Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

recepten

 Reageer Reageer Pagina  <1 6789>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2020 om 23:20
Ik heb het gevonden (topic recepten) en het recept van het gerecht hier geplaatst, (en natuurlijk ginder dan ook weggedaan) 
Gisteren, 23052020, Tomaten met gehakt in de oven klaargemaakt. 

Ingrediënten 

Voor 2 personen
4 Grote tomaten 
1 ei
400 gr gehakt
klein blikje tomatenpuree
paneermeel 
olijfolie

"Gereedschap"

Ovenschotel
Scherp mesje,
Bewaardoosje (voor de vriezer)

Bereiding: (Warmeluchtoven)

Doe het gehakt, de tomatenpuree, het ei in de mengkom en zet alles goed ondereen. Doe er wat paneermeel bij zodat het een vastere massa wordt. 
Leg de tomaten ondersteboven op een snijplankje. Snij dan aan de onderkant, evenwijdig met het plankje, een "dekseltje" af. 
Hol de tomaten uit en snij dan het kroontje, waar vroeger het steeltje zat, eruit.
Wat uit de tomaat komt, kun je in de vriezer steken om op een later tijdstip bij in de soep te doen.
Vul de tomaten met het gehakt (mag zelfs wat hoger zijn dan de tomaat zelf) en zet dan het deksel er terug op. Bestrijk met een beetje (olijf)olie. 
Zet dan de schotel in de voorverwarmde oven op 175° gedurende 55 tot 60 minuten. Klaar en warm opdienen. 
Naar keuze kun je er patatjes bijeten, of fritjes of puree (of gewoon zo)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2020 om 15:03
Jondala, zou dat ook lukken met zo'n bolleke mozarella en dan laten smelten?
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2020 om 18:27
Originally posted by bep bep wrote:

Jondala, zou dat ook lukken met zo'n bolleke mozarella en dan laten smelten?


Dat weet ik niet . Je kan het eens proberen
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2020 om 22:00
Ik weet het ook niet ,maar als je mozarella op een pizza in de oven doet ,smelt het bij mij niet .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 11:08
Die verse mozarella, dat geeft meer van die kauwgom plakslierten - de geraspte die je hier in de winkel ziet is net als gewone geraspte kaas - meer droog.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 14:41
Het is dus een 'droge' kaas die mozzarella van jullie, ik ken hier alleen die bollekes, of een grote staaf of kleine bollekes maar niet in droge vorm. Altijd in een natje. Ik vroeg mij al af hoe dat ik die mozzarella moest raspen, daarom dacht ik, ik gooi gewoon dat bolleke in de pan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 14:57
Ik heb ,net als jij Bep
nog nooit harde mozarella gezien ,allen zachte bolletjes die je wel kunt snijden .Nu kijk ik er ook niet zoveel naar ,zal er toch eens opletten .

Ik weet alleen dat ze van ik dacht buffelmelk het lekkerst ,maar ook het duurst is ,naar zeggen dan .

Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 16:15
Het is even zoeken in de winkel, maar de zakjes geraspte mozzarella ligt bij de zakjes gewone geraspte kaas en geraspte parmezaanse kaas
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 16:57
Invriezen en dan raspen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2020 om 11:55
Ik dacht dat Aldi het had, maar zag het niet - maar voor Bep geeft dat niet, want den Belgische Aldi . . . heeft het wel. En de AH ook.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2020 om 17:04
Vanavond rodekool met steak
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2020 om 17:38
Het waren vanmiddag krootjes met speklapjes ,voor manlief .Ik he het gedaan met witlof en een kaasschnitzel .

Morgen zien we wel weer .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2020 om 08:35
31 mei
Zogenaamde 'Zwitserse kost'.

Ingrediënten

1 kilo varkensstoofvlees
1 grote pot wortelen en erwten (450 gram uitgelekt gewicht)
1 klein potje tomatenpuree. 
Wat bakboter 
2 - 3 blaadjes laurier
takje Thijm
1 Blokje vleesboulion
pezo
Benodigdheden

1 grote kookpot

Bereiding

Het vlees langs alle kanten aanbraden. (Niet schrikken, want er komt vanzelf water bij, dat is héél normaal en heb je nodig voor de saus)
Kruiden naar smaak met peper en zout (pezo in het jargon)
Dan de tomatenpuree erbij doen en beetje roeren, (mengen van de tomatenpuree met het opgekomen vocht) dan dat bouillon blokje erbij doen en de blaadjes laurier en takje thijm 
De bokaal met wortelen en erwten het water weggieten en twee keer nieuw water opdoen en telkens water wegdoen (spoelen dus). Dan de wortelen en erwtjes erbij doen. 
Warm serveren met bv patatkroketten. 



Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2020 om 17:58
Courgette koekjes met basmatimayonaise

Ingrediënten,

1 courgette
4 eieren

Maken

Rasp de courgette grof en doe de geraspte courgette in een theedoek.
Knijp zoveel mogelijk vocht uit de courgette.
Kluts de eieren en voeg de courgette toe, eventueel wat peper en zout.
Warm een koekenpan op en doe hier wat olie in.
Doe met een grote lepel 1 schep van het mengsel in de koekenpan.
Naargelang de grote van de pan kan je er wat meer scheppen in doen.
Bij mij paste er 3 tegelijk in.

Basmatimayonaise

Ingrediënten

Mayonaise
Basmati pasta
Water

Maken

Doe de mayonaise in een schaaltje met een beetje basmati pasta.
Voeg een beetje water toe en roer alles door.
Proef of het pittig genoeg is. Zoniet voeg dan nog wat basmati pasta toe.

Serveer de courgette koekjes met de Basmatimayonaise en een salade
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 12:14
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 12:16
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

https://pin.it/7CBRCvi


De link doet het niet jammer
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2020 om 12:23
Viskoekjes met tonijn en wasabimayonaise

Ingrediënten:
blikje tonijn (in water)
rood uitje, heel fijn gesnipperd
2 eieren
2 eetlepels crème fraiche, Griekse yoghurt of ricotta (net wat je in huis hebt)
paar takjes peterselie, fijngehakt
zout en peper, naar smaak
arachide olie om in te bakken

Voor de wasabi mayonaise:
een paar eetlepels mayonaise of fritessaus
kloddertje wasabi (naar gelang hoe pittig je het wilt)
klein scheutje water

Aan de slag:
Laat de tonijn uitlekken. Kluts de eieren in een kom, de gesnipperde ui erbij, teentje fijngesnipperde of geperste knoflook erbij, zout/peper en tonijn erbij en alles good doorroeren.
Verwarm een laag olie in een pan met een dikke bodem. Schep hier een flinke eetlepel van het tonijn mengsel in. Maak zo een aantal hoopjes zodat er kleine viskoekjes ontstaan. Bak ze een paar minuutjes aan elke kant. Je haalt er 12 kleine viskoekjes uit.

Roer de ingrediënten voor de wasabi mayonaise door elkaar en serveer die bij de koekjes. Sweet chili saus is er ook lekker bij. Een sausje is niet persé nodig want de koekjes zijn al lekker van zichzelf. Het serveert alleen wat leuker.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2020 om 11:58
Big mac salade

Ingrediënten
Salade:

500 gr rundergehakt
400 gr fijngesneden ijsbergsla
40 gr gesneden ui
80 gr geraspte cheddar kaas
80 gr augurkenblokjes
1 el olijfolie
zout en peper naar smaak
Big Mac saus:

100 ml mayonaise
2 tl mosterd
2 el fijngesneden augurkenblokjes
1 el witte wijnazijn
1 el fijngesneden ui
1/2 tl paprikapoeder
1/2 tl uienpoeder
1/4 tl knoflookpoeder

Bereidingswijze
Verwarm in een koekenpan een el olijfolie. Voeg de helft van de gesneden uien toe en bak totdat de uitjes beginnen te verkleuren. Voeg dan de rundergehakt toe en bak dit gedurende 5-8 minuten gaar. Breng de gehakt met zout en peper op smaak.
Ondertussen kunnen we de Big Mac saus maken. Meng in een grote kom de mayonaise, mosterd, witte wijnazijn, paprikapoeder, uienpoeder en knoflookpoeder. Snijd vervolgens de uitjes en augurkenblokjes extra fijn en voeg dit toe aan de saus. Laat de saus in de koelkast rusten, zodat de smaken goed kunnen intrekken.
Laat het vocht uit de pan na het bakken van de gehakt uitlekken. Meng vervolgens in een grote kom de ijsbergsla, gesneden ui, augurkenblokjes, geraspte cheddar kaas en gehakt.
Verdeel de salade over vier borden en serveer met de Big Mac saus. Eet smakelijk!

Je kan deze salade ook op een broodje eten.
Het is dan alleen niet meer koolhydraatarm.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2020 om 14:31
Ik weet niet of ik ooit een van de recepten zal maken ,maar alleen het lezen ervan vind ik al leuk .

Wat ik op tafel zet ,is volgens mij ,als ik dit allemaal lees maar saai ,maar ik heb ook geen man die ik er een plezier mee kan doen .

Geef hem maar gewone hollandse kost en dan is het rijtje nog klein , maar bij mijn schoonmoeder stond de rode kool en de andijvie 's morgens al op het petroleumstel ,geen wonder dat daar kraak noch smaak aanzat . Hij is wel wat dingen gaan eten ,maar als het " vreemd " is wordt het altijd grondig onderzocht .

Ik stoor me er niet aan .
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2020 om 12:24
Frikandel salade


Ingrediënten voor 2 personen
Frikandel speciaal:

4 oven frikandellen
Heinz tomaten ketchup 0% suiker
mayonaise of fritessaus
uiensnippers

Salade:

75 gr rucola slamelange
1/4 komkommer
cherrytomaten
mini mozzarella bolletjes
balsamicoazijn

Bereidingswijze
Verwarm de heteluchtoven op 220 graden. Bekleed een bakplaat met een vel bakpapier en plaats de bevroren frikandellen op de bakplaat. Doe de frikandellen in de oven en bak ze binnen 8-10 minuten gaar. Je kunt de frikandellen ook in de airfryer bereiden. Bak de frikandellen dan 6-8 minuten op 200 graden.

Maak ondertussen de salade door de komkommer en cherrytomaten in kleine blokjes te snijden. Voeg vervolgens de rucola slamelange, de gesneden ingrediënten, de mini mozzarella bolletjes en de balsamicoazijn toe aan een grote kom en meng alles goed door elkaar. Serveer de salade op een groot bord of op een schaaltje.

Haal de frikandellen na het bakken uit de oven of airfryer en snijd de frikandellen in de lengte doormidden, maar snijd ze niet door. Spuit in de opening van de frikandellen een beetje mayonaise en suikervrije ketchup en garneer met gesnipperde uitjes. Serveer de frikandellen met de salade. Eet smakelijk!
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns