Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over mindering

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mireille View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over mindering
    Posted: 20 September 2016 om 11:58
Hallo,

ik wil een proeflapje maken met een bloemknopjespatroon maar ik begrijp iets niet. Het patroon werkt met een veelvoud van 8 steken en na 3 naalden r./av. komt naald 4:
*3 av. samenbr., laat st. op de lh-naald staan, brei zelfde 3 st. nogmaals av. samen, 5 r.; herh. vanaf*

Zoals ik dit lees heb ik dan na afloop nog maar 7 steken maar het moet echt een rechthoekig lapje worden. Begrijp ik het nou verkeerd of zit er een fout in het patroon?

Ik hoop dat iemand het me kan uitleggen..
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2016 om 12:41
bloemknopjespatroon

Je moet een veelvoud van 8 steken opzetten plus 5 steken extra.
en als je de drie av samenbreit moet je een omslag maken voordat je diezelfde drie steken terug averechts kunt samenbreien. Anders heb je gewoon een verlengde lus. Dus je blijft je drie steken houden.
Back to Top
Mireille View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2016 om 12:48
Maar bij die vierde naald begin je ook met 5 r. toch? Ik snap niet helemaal waarom de vierde dan alsnog niet juist is 

Maar zeer bedankt voor de uitleg over de omslag tussen de 2 maal samenbreien! Dat lost het probleem van de verdwijnende steek op.  Ik ga het proberen op die manier zodra ik klaar ben met m'n huidige projectje. Dank je wel!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2016 om 12:58
Aha, je hebt vlugger gelezen dan dat ik het gewijzigd had.
Door terug op het patroon te klikken zag ik dat je idd met 5 moet beginnen en daarom gewijzigd.

Maar het is idd die omslag tussen die 2 steken

Als je ongeveer in het midden van de foto ziet dan kan je een bloemetje ontdekken
Back to Top
Mireille View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2016 om 13:00
ik zie hem zitten ja Smile

dank je wel voor je hulp! ik ga het bij nader inzien nu meteen even proberen. kan nu niet wachten om te zien of het mij zo ook lukt..
Back to Top
Mireille View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mireille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2016 om 14:39
het is gelukt! krijg alleen de foto helaas niet geupload

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2016 om 09:39
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns