Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp nodig bij babyDROPS 25-11

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jacqueline62 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2016
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacqueline62 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp nodig bij babyDROPS 25-11
    Posted: 09 Juli 2016 om 13:57
Beste mensen,

In ben bijna klaar met het rechter voorpand van het overslagvestje BabyDROPS 25-11. Ik moet nu een markeerder plaatsen 'midden bovenkant van schouder'. En tegelijkertijd moet ik een nieuwe st op het einde aan de nld 'richting' de hals opzetten. Dit herhalen in de volgende nld 'langs' de hals. Ik moet dan uitkomen op 67 st. Dit klopt. [de laatste nld = verkeerde kant]. Daarna zet ik alles op een hulpdraad.

Het is misschien een beetje suf dat ik niet zeker weet wat midden bovenkant schouder is. Maar als ik het patroon verder lees is het van belang om straks te de voorpanden samen met het rugpand te kunnen meten en als rugpand af is te checken of alle panden even lang zijn alvorens af te kanten. Hieruit maak ik op dat ik de markeerders op het punt moet zitten waar de mouwen beginnen?

- vraag: klopt het dat ik de markeerder op het punt zet waar de mouw begint?
- vraag: het vetgedrukte over nieuwe steken opzetten 'richting' hals en 'langs' hals snap ik niet Confused. Ik maak het vast te ingewikkeld. Wat wordt hier bedoelt? Richting hals aan het einde van de naald richting hals aan de moet aan de goede kant zijn van linker voorpand]? En de volgende naald [de laatste naald dus] langs de hals, bedoelen ze aan het begin van deze naald?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Daar ik nog niet zo gewend ben om patronen te lezen vind ik dit nogal verwarrend.

Hieronder de link naar het patroon.

Dank alvast,

Jacqueline62

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6593&cid=7#pattern_content


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 14:24
Als je op de juiste hoogte bent voor jouw maat zet je je markeerder . daarna ga je nog meerderen tot die 67 steken

Die markeerder wil zeggen dat je het mouwtje gebreid hebt tot de helft . Vanaf hier vouw je straks alles dubbel . De markeerder geldt dus voor de hele naald
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 17:06
je had deze vraag gewoon bij je vorige kunnen zetten hoor, dan blijft alles bijeen.

Die markeerder duidt idd het bovenste puntje op de schouder aan. Want de mouw ben je al begonnen toen je die steken bij moest opzetten en is dan voor de helft al klaar.
Die steken bijzetten 'richting en aan' is allemaal langs de halskant, dus zoals jij zei, eerst aan het einde van de naald en dan direkt bij het keren terug aan het begin.
Back to Top
Jacqueline62 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2016
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacqueline62 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 19:11
Hartelijk dank voor je uitleg. Ik ga eens kijken of ik dit zo kan toepassen.
Back to Top
Jacqueline62 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2016
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacqueline62 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2016 om 19:13
Ok. dank voor de tip. Ja, inderdaad makkelijk als je overzicht kan bewaren.

En ook dank voor je reactie. Zoals de vorige keer is het me weer helder
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns