bewaar de olie voor de rest van de wokschotel. Laat de gamba's uitlekken op keukenpapier.
Verhit een extra scheutje knoflookolie in de wok en wok de wortel, prei, rode ui en paksoi circa 5 minuten. Breng op smaak met peper en zout. Voeg de paprika en komkommer toe en wok dit nog 2 minuten mee. Voeg op het laatst de chilisaus, de cashewnoten en de gamba's toe.
Serveer de wokschotel met de mie.

Snelle atjar
Breng de azijn met de suiker, sambal en specerijen aan de kook. Haal de pan van het vuur als de suiker is opgelost.
Was de prei en snijd het witte gedeelte in dunne ringen. Snijd de komkommer in plakjes. Schil de wortel en snijd in dunne repen. Je kunt ook linten van de wortel schaven met een dunschiller.
Meng alle groente door het warme azijnmengsel en laat ongeveer 30 minuten marineren.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 12:39
die snelle atjar zal ik eens voor mijn man maken. Die is er verzot op (als het die zoetzure fijngesneden gele en oranje staafjes toch zijn die je bij de chinees als versiering krijgt)
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 13:07
Ja dat is inderdaad zoiets. Je kan er ook meer van maken en dan in een weckpot bewaren.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2016 om 10:54
Dubbele chocoladebrownies

Ingrediënten
175 gr. pure chocolade
100 gr. zachte boter
300 gr. lichtbruine basterdsuiker
1 dl. melk
3 eieren
125 gr. bloem
1½ eetl. cacaopoeder
zout

Verwarm de oven voor op 175 graden. Hak 100 gr. van de chocolade in kleine stukjes. Doe de rest van de chocolade in een schaal, hang de schaal in een pannetje met warm water en laat zo al roerend de chocolade smelten. Klop in een kom de boter en suiker in ca.5 minuten tot een luchtige crème. Klop er achtereenvolgens de melk, eieren, bloem, cacaopoeder, de gesmolten chocolade en een snufje zout door. Spatel de stukjes chocolade erdoor. Vet een ovenschaal van ongeveer 20x30 cm in en beleg de bodem met een stukje bakpapier. Schep het beslag erin en strijk de bovenkant glad. Bak de koek in de oven in ca. 30 minuten tot de bovenkant lekker knapperig is. Binnenin mag de koek lekker zacht blijven. Laat de koek afkoelen tot lauw en snijd hem dan in blokjes. Laat de brownies op een rooster afkoelen.

Dit recept is ook erg leuk om met kinderen te maken.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2016 om 11:00
Brown Betty

Ingrediënten

5 appels (jonagold)
2 theel. kaneel
170 gr. bloem
150 gr. boter
150 gr. bruine basterdsuiker

Siroop

135 gr. bruine basterdsuiker
1 citroen
60 ml. warm water

Verwarm de oven voor op 180 graden. Schil de appels en snijd in partjes.
Meng het kaneelpoeder door de appels. Vet de bakvorm in en verdeel de appelparten erover.
Wrijf de bloem met de bruine suiker en boter tot kruimels.

Siroop
Meng de bruine suiker met het sap van de citroen door het water. Schenk de siroop over de appels en verdeel de kruimels erover. Bak de cake in circa 1 uur gaar.

Gebruik hier geen springvorm voor maar een ovenschaal. Bij een springvorm loopt de siroop er aan de onderkant meteen uit.

Dit recept ziet er heel raar uit als het uit de oven komt maar het is echt verrukkelijk.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2016 om 11:07
Die bruine Betty klinkt heel lekker.
Niet moeilijk ook.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2016 om 11:43
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Die bruine Betty klinkt heel lekker.
Niet moeilijk ook.


Het is inderdaad heel makkelijk te maken. Het lekkerste is die als het nog wat warm is.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2016 om 15:20
Vandaag de Bruine Betty gemaakt.
Ohhh errug lekker al ziet het er inderdaad niet uit, manlief vroeg of het wel goed gelukt was. LOL
Lijkt me heerlijk met een bolletje vanille-ijs.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2016 om 15:43
Ooooh ja, dat is ook heeeeeeel erg lekker
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2016 om 15:59
Kent iemand dit recept, tegen verkoudheid?
1 pak bruine basterdsuiker
1 flesje donkerbruin bier
20 anijsblokjes.
Dit allemaal in een pan laten smelten en dooreen roeren, daarna kun je het overgieten in een fles.

Het zou een heel goed werkend verkoudheidsdrankje worden.
Nu wou ik het gaan maken, heb altijd wel bruine suiker en anijsblokjes in huis. Toevalling had mijn man laatst verschillende soorten bier gekregen waarbij ook bruin bier.

Maar, blijk ik toch geen anijs meer te hebben. Snap er niets van die heb ik altijd in huis. Zul je net zien. En niemand thuis, ben zelf nog te ziek om weg te gaan. Zit dan maar te wachten tot mijn man thuiskomt, kan hij het gaan halen.

O ja, het zou al tijdens het bereiden goed helpen. Zal mij benieuwen, wil wel een keer een nacht lekker slapen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2016 om 19:42
nee ik ken dat brouwsel niet. Maar ondertussen heb je toch al wel dat flesje bier ingenomen met een lepel suiker in je mond? Dan is het seffens maar anijsblokjes sabbelen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns