Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon vest 173-15 Drops

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
meeske View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 September 2016
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer meeske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon vest 173-15 Drops
    Posted: 16 Oktober 2016 om 23:15
HELP!
Ik heb de drie domino's klaar, alle steken op de pen in volgorde maar kom er niet uit.
Er staat: zet 16 steken op een rondbreinaald. Moet ik de onderkant op een aparte pen
breien of kan dit op op dezelfde pen. Volgens mij moet het dwars gebreid worden.
Heb de hele dag zitten puzzelen hoe dit moet maar kom er niet uit.
De mouwen worden op vier pennen gebreid, dan krijg je geen ribbels
zoals heen en weer recht. Ook zo verwarrend .
Kan iemand mij helpen? Groet van Elze.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2016 om 00:00
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2016 om 00:35
volgens mij moet je dus idd 16 steken opzetten en dan beginnen met die verkorte toeren want je moet elke keer steken van het dominovierkant meenemen. De 8 naalden die je moet doen staan beschreven en die moet je herhalen. Je begint nu juistekes naast de boord te breien, het onderste 10 cm stukske naast de knoopsgatenband, zo naar de zijkant.

En de mouwen zijn volgens mij in tricotsteek gebreid .

Maar ik zou zeker nog een antwoord van iemand anders afwachten omdat ik niet 100% zeker ben.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2016 om 10:48
Mijn 1e indruk is dat die 16 steken grijs de boord worden even kijken. O ik zie het al het is weer Drops verwarrend, je zet die steken linksvoor op.
Het eerstvolgende dat beschreven wordt is rechtsvoor - links zou gelijk moeten zijn aan rechts. Ok even verder lezen. Je hebt 16 steken opgezet
ik zou dan denken dat je onderaan bent. Er staat dat er een markeerder in de domino-driehoek zit.
 
Nou ik heb het even 10 keer doorgelezen, zelf zou ik denken dat je met die 16 steken extra opzetten onderaan bent, maar het patroon lijkt
te denken dat je aan de punt bent en die 16 steken moet breien - dat zou ik dus proberen op een andere naald 16 steken opzetten
en naald 1 dus vanaf de dominopunt over die 16 steken breien en naald 2 is naar de domino toe, want daar moet je ze steeds samen breien
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2016 om 10:52
De mouwen hebben alleen aan de boord ribbels zoals ik het lees en zodra het grijs wordt, wordt het tricot.
 
Je kunt de panden wel op 1 naald breien - jij bent de baas, volgens mij kan het.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2016 om 12:57
Als je ribbels moet hebben met 4 pennen dan moet je 1 pen recht 1 pen av breien . Ga je verder in tricot dan brei je alle pennen recht
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns