Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zandvoort

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zandvoort
    Posted: 19 Juli 2016 om 15:35
Vandaag hebben lief en ik proef gefietst van het oosten van Haarlem naar het westen van Zandvoort.
Neef heeft met zijn aanstaande het plan opgevat om op het strand van Zandvoort te trouwen.
In het hoogseizoen, note bene.
Ga je met de auto dan sta je eerst in de file, dan moet je een parkeerplek zoeken en vervolgens de geplande gift voor het huwelijk in de parkeermeter kieperen, parkeren in Zandvoort is alleen weggelegd voor mensen met een goed gevulde beurs.

Dus hopen lief en ik dat het mooi weer zal zijn.
Leuk voor het bruidspaar en leuk voor ons, dan kunnen we op de fiets.
Proefgefietst dus, hoelang doen we er over, wat is de beste route en hoe leuk vinden we het.
Nou, met mooi weer is het erg leuk. we doen er ca drie kwartier over  en er zijn twee goede routes, de ene iets langer dan de andere.

Na heen rit een bakkie leut gedaan bij de strandlocatie waar het huwelijk over drie weken plaats zal vinden.
Daarna wilde lief een visje eten aan de kraam op de boulevard.
Ik lust geen vis, heb in geen 63 jaar vis gegeten.
Maar ik dacht: Kom laat ik stukkie proeven.
Kibbeling, met een sausje.
Ik heb toen voor mezelf ook een prortie besteld want ik vond het lekker.
Mijn kinderen vallen van hun stoel als ze het zullen horen, vervente viseters als ze zijn.

Nu maar hopen dat lief niet denkt dat ik ineens alle vis lust en we dus elke week vis gaan eten.
Want ik denk dat ik het alleen dáár lekker vind en niet thuis.
Geek



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 15:50
Gefeliciteerd met het voornemen van je neef. Bij het trouwen op het strand tijdens het hoogseizoen zal je aan bekijks geen gebrek hebben. LOL 

Goed bekeken om eerst proef te fietsen. Heb je er wel aan gedacht dat je op de bruiloft misschien niet met een sportieve outfit aan kan komen? Nette kleding misvormt nog wel eens op de fiets. 

Wij eten ongeveer 2 keer in de week vis. Lekker & gezond! De zalm met amandelen en dille smaakt nergens zoals thuis. Tongue 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 15:51
Ik zit zo'n beetje te snikken van het lachen. Zie het helemaal voor me. Als ik vroeger vis maakte zei mijn man steevast: eigenlijk houd ik niet van vis, maar zo op deze manier (was bijna altijd dezelfde manier) vind ik hem toch wel lekker. Onze zonen kende het hele riedeltje van buiten en dan werd het een samenspraak!!! Zelf at ik nooit gebakken vis van de viskraam, vond ik niet lekker zei ik. Had hem nooit geproefd!!! Mijn man kiest in een restaurant bijna altijd vis en ik koop regelmatig gebakken vis bij de viskraam. Dus Lao-tse er is nog hoop.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 16:48
als het over drie weken nog zo warm is en je doet de proef over, raad ik je aan om een bikini/badpak onderaan te doen. Kan je bij aankomst je eerst effe afspoelen in de zee en als het laag tij is ben je droog tegen je op locatie bent. En dan roep je van ver voor mij een bakje kibbeling.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 16:48
Vis in Zandvoort en trouwens ook in IJmuiden smaakt heel anders .

Vorig jaar had mijn dochter een speciale vis besteld in Zandvoort . Komt de strandtent eigenaar vragen of die gesmaakt had ?? Wat bleek de vis kwam net uit zee . Eerst dachten we nog dat het een grapje was ,maar hij wees de plek aan waar de fuik stond .

Niet te duur parkeren kun je bij het Bouwens hotel . De trein naar Zandvoort is ook een optie ( met de auto parkeren in Overveen kost niets ) evenals de bus . Ik geloof 1 via de Zeeweg en 1 via de Zandvoortselaan
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 16:54
Ik lust eigenlijk alleen dode tomaat (soep, tosti, gebakken enzovoorts) nadat mijn vader dood was heb ik besloten me daar over heen te zetten.
We aten na (of ervoor) de begrafenis van de Italiaan en er was salade bij (met verschillende stukken nog levende tomaat) en i.p.v. alle
tomaat aan de huisband te doneren heb ik ze zelf geconsumeerd. Nou zal ik nooit zelf rauwe tomaat van het vuistje gaan eten, maar ik
jammer er ook niet meer over en eet alles op. Als ik er over nadenk is het een raar besluit, mijn vader at ab-so-luut geen tomaten LOL
 
Maar vis, lekker hoor LOL en dan sta ik wel eens bij de kraam en dan denk ik wat jammer dat ik mijn vader niet gevraagd heb me te leren
hoe je rode poon klaar moet maken. Het kwam als onderwerp wel eens langs, maar altijd zonder recept.
 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 16:55
O ik zie de reactie van Mutti, dat klopt inderdaad - naar Overveen of Zandvoort met het boemeltje is een optie. Dat kun je ook testen, je plan B
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 16:56
@ Kamilla.
Kleding is niet zo'n probleem, ik ben geen gast voor de hele dag en kan dus casual, wat trouwens ook de kledingtip is.

@ bep.
zwempak aan is een optie als het lekker weer is, we hebben nog een uur tussen de voltrekking en de receptie.

@ Mutti,
ik woon zowat náást station Spaarnwoude, (station vlak voor CS Haarlem)
Dus trein is een optie.
Maar ik loop niet meer zo lekker na mijn cva en dan is het toch een beetje te veel van het goede.
En ach...als het geen goed weer is zal er wel een parkeerplek te vinden zijn en dokken we gewoon parkeergeld, voor je neef moet je wat overhebben.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 17:10
casual aan zee in het hoogseizoen is in ieder geval blote voeten die vol zand hangen en een stuk lichte stof gedrapeerd over het badpak/bikini; voor de man denk ik een tshirt over zijn zwembroek.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 19:12
trouwen op t strand!
dat is zand tussen de tenen, op je boterham, in je koffie op de taart enz enz.
hopenlijk hebben neef en zn lief mooi weer!want met bloedhitte liggen alle gasten in zee!
grote kans dat lief nu elke week een stukkie wil fietsen en jullie uitkomen in zandvoort, pal voor de viskraamLOL
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 19:40
Nou....dan mag ie ook wel alleen hoor.

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie in de toekomst
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2016 om 10:40
Hahaha ik zie kleine lettertjes
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2016 om 10:57
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

trouwen op t strand!
dat is zand tussen de tenen, op je boterham, in je koffie op de taart enz enz.
hopenlijk hebben neef en zn lief mooi weer!want met bloedhitte liggen alle gasten in zee!
grote kans dat lief nu elke week een stukkie wil fietsen en jullie uitkomen in zandvoort, pal voor de viskraamLOL


Wat denk je wat?
Gisteren stelt lief voor:
Zullen we morgen met de fiets dáár een paar boodschappen doen?
Dan neem ik meteen een lekkere haring en ze hebben daar óók kibbeling.

ConfusedGeek
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2016 om 11:36
Als je ze ook maar één vinger geeft.... Thumbs Up grijpen ze de hele hand Handshake ...

Maar eigenlijk is het toch niet zo erg? Een leuk fietstochtje? Bovendien, die vissoorten die jouw lieverd uitgezocht heeft, zijn al kant en klaar. Als hij ze in de juiste hoeveelheid koopt, hoef jij je eetlust er niet aan op te offeren.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2016 om 16:43
Leuk toch, van fietsen krijg je goddelijke benen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns